Jag upplevde en jävligt läskig sak i vårat hus vi hade på landet för två-tre år sen.. klockar var väl runt två-tre på natten (spöktimmen i det huset för alltid kom det massa konstiga ljud o grejer runt detta klockslag) jag är absolut inte troende på spöken och sånt skit o försöker alltid att motbevisa de påstådda ljuden.
Nåja i vilket fall så satt jag vid datorn o stängde precis av både dator o tv för att gå att lägga mig när jag plötsligt hörde ett rytmiskt suckande (läs: Darth Vader andning) konstant i säkert tre minuter jag väntade kanske tre minuter på att detta lite halvläskiga skulle sluta men gick sen runt och lyssnade efter ljudkällan i datorhögtalare/tv etc när jag stod o lyssnade på elementet och reste mig upp blev plötsligt ljudet så sjukt starkt att jag hoppade till en meter i rummet o kved ur mig ett "hallå" varpå det slutade i ca 5 sekunder men fortsatte sedan. Efter att varit paralyserad av skräck i 10 sekunder till skrek jag: "FÖRSVINN" och det försvann.
Jag hade ett fönster på glänt och antar att det kan ha stått en älg eller liknande precis utanför men själva andetagen var sjukt läskiga (Kooo-Kchhh) och lät inte som det kom från något djur. Hade aldrig nånsin mer öppet något fönster i det huset efter det här även fast det var högsommar
EDIT: att tillägas för läskighetsfaktorn är att på gården finns ett litet härbre som användes för likförvaring förr i tiden då det var käle i marken och man inte kunde begrava kistorna. Har alltid drömt mardrömmar att det kommit ut läskiga saker därifrån