2005-11-23, 02:26
Medlem
Inge Ts avatar
Hysteriskt obehagliga vakendrömmar har jag haft hundratals gånger. Inget övernaturligt i mitt tycke, men det märkliga för mig är att de kan hålla i sig i vad som känns som minuter efter att jag 'vaknat'.

Sedan hade jag väldigt obehagliga, detaljerade och bevisat sanna varsel under en period då jag mådde väldigt dåligt. Det var en märklig och väldigt svårförklarad känsla att få de där varslena och inget jag tror att min kropp i mer välmående läge är kapabel att känna av.

Det som hänt mig och som fortfarande förbryllar min släkt är att då jag bröt benet så åkte farfar direkt till fotbollsplanen trots att han aldrig någonsin varit och sett en match jag spelat tidigare och samtidigt så avbröt mormor och morfar sin svampplockning och åkte direkt hem.
Citera
2005-11-28, 20:18
Medlem
Buck_s avatar
Detta är första gången på väldigt länge som jag är inne på den här forumssektionen. Efter att ha läst i denna tråd en stund så öppnar farsan dörren och frågar om jag knackade på dörren nyss, vilket jag givetvis inte gjort.

Slump eller inte!?
Citera
2005-11-28, 21:04
Medlem
weirdbeatss avatar
När jag satt på bussen för nåt år sen hände nåt jävligt skumt, det kliver på två fjortisbrudar som sätter sig några säten bakom mig. De sitter och snackar om musik, Kent om jag minns rätt. Jag börjar tänka lite på Sångaren i Deep Purple och att var inte han bög, så säger en av brudarna typ, asså min farsa lyssnar mycket på Deep purple och den andra bruden säger nåt i stil med "han var homosexuell va?" jag kunde gissa mig till vad de skulle säga i ett par minuter innan de klev av bussen... det sjuka är ju att snubben inte är gay!
Citera
2005-12-01, 14:32
Medlem
Badsectors avatar
När jag var liten, förskola/lågstadium, flög vi till spanien hela familen.
Under resan tittar jag ut mycket genom fönstret och förundras av alla molnformationer etc.
Helt plötsligt ser jag ett litet rött hus med vita knutar som står där på ett moln.
Jag vänder mig om till mina föräldrar och berättar vad jag sett.

Jag var ganska länge övertygad om att jag sett ett litet rött hus med vita knutar, men insåg senare att jag drömt det.
Citera
2005-12-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja
Jag har hållt på och söka mycket i astralresor och då gjort sådana med hjälp droger att frigöra mig från kroppen. Detta är ett ganska intressant fenomen då jag klivit in i dimensioner antagligen liggande jämnte vår egna men ändå ur svunnen tid. Jag har sprungit på snubbar i dessa dimensioner som presenterat sig som Atlantis gudomar m.m En presenterade sig som att vara den gud som gnostikerna tror skapade människan Demiurgen "Djävulen" Han band våra ljuskroppar själen i kroppen på oss. Hur som helst dety har varit häftiga upplevelser.

Du tror inte du helt enkelt var stukad av drogerna bara?
Citera
2005-12-04, 14:40
Medlem
Sorken1981s avatar
I min vilda ungdom var jag inblandad i en läskig grej.
Min far var snäll nog att ge mig en bil vid 14 års ålder. Det var min morbrors gamla Ford Taunus. Jag och en kompis körde skiten ur maskinen ganska omgående. Min kompis fick eller köpte då sin fasters Volvo 242 som vi kunde bränna omkring med. Som alla vet så är det rätt mycket utrymme under huven på en 240 så när vi var ute och körde som svin på grusvägarna i byn så ramlade batteriet ner under frambalken och blev totalmosat. Då bilen tvärdog kom vi fram till att jag skulle gå hem ca 2 km och hämta en traktor och bogsera hem bilen. Jag ville inte gå hem så en annan kompis som var med erbjöd sig slå följe med mig. Då det var första gången han var med till byn så berättade jag lite saker om byggden medans vi gick. Bland annat passerade vi en gammal gård som dom brännde ner för att det spökade. Han blev nyfiken och ville att vi skulle gå upp och kolla. Jag förklarade att det inte var så mycket att se, bara en grund, jordkällare och en igenfylld brunn.
Men han gav sig inte och tyckte att vi skulle titta i alla fall.
Snabbt gjort tänkte jag och svängde in på vägen upp mot gården. När vi passerade backrönet in mot gården ser jag i ögonvrån hur kompisen ryggar tillbaka. Innan jag hinner tänka något om det så känner jag en isande kyla. Det var precis som att gå in i en stående vattenyta med iskallt vatten. Men det var mer som att hela kroppen frös ända in i benet. Våra steg blev kortare och kortare, sen frågar jag om vi ska sticka. Medan han svarar ja så vänder han sig om och lägger benen på ryggen, och jag var inte sen att följa hans exempel. Så fort vi passerat backkrönet så försvinner kylan och allt kändes normal igen.
Senare på kvällen var vi dit hela gänget och tände brasa och letade spöken men det hände ingenting.
Jag hörde senare av far att min faster hade vart med om en obehaglig upplevelse där när hon skulle ut och plocka svamp. Vad exakt hon var med om vet jag inte men hon kännde sig dessorienterad och rädd.
Än idag, 10 år senare går jag aldrig dit ensam. Det var det obehagligaste 5 sekunderna i hela mitt liv.
Citera
2005-12-05, 19:36
Bannlyst
En gång när jag va runt 13-14 skulle jag springa efter min bror för han hade retat upp mig till max, då hör jag en röst som säger "STOPP!" och jag trycks bakåt och ramlar nästan baklänges. Riktigt läskigt.
Citera
2005-12-05, 23:16
Medlem
Jag tror att många grejjer man ser som lite creepy är saker man noterat i det omedvetna medvetna, eh.

Alltså, man vill hyra sjätte sinnet, och sticker till videobutiken. väl där strosar man runt en stund, och "känner på sig" att sjätte sinnet finns längst ner till höger på den hyllan. Wow, shit, perkele, filmen stod där som jag trodde. vad är oddsen för det? Kanske har man i sin tankspriddhet sett filmen i kanten av ens öga utan att "registera" det tillräckligt.
Citera
2005-12-05, 23:50
Medlem
jechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valbergetsherre
Visst jag tror på spöken och visst "saker" har hänt mig men jag tror ej det var spöken eller så. Egen inbillning och sådant ni vet.

Ålder 8-9 år. Hade mardrömmarnas mardrömmar. Vill inte gå in på så mycket då jag ogillar tänka på det men jag blev attackerad... flera gånger om... kom alltid ett steg längre när jag försökte fly dock... Vågade inte ens vistas i mitt rum på ett bra tag där det utspelade sig...

Anyway, nu till det äckliga. Var väl ett par år äldre. Jag flytta till ett annat hus. Jag låg vaken på kvällen och kunde inte somna. Kändes lite olustigt och jag satte mig upp i sängen. Det var en sån med en hög kant så man inte ska snurra av sängen (högsäng). Där var en springa längst ner vid kanten dock.

och med risk för att låta äjvligt löjlig eller påverkad nu....

tittade genom springan som var tja 3 cm? och tycker mig se den där varelsen stirrandes på mig och jag kollar upp över kanten men där var inget. Jag är ändå skitskraj och rusar ut ur rummet :P

Men min förklaring är helt enkelt denna. Jag var utmattad. Jag inbillade mig saker.

En annan gång gick jag upp för trappan till mitt rum i det tredje huset jag bor i. Som vilken annan gång. Men då känns det precis som om någon sätter hela handen mot högersidan på mig och trycker mig åt sidan. Precis som om någon gick bakom och föste mig undan och ville komma fram.

Min förklaring av det hela. Plötslig muskelryckning som gjorde att jag ryggade åt vänster.

ruskiga saker händer dig! Hade jag vart dig hade jag nog dock låst in mig på ett hem eller liknade!
Citera
2005-12-08, 17:30
Medlem
bigangrys avatar
Jag såg 2 flygande penis själar en gång, fy fan va rädd jag blev
Citera
2005-12-08, 17:53
Medlem
times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigangry
Jag såg 2 flygande penis själar en gång, fy fan va rädd jag blev

Ett försök att vara rolig?

Meningslöst.
Citera
2005-12-08, 18:06
Medlem
bigangrys avatar
vadå rolig?? det är sant, du behöver då fan itne tro mig. Hatar folk som dig, ska jämt trakka ner på folk för du inte tror på övernaturliga ting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in