2009-02-22, 02:20
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaykob
Perfekt, wikipedia är ju extremt "trusteble"

Dummaste jag hört denna veckan!
Citera
2009-02-22, 16:39
Medlem
myrrhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaykob
Perfekt, wikipedia är ju extremt "trusteble"

Wikipedia är faktiskt ganska trovärdigt även om det inte är något som man bör ange som källa i sin uppsats, eftersom wikis användare är många och petiga tenderar uppenbara faktafel att editeras bort rätt snabbt.

Men ok, om du inte tycker att wiki är seriöst nog så kanske du litar mer på en professor från university of Washington? http://faculty.washington.edu/chudler/tenper.html

Eller vårt eget SvD: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/halsa/artikel_2381171.svd
Citera
2009-02-24, 10:29
Medlem
SimpsonsRockars avatar
Jag kan i fem minuters förväg veta vad som ska hända var och när. T.ex. jag kan stå på ett torg och säga där kommer två cyklister krocka om fem min. Detta händer bara ibland men läskigt e de ibland.

En jag känner berättade att hon jobbade mitt i vintern och så kände hon att hon måste knäppa händerna. Det här e ju löjligt tänkte hon och fortsatte jobba efter fem sek så kände hon det här igen men mycket starkare så hon knäppte händerna. fem sekunder efter hon har släppt så ringer hennes telefon. Det var hennes man, han sa att han och hennes son hade fått sladd på bilen och bilen var på väg rakt mot sidan av en bro där man kan få bilen ner i det iskalla vattnet om man siktar precis rätt, men de klarade slänga sig ur bilen innan bilen siktade precis rätt. Allt detta hände när hon knäppte händerna.

Spooky eller
Citera
2009-03-01, 23:27
Medlem
Det mest övernaturliga var när jag satt vid datorn och inte gjorde något märkvärdigt, plötsligt fick jag bara en syn av mig själv sittandes och tittade på en gravsten, såg precis var jag var någonstans, på en kyrkogård, det var soligt, sommar och gröna ängar överallt. Visste sedan när jag kom tillbaka till datorn att det var morfars grav. Morfar var inte död då. Jag fick reda på att han skulle dö denna dagen och att han hade dött 1h efter min "syn"

Blev arg och det kändes som mitt fel att han dog. Jag tänkte mig hur det skulle se ut när han var död. Men jag visste inte att han skulle dö. Är så ledsen över att ha sett graven och platsen redan innan han dog. Vet formen på gravstenen, men jag säger inget till dom andra, dom väljer för jag har redan sett den.
Citera
2009-03-03, 14:36
Medlem
MidgetHumpers avatar
Vet inte om detta är övernaturligt eller bara grymt skumt..

Jag har en gammal klocka som jag har ärvt av min farfar som i sin tur fått den av sin far osv gammal klocka, den har aldrig funkat i min ägo.

Plötsligt en dag hör jag hur det tickar innuti min soffa, bryr mig inte så mycket och återgår till mitt, men tillslut känner jag att jag måste ta reda på vad det är.

gräver lite i soffan osv och får tag i det som tickar, tro fan det är den klockan?? fullt tickandes fast baklänges??? det är en sådan man vrider upp, och den har jag alltid haft i en låda i min byrå långt in. Minns också att jag har haft den hängande i ett skåp en längre tid tillbaka, då och då fick den lust att "gunga" lite smått åt sidorna, har fan ingen aning vad det beror på heller :P p.s kan tilläggas att efter den slutade ticka har jag inte lyckats få igång den igen, en hemsökt klocka kanske ?

Det är en sån här klocka: http://subversiveinfluence.com/images/blogposts/old-pocketwatch.jpg
Citera
2009-03-04, 00:39
Medlem
Hos min kusins förra hus spökar det, det är faktiskt ganska allmänt känt. Min kusin och hennes familj har vid flertal tillfällen hört saker i huset osv. I vilket fall, vad jag upplevde där. Jag och min kusin (vi var ungefär 10 år) låg i sängen på övervåningen och pratade med varandra, vi skulle sova egentligen. Då hör vi fotsteg i trappan, väldigt tydliga. Det är så uppenbart för båda oss att någon förälder är på väg upp. Vi säger till och med "Nu kommer någon". Så vi väntar på att personen ska gå upp för trappan och komma in i rummet. Ligger länge och väl och lyssnar på fotstegen. Men ingen kom in. Så vi börjar ropa "Mamma, mamma!". Men ingen svarar. Så vi kollar på varandra och helt instinktivt hoppar vi ur sängen och springer ut ur rummet och ner för trappan. Så ser vi alla 3 sitta vid soffgruppen, väldigt bekvämt, och smådricker lite. Vi börjar inse att ingen av dom hade gått upp. (För då skulle vi såklart sprungit in i den) Så vi frågar och alla förnekar det och såg ganska chockade ut också. Då blev vi rädda och satt oss vid dom. Vi visste ju båda två att det spökade där. (Min kusins mamma har också påstått sig höra fotsteg på övervåningen när hon varit själv hemma)

Sen när jag var väldigt liten, kunde knappt prata. Och jag själv minns inte att det hände. Då bodde jag och min mamma i en lägenhet, ett väldigt känt spökhus som till och med finns med i en "spök bok". Jag sitter i vardagsrummet på golvet och mamma och hennes kompisar sitter uppe i soffan. Då helt plötsligt säger jag "Titta, mamma! Bubbe! Bubbe!" (Gubbe) och pekade mot ytterdörren. Då blev alla där lite nerviga. Haha.

Jag tror iallafall starkt på paranormala fenomen, att det kan vara spöken. Men att de är medvetna tvivlar jag på. Kanske efterlämningar av känslor eller liknande. Eller någonting med att dåtiden krockar ihop med nutiden, fast i den teorin existerar inte tid. Men i vilket fall. Vadsomhelst utom typiska spöken.
Senast redigerad av Psyko:-) 2009-03-04 kl. 00:45.
Citera
2009-03-05, 00:01
Avslutad
När jag var liten (ca 4 år) och sov i mitt rum så hade jag tydligen gått in till mamma och pappas sovrum och frågat om jag fick sova där och sagt "jag får inte vara i fred i mitt rum". Pappa tyckte det lät märkligt så han gav upp sin sängplats till mig och gick och lade sig i mitt rum istället. Då hade han vaknat mitt i natten och sett någon i kläder av "gammal stil" samt hatt stått och lutat sig mot byrån i mitt rum och kollat på honom. Han berättade detta nyligen när han hade sett en gammal bild av sin farfar som han inte hade sett förut och sa att han var på pricken lik det han hade sett i mitt rum. Lite läskigt... Har dock inget minne av det men mamma har berättat om andra saker som hänt här. Kommer dock inte ihåg något mer just nu.
Citera
2009-03-05, 02:45
Medlem
Min fars bästa kompis dog (46 år) i höstas av hjärtinfarkt ( han dog i min fars garage, satt på en stol å ramla ihop, farsan gjorde hjärt- å lungräddning tills ambulansen kom, men han kunde ej räddas), dom har känt varandra sen dom var ca 7 år och haft daglig kontakt sen dess...

någon dag efter han hade dött så drömmer far att han ligger å pratar med kompisen i sängen, å drömmen är så värklig så han fortsätter å pratar med han när farsan vaknar, han blir i chocktillstånd när han upptäcker att kompisen inte är där.

någon vecka efter de så ska min far och hans tjej gå å sova dom lägger sig i sängen och plötsligt startar datorn utan någon rört den?? :O

yttligare några veckor senare ligger jag och ser på tv, har sett typ en timma på tv, och hör nått ljud som kommer från datorn, jag går och tittar å då har ett bilspel startats av sig själv?? saken är den att jag, farsan och kompisen brukade köra "racing simulator spel" när han levde å vi kunde sitta hela nätter och köra.

jag glömde tillägga att klockslaget när han dör så stannar min farmors stora köksklocka ( som på film för faan :O ) nu har hon startat igång den och är livrädd att den stannar igen
Citera
2009-03-05, 03:00
Medlem
Krafses avatar
Häromdan på natten så var jag på toaletten och pissade. Iom att det var natt så pissade jag vid sidan i holken så att det inte lät så mycket, så det var ganska tyst.
Sen hörde jag hur det brakade till utav bara helvete i huset. Jag trodde såklart att någon kattjävel hade lyckats välta en stor möbel för det lät, och kändes i golvet, som om en stor bokhylla välte och alla saker for ut över golvet.

Jag packade in kuken i brallorna och gick ut och kollade och svor lite fräsande åt det hela, men såg inget konstigt alls. Hmm, skumt.. Jag gick och hämtade ficklampan och letade överallt efter saker som hade vält - men fortfarande ingenting.

Jag började nu fundera på om det kan ha varit ett jordskalv och gick ner i källaren och kollade på betonggolvet, men där fanns inga sprickor, inte heller på någon vägg.

Utomhus var allt normalt, inga föremål som stod annorlunda eller nåt..

Nåja, jag vete fasiken vad det kan ha varit, men oförklarigt är det för mig iaf!
Citera
2009-03-05, 08:52
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Shred
Min fars bästa kompis dog (46 år) i höstas av hjärtinfarkt ( han dog i min fars garage, satt på en stol å ramla ihop, farsan gjorde hjärt- å lungräddning tills ambulansen kom, men han kunde ej räddas), dom har känt varandra sen dom var ca 7 år och haft daglig kontakt sen dess...

någon dag efter han hade dött så drömmer far att han ligger å pratar med kompisen i sängen, å drömmen är så värklig så han fortsätter å pratar med han när farsan vaknar, han blir i chocktillstånd när han upptäcker att kompisen inte är där.

någon vecka efter de så ska min far och hans tjej gå å sova dom lägger sig i sängen och plötsligt startar datorn utan någon rört den?? :O

yttligare några veckor senare ligger jag och ser på tv, har sett typ en timma på tv, och hör nått ljud som kommer från datorn, jag går och tittar å då har ett bilspel startats av sig själv?? saken är den att jag, farsan och kompisen brukade köra "racing simulator spel" när han levde å vi kunde sitta hela nätter och köra.

jag glömde tillägga att klockslaget när han dör så stannar min farmors stora köksklocka ( som på film för faan :O ) nu har hon startat igång den och är livrädd att den stannar igen

Fan vad läskigt. Men du behöver nog inte vara rädd om det är din fars kompis, han vill nog bara fortsätta njuta av livet, fast som död då.

Berätta gärna mer grejer om du kan komma på nåt.
Citera
2009-03-06, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Fan vad läskigt. Men du behöver nog inte vara rädd om det är din fars kompis, han vill nog bara fortsätta njuta av livet, fast som död då.

Berätta gärna mer grejer om du kan komma på nåt.

nää rädd blir jag inte, för nog är de han som håller på som när bilspelet startades så satte jag mig bara å körde nått varv han ville väll de!!

ja kan tyvär inte komma på nå mer skumt, men ja återkommer ifall de kanske skulle hända nå skumt
Senast redigerad av Mr.Shred 2009-03-06 kl. 01:16.
Citera
2009-03-06, 01:30
Medlem
Glisseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Shred

Jag vill jättegärna tro sådana här intressanta händelser men varför varför händer det aldrig mig? Har aldrig i hela mitt liv upplevt något som inte kan ha förklarats av vetenskapen och lär väl inte göra det heller. Uppdatera dig om något nytt händer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in