Citat:
Ursprungligen postat av NordLandeRs
Läs av han som skrev så förstår du halva, Inte alla ska göra det!
Inte alla tar det ens på allvar.
Det finns sådär 2 verkligheter!
Första tror du på religionen och allt det innebär,
Den andra är du en hamster i ett hjul som jobbar tills du dör för att "Överleva" Ha Ha.
Sen är det massa nivåer i samhället, Världen eller vad du vill kalla det!
Där du först utav allt, Inte får veta eller bekräftat om det övernaturliga så du går hela ditt liv utan att veta om det stort sätt, Du köper det senaste och nyaste för att hänga med, Men du vaknar inte upp ditt du skulle ha hamnat om du levde ditt liv med rätt information om att det bara är tillfälligt här och att nästa steg är enormt mycket bättre än detta. Nej, Utan du bestämmer dig för att du bara lever 1 gång och stortsätt säljer din egen själ för pengar. I mean.. Aint that a bitch?
Det är en medveten psykos, Jag menar.. Vilka skulle annars sitta och jobba hela sitt liv för ett samhälle när det inte slutar här? Haha, Det är sjukt hur står trans alla har hamnat i!
Men satans bästa lögn var att få folk och tro att han inte fanns!

Kan du inte förklara lite mera ingående gällande "spelregler" och "levels" ? blir ganska luddigt
Om jag fattat det hela rätt så finns det dom som tror på religion och andevärlden och dom kommer då till "paradiset" måste man leva efter bibeln fullt ut då eller räcker det med att vara någorlunda god? tex så svär du varannan mening , är väl dumt om man tror på både gud och han med vars namn du inte vill säga?
och resten springer omkring i sitt ekorrhjul , jobbar äter och sover helt ovetandes om allting och blir fast i jordelivet i andeform när dom dör?
visst fattar väl jag med att inte livet går ut på att jobba men ändå förstår jag att det är ett måste om samhället överhuvudtaget ska fungera , som det låter på dig så ska alla sluta och jobba och bara vara "troende" ? skulle ju såklart inte fungera spreciellt bra
Jag är definitivt en själ som blivit "testad" kan inte bevisa det men jag kan sätta mycket på att många omständigheter i mitt liv är 100 % ödesbetonade , bara en stark känsla och en stor orimlighet att det skulle vara slumpen
Jag har pga av det gått från totalateist till att definitivt tro på att det finns något större än oss själva , har dock aldrig varit med om något direkt övernaturligt eller är medial för fem öre , därför är det intressant att höra vad du säger. Men vore bra om du försökte vara mer saklig och förklara mer ingående om det du påstår dig fått veta .. du får tänka på att vi vanliga lever inte i den verklighet du lever i