2008-12-15, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag upplever i stort sett varje vecka att en dag tycks ha försvunnit. Spårlöst. Det rör sig om olika dagar, dock oftast tisdag eller onsdag. Under sommarledigheten kan hela veckor gå upp i rök.
Jag har ingen rimlig förklaring till varför detta inträffar så ofta. Är det någon annan som upplevt ett liknande parapsykologiskt fenomen?

Bortförd av utomjordingar?
Citera
2008-12-16, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Field
Bortförd av utomjordingar?
När man hypnotiserar folk som har haft tidsluckor i medvetandet, till exempel att man åker med sin bil på en landsväg för att sedan tappa tre timmar och sedan vakna vid vägkanten. Så brukar det oftast röra sig om UFO:n som rövat bort folk och utfört experiment på dom.
Citera
2008-12-16, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
När man hypnotiserar folk som har haft tidsluckor i medvetandet, till exempel att man åker med sin bil på en landsväg för att sedan tappa tre timmar och sedan vakna vid vägkanten. Så brukar det oftast röra sig om UFO:n som rövat bort folk och utfört experiment på dom.

Om "UFO:na" har sån överlägsen teknologi så dom kan röva bort folk och göra experiment på dom, samt ge dom minnesluckor.
Varför kan dom inte se till så dom minnena inte går att hypnotisera fram då?
Citera
2008-12-17, 01:06
Medlem
Disortions avatar
Citat:
Om "UFO:na" har sån överlägsen teknologi så dom kan röva bort folk och göra experiment på dom, samt ge dom minnesluckor.

Dem har inte uppfunnit den sortens teknik än
Citera
2008-12-17, 05:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy

den som tror på hypnos kan inte ha alla hästar hemma
Citera
2008-12-17, 14:15
Medlem
Citat:

Oftast handlar experimenten om sk Gangprobing.
Citera
2008-12-17, 14:34
Medlem
Jag minns en grej när jag var liten och låg och ritade på golvet på övervåningen.
Jag skulle just börja rita på ett vitt papper, när pappret drogs åt vänster.
Det kan väl ha varit något skumt luftdrag antar jag, men det var inte som att pappret fladdrade utan det var verkligen som att det rörde sig spikrakt, typ 15 cm åt vänster.

Det är det enda (förutom katterna) som jag eventuellt kan kalla "övernaturligt".
Citera
2008-12-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Det får väl ses som ett dödsryck, gamla klockor kan ju spritta till ibland, det är inget konstigt med det.

däremot är det något väldigt konstigt med din avatar
Citera
2008-12-17, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mischief_
Övernaturligt och övernaturligt, men... Idag när jag satt på bussen så lyssnade jag på en låt på min walkman-mobil, jag vart trött på låten och bytte till radio, tror ni inte att det är samma låt i exakt samma stycke som slogs på radion? Det var perfekt synkat också, helt sjukt!

Ursäkta, nån moderator kanske kan vara så vänlig och sätta ihop mina inlägg till ett?

Kom på en sak till när jag läste det här som var väldigt märklig.

Jag bad en tjej som jag just hade börjat chatta att skicka några låtar till mig. Jag visste inget om hennes musiksmak, hon visste inget om min. Vi visste väldigt lite om varandra över huvud taget. Hon skickar låten Mother av Danzig. Vilken låt tror ni att jag lyssnar på när hon skickar den? Det var faktiskt ganska sjukt.
Citera
2008-12-17, 17:45
Medlem
Jag upplevde en jävligt läskig sak i vårat hus vi hade på landet för två-tre år sen.. klockar var väl runt två-tre på natten (spöktimmen i det huset för alltid kom det massa konstiga ljud o grejer runt detta klockslag) jag är absolut inte troende på spöken och sånt skit o försöker alltid att motbevisa de påstådda ljuden.

Nåja i vilket fall så satt jag vid datorn o stängde precis av både dator o tv för att gå att lägga mig när jag plötsligt hörde ett rytmiskt suckande (läs: Darth Vader andning) konstant i säkert tre minuter jag väntade kanske tre minuter på att detta lite halvläskiga skulle sluta men gick sen runt och lyssnade efter ljudkällan i datorhögtalare/tv etc när jag stod o lyssnade på elementet och reste mig upp blev plötsligt ljudet så sjukt starkt att jag hoppade till en meter i rummet o kved ur mig ett "hallå" varpå det slutade i ca 5 sekunder men fortsatte sedan. Efter att varit paralyserad av skräck i 10 sekunder till skrek jag: "FÖRSVINN" och det försvann.

Jag hade ett fönster på glänt och antar att det kan ha stått en älg eller liknande precis utanför men själva andetagen var sjukt läskiga (Kooo-Kchhh) och lät inte som det kom från något djur. Hade aldrig nånsin mer öppet något fönster i det huset efter det här även fast det var högsommar

EDIT: att tillägas för läskighetsfaktorn är att på gården finns ett litet härbre som användes för likförvaring förr i tiden då det var käle i marken och man inte kunde begrava kistorna. Har alltid drömt mardrömmar att det kommit ut läskiga saker därifrån
Senast redigerad av P0rNy 2008-12-17 kl. 18:08.
Citera
2008-12-17, 21:13
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P0rNy
Text

Nästan exakt samma sak upplevde jag när jag var liten.

Jag har ingen aning om vad klockan kunde ha varit eftersom det är väldigt många år sedan. Jag hade i alla fall precis gått och lagt mig då jag helt plötsligt hör djupa och höga andetag. Jag som var liten blev livrädd och vågade inte röra mig. Andetagen fortsatte ungefär 5 minuter för att sedan sluta helt.

Även fast det var väldigt länge sedan minns jag det tydligt.
Citera
2008-12-17, 22:45
Medlem
xetc!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Text
Fan, jag har med varit med om det här. Var ensam hemma och hörde hur någon hoppade i en säng i rummet bredvid (när jag senare kollade så fanns det gropar i sängen, precis som om någon hoppat där). Jag ropade och efter en liten stund så hörde jag regelbundna andetag bredvid mig i ett par minuter, visste inte vart jag skulle ta vägen så jag satt kvar och spelade lugn. Kan tillägga att det var mitt på ljusa dagen och att jag inte var påverkad av något. Och nej, det var inte datorn eller tv:n som lät. Satt visserligen vid datorn när ljudet började men stängde av den för att vara säker på att det inte var den.

Hände massor med saker i lägenheten jag bodde i innan (ovanstående inkluderat). Bl.a. så råkade jag putta ner ett block bakom skrivbordet, när jag sedan kollade bakom skrivbordet var det borta. Flera andra saker försvann också och ibland dök de upp efter ett tag. Hörde, såg och hörde även saker som kastades av spöken där. Sjukt läskigt.
Senast redigerad av xetc! 2008-12-17 kl. 22:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in