2008-12-21, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Inte bara träd som pustar och andas...
http://www.mobilblogg.nu/o.o.i.s?id=42&user=Bluemood&imgid=73715&date=2007-04-05&show_month=2007-04-05

Min gissning är att bussen försöker göra en imitation av Darth Vader.
Citera
2008-12-21, 23:16
Medlem
pump-action.s avatar
Jag vet inte om det är min hjärna som börjar bli lite galen, men på senare tid har jag sett sjuka psykadeliska mönster och andra saker sent på natten när jag ska sova. En slags dimma i olika färger som formas till ansikten som man knappt kan se, svarta figurer som flyger runt i rummet och blir större, formas, liksom kommer närmare mig. Har känt varm andedräkt mot ansiktet när jag ligger och blundar. Förstärkaren till stereon blinkar och sänder ut ljussaker, alltså ljuset från den formas till olika saker, svårt att förklara. Är coolt att bara ligga och kolla, som man är hög utan att ta droger.

Är säkert bara hjärnan som är helt överarbetad efter ha suttit flera timmar framför datorn sent in på natten, runt 3 tiden när man ska lägga sig. Men man vet aldrig.
Citera
2008-12-30, 21:25
Medlem
R.Rs avatar
Har varit med om rätt mycket konstigt, men kan ge några exempel som skett på senare tid och som främst är kopplade till tekniska saker (jag är ganska teknikintresserad bör nämnas).

Ringde till min syster för ca en månad sen, av någon anledning tänkte jag på hennes ringsignal som är en känd låt med Clash, föreställde mig hur låten spelades upp medan signalerna gick. Så småningom svarade hon, och vi pratade på ett tag. Får sedan i förbigående höra några dagar efteråt av min mor att min syster nämnt att signalen på hennes mobil när jag ringer ändrat sig till någon helt annan. Ändringen har alltså bara skett för samtal från mitt nr, inte för alla andra nr som ringer.

En annan lustig sak skedde för ett tag sen när jag luskade lite efter sårbarheter på en sida som en släkting äger. Denna sida har nu varit uppe i ett antal år, och aldrig legat nere såvitt jag vet. Hittade inget att spinna vidare på så jag avslutade och gick för att göra något annat. En halvtimme senare fick jag en impuls att gå in på sidan igen, och den ligger oförklarligt nere... Blev ganska förvånad, vet fortfarande inte vad som hände. Sidan låg nere i ett par dagar och kom sedan upp igen. Övernaturligt eller trassel med webbhotellet, who knows...
Citera
2008-12-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R

En annan lustig sak skedde för ett tag sen när jag luskade lite efter sårbarheter på en sida som en släkting äger. Denna sida har nu varit uppe i ett antal år, och aldrig legat nere såvitt jag vet. Hittade inget att spinna vidare på så jag avslutade och gick för att göra något annat. En halvtimme senare fick jag en impuls att gå in på sidan igen, och den ligger oförklarligt nere... Blev ganska förvånad, vet fortfarande inte vad som hände. Sidan låg nere i ett par dagar och kom sedan upp igen. Övernaturligt eller trassel med webbhotellet, who knows...
det isar sig i blodet:fick du en 404 eller 504?
Citera
2009-01-01, 11:22
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen
det isar sig i blodet:fick du en 404 eller 504?

Fick ingenting, enbart blank sida. Testade från flera datorer på mitt nätverk, samma sak. Testade även från grannens nät. Nåja, vad som hände får vi nog aldrig veta
Citera
2009-01-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Fick ingenting, enbart blank sida. Testade från flera datorer på mitt nätverk, samma sak. Testade även från grannens nät. Nåja, vad som hände får vi nog aldrig veta
Skrämmande! Flashback hade samma problem för några år sedan, plötsligt gick sidan ner bara. Men det verkar vara fixat nu. Kanske utförde man nån sorts exorcism som fördrev demonerna från sajten.
Citera
2009-01-01, 22:33
Medlem
wevonas avatar
Jag tror jag mötte min morfar i min dröm för han bad mig hälsa saker till hans familj, saker som varken jag elr många andra visste om.
Citera
2009-01-01, 23:18
Medlem
Emerthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pump-action.
Jag vet inte om det är min hjärna som börjar bli lite galen, men på senare tid har jag sett sjuka psykadeliska mönster och andra saker sent på natten när jag ska sova. En slags dimma i olika färger som formas till ansikten som man knappt kan se, svarta figurer som flyger runt i rummet och blir större, formas, liksom kommer närmare mig. Har känt varm andedräkt mot ansiktet när jag ligger och blundar. Förstärkaren till stereon blinkar och sänder ut ljussaker, alltså ljuset från den formas till olika saker, svårt att förklara. Är coolt att bara ligga och kolla, som man är hög utan att ta droger.

Är säkert bara hjärnan som är helt överarbetad efter ha suttit flera timmar framför datorn sent in på natten, runt 3 tiden när man ska lägga sig. Men man vet aldrig.

Så har det hänt för mig med en gång fast de berode ju på att jag var väldigt trött och hade sovit dåligt en längre period, låg i sängen och såg massa färger och mönster i mörkret, tror det är samma sak för dig.
Citera
2009-01-01, 23:24
Medlem
Fox Mulders avatar
Ingen här har varit med om nått övernaturligt och alla som säger att de har det är idioter.
Citera
2009-01-02, 00:09
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fox Mulder
Ingen här har varit med om nått övernaturligt och alla som säger att de har det är idioter.

Du om nån borde ju ha varit med om en hel del, Spooky
Citera
2009-01-03, 19:42
Medlem
Knasemmlans avatar
Är väldigt intressant att läsa igenom allt i denna tråd.

Jag har själv varit med om ett par saker. Tänkte berätta en händelse som jag undrar över ännu.

Jag och min familj var på semester i ett par dagar. En natt hände något mystiskt. Jag såg nämligen något vitt, en kvinna stå någon meter bort. Hon stod bredvid min mammas säng, som om hon tittade ner på min mamma.

Morgonen därpå så berättade jag detta för min familj och det konstiga var att min mamma också hade sett denna kvinna, på exakt det stället jag såg kvinnan.

Jag visste inte vad jag skulle tro när jag såg kvinnan, men när min mamma också såg henne, så känns det ju som om det verkligen hände.
Citera
2009-01-03, 19:56
Medlem
räkmustarns sons avatar
Jag har upplevt mycket som vid tidpunkten för upplevelsen upplevdes som övernaturligt, då jag var en typisk new age-troende under många år. Mycket av detta var förklarbart och naturligt, men jag ville inte veta av de förklaringarna då. En del har säkert varit vanliga hallucinationer, t ex ett wienerbröd som låg och synligt andades med djupa andetag på ett fat så att överdelen på bakelsen höjde och sänkte sig (inga droger eller annat fjafs).

Men det finns fortfarande sådant som jag inte kunnat förklara än. Det bästa exemplet är ett stort och tydligt UFO som hela min familj och flera grannar såg för snart 20 år sedan. Vi ringde luftvärnsregementet i närheten och frågade om de visste vad det var, men de hade ingen aning.

Jag tror ju själv inte att det var utomjordingar som flög omkring över skåne, utan jag tror att det var ett optiskt fenomen i atmosfären, då det var månförmörkelse samtidigt. Men jag är inte tillräckligt kunnig för inom områdena för att varken bekräfta eller avfärda den teorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in