2010-12-05, 22:59
Medlem
Trottoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parreh
Finns massa händelser som nog kan ses som "kusligt", men det kusligaste jag har varit med om var nog då jag inte visste vad det var, då jag var yngre.

T.ex. då jag låg mittemellan mina föräldrar i deras dubbelsäng. Under nattens gång vaknar jag av att mitt täcke rör på sig och plötsligt reser sig täcket rakt upp i luften från en punkt. Jag blev självklart livrädd, kröp snabbt in bredvid min mamma och somnade om. Andra gånger såg jag ofta vår "klädhängare" eller vad man nu säger röra på sig, den gick omkring i rummet och ut på vår altan, det låter helt sjukt - jag vet.

Varje dag känner jag dessutom beröringar i håret, på mina kinder, bak mot ryggen osv. I själva verkar så känner jag av det just nu och det har hållit på så ett tag. Ibland händer det också att sängen jag ligger i liksom "vaggar" fram och tillbaka av sig själv, t.ex. om jag ligger med datorn kan jag börja åka fram och tillbaka. Det skrämde mitt först men nu har jag börjat vänja mig, precis samma sak med håret och kinderna. Ingen aning om jag är sjuk i huvudet, om det är min andliga guide eller bara en ande. Det har dock hållit på så länge jag kan minnas, men nu efter jag har läst på lite chansar jag på att jag antingen är sjuk eller så är det min andliga guide.

Finns fler saker att berätta, t.ex. om saker som t.ex. jag och min familj har varit med om som nog är lite mer "skrämmande" än det jag nu skrivit.

Peace.

Berätta!
Citera
2010-12-06, 01:03
Medlem
Vaknade plötsligt mitt i natten, omedelbart så ser jag ett vitt energispjut komma från taket rakt ner genom min kropp.
Ryckte till som fan, studsade i sängen, och en full dos med adrenalin distribueras.
Sen var den nattsömnen förstörd...

Men jag tror nog att det var reaktion på att jag såg i syne, eller halvdröm, eller nått.
Citera
2010-12-06, 04:50
Medlem
Zeromatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grymkheft
Vaknade plötsligt mitt i natten, omedelbart så ser jag ett vitt energispjut komma från taket rakt ner genom min kropp.
Ryckte till som fan, studsade i sängen, och en full dos med adrenalin distribueras.
Sen var den nattsömnen förstörd...

Men jag tror nog att det var reaktion på att jag såg i syne, eller halvdröm, eller nått.

Ett energispjut?
Citera
2010-12-06, 18:14
Medlem
Byfånes avatar
Bor för tillfället i en studentlägenhet med gemensamt kök. Satt som vanligt på mitt rum och porrsurfade.

Datorn är placerad rakt framför dörren. Plötsligt fick jag en tanke, stäng ner, någon kommer att rusa in i ditt rum, tänkt och gjort stängde ner fort som fan med hjärtat bultande. Och mycket riktigt, nästa sekund slet grannen upp dörren av misstag, för hon trodde att det var hennes rum. Hörde ingenting om att hon konspirerade att öppna dörren eller något sådant, tror de var ett ärligt misstag. Fick bara en väldigt stark känsla och följde den rakt av.

Jävligt märkligt, som att någon talade om för mig vad som kommer hända.
Citera
2010-12-06, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeromatic
Ett energispjut?

Dåligt formulerat kanske, ett grovt vitt lysande streck då?

Men jag tror själv att jag inbillade mig.
Citera
2010-12-08, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parreh
Ingen aning om jag är sjuk i huvudet, om det är min andliga guide eller bara en ande.

Peace.

Citera
2010-12-08, 08:03
Bannlyst
Har en gäst as we speak, Typiska känslan av att vara övervakad som om nån kollar på en!
Citera
2010-12-09, 00:50
Medlem
Skyishs avatar
Upplevde någonting nyss. Hörde en del oljud i köket, toaletten och vardagsrummet när jag lästee i mitt eget rum med stängd dörr. Fick nästan panik, öppnade dörren och ser ingenting. Nattsömnen förstörd!
Citera
2010-12-09, 13:38
Medlem
fliirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvensson
Hahahaha!

hände alldeles precis fan..

Läste tråden, tänkte för mig själv, "Helvete, skulle inte läst tråden, kommer fan inte kunna gå o kissa.." (tillägger att jag hållit i ca 1 timme), men tar mig mod o går dit, gick bra, pustade ut.. (Läs, relativt trött är jag, samt gillar inte mörkret så jäkla mycket)
går mot mitt rum, men tänkte, o, juste morsan hade massa fika kvar på bordet från igår..
Öppnar kylen o kollar efter något o dricka, hör något som knakar/knäcks (golvet typ) kollar dit (Mot tvättrummet, hatar det rummet, skrämmande), ca 4sek senare drar morsan fram BARA ansiktet (Nyvaken, 46 år, rynkigt ansikte, såg fan ut som ett lik) o stirrar på mig, Skriker (som tur är, inge jäkla tjejskrik) riktigt högt, men handen över bröstet, ser att det är hon, vi småskrattar över hur rädd jag blev, tog mitt fika o mjölk o skriver av mig

Haha fy fan

visst borde jag fan skämmas?

Haha klockrent! Skulle lika gärna kunnat vara jag om ja ska vara ärlig! De behövs inte mycke när man redan innan har pulsen uppe
Citera
2010-12-09, 23:50
Medlem
Smerothlols avatar
Ska ta och berätta lite om vad jag varit med om.
För några år sedan hände en tragisk familjeupplevelse, ingenting jag vill gå in på,
efter detta började små saker hela tiden att hända.
Jag kan inte sortera in händelserna när de hände, utan jag kommer mest bara rabbla upp dom.

En kväll när jag och min familj satt och tittade på TV som vanligt, började vi höra oljud ifrån skafferiet i köket, så vi drog dit och kollade, var dock inget där.
Efter några dagar av samma upplevelse bestämde vi oss för att hälla mjöl i skafferiet för att se ifall vi fick fotspår eller andra spår från råttor eller nåt sånt, på kvällen hörde vi oljuden, men när vi tittade fanns inte ett spår, vare sig i skafferiet eller på mjölet som vi hällde ut även utanför skafferiet.

Min halvfarsa har även hört saker flyttas på bordet i vardagsrummet, jag har varit med en gång om att dörren stängts bakom mig, fotsteg i trappen, har även hört fotsteg utanför min dörr (Ska tillägga att jag aldrig varit så rädd förut), har varit med om att min hund har sett saker, han kan ligga länge och bara stirra mot något, t.ex. trappen/ett annat rum, och när man distraherar honom så tittar han bara på en, men fortsätter att stirra nästan direkt, har även hört saker som tappats/slagits mot något i köket.

Vet inte ifall jag ska skriva det här också, men jag gör det ändå.
Sen jag blev Satanist har även min hund reagerat annorlunda i min närhet, blivit överlycklig, söker upp mig hela tiden, osv.
Förklaringen till det är antagligen av att han känner av förändringen.
Har även upplevt kraftiga energi-kickar när jag sysslat med Satanistiska meditationer/ritualer, sådana kraftiga upplevelser som fått mig att känna att jag svävar, att hela kroppen blir överfull med energi osv. Det var nog allt jag kunde krama ut mig denna sena kväll.
Citera
2010-12-12, 00:46
Medlem
Keyzzerrs avatar
Citat:
Sombreromannen När jag kollar ner från loftet (då jag låg så jag kunde kolla ner) så ser jag en svart gestalt liknande en gubbe som sitter i köket och dricker kaffe. Hela jag blev helt stel i kroppen, och jag ligger och stirrar på denna skugga i säkert två minuter, och den sitter fortfarande kvar och dricker kaffet. Sedan fick jag sån panik att jag la mig under mitt täcke, där somnade jag om och såg gubben aldrig igen.
Än idag är jag övertygad om vad jag såg!

Senast redigerad av Keyzzerr 2010-12-12 kl. 00:53.
Citera
2010-12-12, 12:39
Medlem
c4ts avatar
Jag tycker det är intressant att läsa om sånt här, vad folk har varit med om osv. Brukar sitta uppe sent och läsa, man får hög puls och minsta lilla ljud gör en riktigt rädd.

Tänkte bara säga att jag aldrig har varit med om något paranormalt fenomen/möte med ett spöke/att jag har fotsteg. Tycker bara det känns så konstigt eftersom ingen i min familj har berättat om att de har upplevt något paranormalt fenomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in