2010-01-10, 10:29
Medlem
En klar och redig person och ni sätter på henne/honom både trauman och andra psykiska förklaringar. Mitt råd till TS är att ta reda på husets historia. du är inte sjuk, men filma och spela gärna in så du har dokumentation. Jag vet att det finns spöken och att även om man inte tror på dem så kan de visa sig eller höras.
Citera
2010-01-10, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Det som förvånar mig när det gäller alla dessa fenomen är att det alltid måste ske under så "mystiska" förhållanden.

Om nu någon i andevärlden är kapabel att kommunicera med levande på jorden - varfär behövs en massa jäkla ceremonier? Om jag dör och blir en ande så borde jag väl kunna nå mina anhöriga på ett personligt lättförståeligt sätt? Och varför vissa utvalda "medium"?

De som tydligen kan rita upp ansikten i snön - varför skriver de inte ett tydligt meddelande istället som för evigt reder ut begreppen?
Det är nog så att de gånger de visar sig tydlgt och verkligt, då tolkar vi dem så också, just som verkliga. En del kan vara precis som om de verkligen är levande. Min kusin som inte tror på spöken såg en tjej på sitt kafe och trodde hon var en kund och förstod inte att hon glömt att hon serverat henne kaffe och bulle. Hon tyckte att flickans hår var fint och så jättelångt. När hon vänder ryggen till och torkar bordet så försvinner flickan spårlöst. Hon tänkte byta några ord med flickan eftersom hon såg så ensam ut. Nog finns de på oväntade ställe men vi tar dem för riktiga då de är tydliga.
Citera
2010-01-10, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augustsson
Det enda övernaturliga jag har varit med om skedde i första klass när jag var sju år gammal. Jag vaknade en natt av en slags dröm. Fast egentligen var det mer som en syn som slog ned i mig när jag låg och sov. Det var en otroligt kraftig upplevelse som fick mig att vakna och sätta mig upp i sängen. Det jag såg var inget märkligt - jag såg ett rum i en byggnad. Rummet var i och för sig ganska speciellt och det låg ett par föremål på golvet. Hur som helst så lade jag mig ner igen och somnade om och tänkte inte mer på detta förrän dagen efter.

Det är nämligen då som det övernaturliga inträffar. Jag är med min skolklass på utflykt till en djurpark några mil från där vi bor. På detta ställe går vi in i en gammal byggnad och där får jag se EXAKT det rum som jag såg i min dröm natten innan. Jag blir otroligt paff när jag ser detta och vet inte vad jag skall tro. Har fortfarande inga teorier om vad detta kan vara fråga om utan nöjer mig med att det inte går att förklara. Någon annan som varit med om något liknande?

För att händelsen skall anses vara övernaturllig hör det till saken att jag naturligtvis inte besökt denna park tidigare i mitt liv. Jag berättade om upplevelsen för mina föräldrar och de bekräftade att jag aldrig varit där innan.
det var inte så konstigt förmodligen var du där astralt om du tänkte på stället dit ni skulle när du kom ut astralt så åkte du dit.
Citera
2010-01-10, 11:01
Medlem
MixPixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
det var inte så konstigt förmodligen var du där astralt om du tänkte på stället dit ni skulle när du kom ut astralt så åkte du dit.
Kan man även resa astralt till andra världar än vår egen?
Citera
2010-01-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MixPix
Kan man även resa astralt till andra världar än vår egen?
Ja vart du vill. Själv har jag varit i många länder astralt. Du bara tänker på det/den du vill besöka. Men man kan inte lita på alla där ute. Hamnade i en grå värld. fick hjälp komma därifrån av en ljusvarelse. tyvärr är det svårt att bestämma vilken tid man ska hamna i jag kan det inte. Men det borde finnas något trick. Tex : Gunilla just nu. Har inte testat det.
Citera
2010-01-10, 11:50
Medlem
Varulvs avatar
Två trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2010-01-11, 08:29
Medlem
alexkiings avatar
Såg en sak här omdagen som skakade om psyket enhel del, hemma hos farsan på landet så har jag märkt att saker inte ligger där jag lägger dom. Har blivit rätt noga med vart man lägger dom eftersom dom jämt försvinner och ingen flyttar på dom. Kan ta upp till veckor så hittar jag dom på konstiga ställen av slumpen. Har sätt skuggor men alltid tänkt logiskt och inte brytt mig, var hos en kompis så kom hans granne och hälsade på och snacka lite, sen satt han framför datorn och sen skulle jag säga nåt till honom så kollade på honom, satt med ryggen emot. Då såg jag nåt vitt/blått med ett svagt ansiktsuttryck som bara försvann, satt bara tyst och funderade vafan det var. Så jag undrar, synvilla eller kan jag ha sätt något?
Citera
2010-01-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexkiing
Såg en sak här omdagen som skakade om psyket enhel del, hemma hos farsan på landet så har jag märkt att saker inte ligger där jag lägger dom. Har blivit rätt noga med vart man lägger dom eftersom dom jämt försvinner och ingen flyttar på dom. Kan ta upp till veckor så hittar jag dom på konstiga ställen av slumpen. Har sätt skuggor men alltid tänkt logiskt och inte brytt mig, var hos en kompis så kom hans granne och hälsade på och snacka lite, sen satt han framför datorn och sen skulle jag säga nåt till honom så kollade på honom, satt med ryggen emot. Då såg jag nåt vitt/blått med ett svagt ansiktsuttryck som bara försvann, satt bara tyst och funderade vafan det var. Så jag undrar, synvilla eller kan jag ha sätt något?
Just det är lite typiskt för hemspöken, en del får alrig tillbaka grejer också. Kan också vara tomtar. Men antar det är spöken. Var var det blåvita du såg ? bakom grannen eller?
Citera
2010-01-11, 16:28
Medlem
Varulvs avatar
Ge fan i att tramsa.

/Mod
Citera
2010-01-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Ge fan i att tramsa.

/Mod
Vem tramsar?
Citera
2010-01-11, 16:56
Bannlyst
Jag vaknar ofta utav att min säng vibrerar.
Eller om jag ligger och läser så känner jag hur det börjar med en svag vibrering som eskalerar (heter det så) så att sängen nästan skakar.
Citera
2010-01-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merewena
Jag vaknar ofta utav att min säng vibrerar.
Eller om jag ligger och läser så känner jag hur det börjar med en svag vibrering som eskalerar (heter det så) så att sängen nästan skakar.
Inga järn eller spårvägar i närheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in