Citat:
Ursprungligen postat av sniffenx
Det du säger låter ju som något som skulle kunna stämma in bra, men jag är inte stressad, jag skulle gå så långt till att säga att jag är den mest ostressade personen, ingen skola, inget relationsdrama, inget jobb (tyvärr).
Grejen med det hela var ju att min mor också hörde detta ljudet innan på samma dag. Sen var dom 2 händelserna i cirka 3 veckors mellanrum, och jag såg ingen koppling på det hela förrän jag började tänka efter. Jag är en sån som ligger och ser dokumentärer på livets uppkomst och rymden och sånt och jag anser mig vara en intelligent person utan mentala "störningar", jag tänker klart i nästan alla situationer. Inget riktigt trauma från någonstans, och det jag hörde var kristallklart, inget jag inbillade mig. Det är jag 99% säker på.
Jag satt själv och försökte tänka på vad det vara och undrade då ifall jag blivit "påverkad" av vad grannen sagt och "ofrivilligt" hör saker och antar det värsta, eftersom min mor sagt det 4 timmar innan och så, men det verkar långsökt, och jag är en ganska klar person.
Okej. som sagt det handlar inte bara om att man är stressad utan det kan handla om trauman, svåra saker som har hänt, stora förändringar, nedstämdhet, ensamhet och ja det mesta. Man kan vara klar i huvudet även om man är dissociativ. Att man blir dissociativ är bara ett försvar från människokroppen som berättar att något är fel och att du borde ta hand om dig själv. Och det är något som kan komma en period och sedan aldrig komma tillbaka. Men alla människor brukar någon gång i sitt liv uppleva sådana saker.
I vilket fall. Finns väl en möjlighet att det kan vara något av det övernaturliga. jag tror väl på båda hållen. Men jag tror man ska rannsaka sig själv innan man drar slutsatsen. Kroppen kan reagera väldigt konstigt på väldigt små saker.
annars nästa gång får du spela in ljudet du hör, om det kommer med på band finns det ju garanterat en naturlig förklaring för det