För många herrans år sedan var jag och ett gäng kompisar uppe på ett ställe som är känt för att spöka. Det är en gammal kyrkogård.
Iallafall, när vi stod där (det var på sensommaren, och det hade regnat så det var rätt mörkt ute) så såg vi tre st gröna bollar i ungefär innebandybolls storlek som for kors och tvärs genom skogen...
Och vi var ju sex-sju pers som såg det allihop.
För fem år sedan var jag och min dåvarande pojkvän ner till hans moster som bor runt Bollstabruk (eller vad det nu hette, runt Sollefteå-trakten iallafall.)
Vi kom ner rätt sent på natten, jag, min pojkvän, hans mor och en vän till henne.
När vi kom till huset som min dåvarande pojkväns moster ägde så var allt mörkt eftersom hon var hos sin karl, så vi skulle få ha hela huset för oss själva.
Huset var ett två-våningshus, men det gick inte att vara på övervåningen eftersom trappen var borttagen (de höll på att renovera).
Kvällen efter så skulle jag och killen sova där själva.
På natten gick vi ut för att ta en cigg och jag började vandra runt huset bara för att kolla in läget... och upptäckte att det lyste en lampa på övervåningen... som inte lyste då vi kom dit.
Senare på natten när vi hade gått och lagt oss hördes det steg på övervåningen.

Och jag som är mörkrädd som få låg som ett frimärke mot pojkvännen.
Obehagligt som fan var det.
Och när jag var liten (sex sju år gammal) så vaknade jag en natt och såg en karl stå i mitt rum. Han bara stod där och tittade på mig. Han hade gråa byxor, vit skjorta, väst och en slokhatt.. och såg rätt snäll ut, så jag kände inget obehag.