2009-12-25, 20:37
Medlem
stukads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stukad
Kan inte förklara den, kändes som man känner sig dagen innan man ska få hög feber. Btw det va oxå väldigt kallt i rummet ( kan väl bero på snöstormen kanske). Stämningen påminde om en ingmar bergman film

PS. I två filmer ( Paranomal activity och Amityvill filmen) så är 03.14 ett viktigt klockslag, i första filmen händer allt skit just vid den tiden. Min flickvänn blev skitskraj för hon hade vaknat upp just det klockslaget ca 6 dagar i rad innan + att hon brukar vakna upp den tiden lite då och då. och då menar jag inte 03.13 eller 03.15 utan exakt 03.14
Citera
2009-12-25, 20:44
Medlem
CrazYMikeEs avatar
Citat:
Kan inte förklara den, kändes som man känner sig dagen innan man ska få hög feber. Btw det va oxå väldigt kallt i rummet ( kan väl bero på snöstormen kanske). Stämningen påminde om en ingmar bergman film

Hmm.. De låter som du har upplevt nått paranormalt (enligt mig)^^
Berätta gärna om du råkar ut för något mer! :P Spännande att höra.
Jag har själv vart med om lite saker.. Tex jag och en kompis var ute och gick i skogen och kom till en brygga vid vattnet, och gick ut på den. Sedan säger min kompis att de står en gubbe och tittar på oss (detta var sent på natten)
Så vi började skrika på honom. men vi fick inget svar. sedan så gick han lite längre bort och nyfikna som vi var så gick vi efter. när vi var runt 10 -15 meter ifrån Så sa han eller "det" några ord (kunde inte förstå vad de va han sa) sedan bara försvann han "det" :S Riktigt läskigt! Den kvällen kunde jag knappt sova kan jag tillägga xD hehe
Citera
2009-12-25, 20:45
Medlem
CrazYMikeEs avatar
Citat:
PS. I två filmer ( Paranomal activity och Amityvill filmen) så är 03.14 ett viktigt klockslag, i första filmen händer allt skit just vid den tiden. Min flickvänn blev skitskraj för hon hade vaknat upp just det klockslaget ca 6 dagar i rad innan + att hon brukar vakna upp den tiden lite då och då. och då menar jag inte 03.13 eller 03.15 utan exakt 03.14

ojj De lät riiiktigt scarry :O
Citera
2009-12-25, 20:50
Medlem
stukads avatar
har inte varit med om så mkt faktiskt. Jag försöker förneka sånt där så mkt som möjligt då jag tror det inte händer folk som inte tror på det.

Däremot va jag jävligt skraj när jag vaknade upp runt 6 på morgonen och såg en kvinnoskugga vid min säng och kolla på mig. Trodde det va morsan som skulle väcka mig för skolan ( detta va typ 4 år sedan ) men upptäckte att jag inte kunde få ut nått ljud ur käften när jag skulle säga åt henne å gå .

När jag upptäckte att det inte kunde va morsan så blev jag fett skraj och precis då försvann skuggan och ljud kom ut ur munnen. Tror nog detta beror på att jag fortfarande drömde i vaket tillstånd eller va vaken samtidigt som jag hjärnan sov eller nått
Citera
2009-12-25, 20:53
Medlem
CrazYMikeEs avatar
Citat:
har inte varit med om så mkt faktiskt. Jag försöker förneka sånt där så mkt som möjligt då jag tror det inte händer folk som inte tror på det.

Däremot va jag jävligt skraj när jag vaknade upp runt 6 på morgonen och såg en kvinnoskugga vid min säng och kolla på mig. Trodde det va morsan som skulle väcka mig för skolan ( detta va typ 4 år sedan ) men upptäckte att jag inte kunde få ut nått ljud ur käften när jag skulle säga åt henne å gå .

När jag upptäckte att det inte kunde va morsan så blev jag fett skraj och precis då försvann skuggan och ljud kom ut ur munnen. Tror nog detta beror på att jag fortfarande drömde i vaket tillstånd eller va vaken samtidigt som jag hjärnan sov eller nått

Precis samma sak hände en kompis till mig. Skulle tro att de kan va att man drömmer precis som du säger. Men Man vet aldrig
Citera
2009-12-25, 22:49
Medlem
killspreems avatar
Natten till Julafton: Min syrra sover borta och jag degar framför datorn,plösligt kl 1 på natten hör jag någon springa upp för trappan,in i hennes rum och stänger dörren och sedan hör jag hennes sms signal,jag tänkte "jaha då är hon hemma!" och sedan när jag går ner innan jag går o lägger mig för att pissa (runt 2 halv 3) så ser jag hennes dörr stängd,iallfall,vaknar dagen efter och ser att hennes dörr är öppen så frågar "Var är syrran,jobbar hon?" och morsan tittar på mig snett och förklarar att hon är hos pojkvännen och sover,jag förklarar det hela men ingen tror mig,dom ifrågesätter mig men jag är 100% säker på vad jag hörde och såg...
Citera
2009-12-26, 01:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av killspreem
Natten till Julafton: Min syrra sover borta och jag degar framför datorn,plösligt kl 1 på natten hör jag någon springa upp för trappan,in i hennes rum och stänger dörren och sedan hör jag hennes sms signal,jag tänkte "jaha då är hon hemma!" och sedan när jag går ner innan jag går o lägger mig för att pissa (runt 2 halv 3) så ser jag hennes dörr stängd,iallfall,vaknar dagen efter och ser att hennes dörr är öppen så frågar "Var är syrran,jobbar hon?" och morsan tittar på mig snett och förklarar att hon är hos pojkvännen och sover,jag förklarar det hela men ingen tror mig,dom ifrågesätter mig men jag är 100% säker på vad jag hörde och såg...

Déjà vu

http://en.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9j%C3%A0_vu
Citera
2009-12-26, 01:41
Medlem
liasors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Déjà vu

http://en.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9j%C3%A0_vu
Antingen är det du eller jag som uppfattat det hela med Déjà vu fel, men är det inte när man är med om något naturligt, och får för sig att man har varit med om det innan?
Citera
2009-12-26, 02:08
Medlem
platypuss avatar
Varför läser jag igenom denna tråd mitt i natten?
Kommer aldrig att kunna somna nu
Citera
2009-12-26, 11:31
Medlem
killspreems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
Antingen är det du eller jag som uppfattat det hela med Déjà vu fel, men är det inte när man är med om något naturligt, och får för sig att man har varit med om det innan?

Ja man får för sig att ha upplevt det innan fick jag lära mig... och detta är inte deja vu då med tanke på att jag SÅG dörren och då var den stängd...samt jag hörde så tydligen att jag t.o.m släckte skärmen för att hon inte ska tjalla på mig att jag sitter uppe kl 1-2 på natten när jag igentligen inte får! (sträng farsa ifall ni undrar)
Citera
2009-12-26, 14:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av liasor

Om du tar och läser länken ser du att det finns flera teorier om vad deja vu är för något. Det är liksom ingen exakt vetenskap det här om du nu inte förstått det.
Eftersom han flera ggr tidigare upplevt exakt samma sak med sin syrra så spelade hans hjärna honom ett spratt. Det ligger mycket väl inom begreppet deja vu.
Citera
2009-12-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Om du tar och läser länken ser du att det finns flera teorier om vad deja vu är för något. Det är liksom ingen exakt vetenskap det här om du nu inte förstått det.
Eftersom han flera ggr tidigare upplevt exakt samma sak med sin syrra så spelade hans hjärna honom ett spratt. Det ligger mycket väl inom begreppet deja vu.
Jo men det är inte bevisat, en del forskare antar att hjärnan stammar?
Jag är säker på att det är ett tecken på att man är i rätt fas i livet, man har ju bestämt allt som händeross innan man föds igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in