2006-02-03, 01:09
Medlem
Fjal_Marshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffe_olb
var med om en mycket skum sak...
sov dåligt en natt och vaknade för jämnan, en gång efter ja vaknat så vänder jag mig om och slår upp ögonen, då står det en gubbe precis brevid sängen, och i samma ögonblick som ja såg honom tar han ett steg bakåt, sen står han bara där i ca 20 sek innan han bara "fade-ar" bort.. man kunde inte urskilja hans ansikte, va diffust på nått sätt...

snacka om att ja inte kunde somna på ett ex antal timmar sen, lite rädd

Gah! Det har jag varit med om också. Det var på sommarstugan, jag vaknade av att en ljus skepnad satt grensle över mig och lutade sig framåt. Sen fadeade den bort. Jag kommer ihåg att jag bara väntade på att jag skulle vakna efteåt, men det gjorde jag aldrig. Istället anpassade sig ögonen till mörkret, och till slut gick jag upp och väckte brorsan. Usch o Fy!
Citera
2006-02-07, 21:27
Medlem
Lambis avatar
En sjukt läskig händelse hände i natt. Jag kommer inte ihåg om jag drömde eller om jag var vaken. Hur som helst kändes allt otroligt äkta.
Mitt i natten reser jag mig upp ur sängen. Jag ser vid mitt fönster att det står någon där. Han bär en mask (en som mask som mördaren i Urban Ledgens 2 använder) och en blå rock (läder eller tyg).
Han går långsamt mot mig. Jag kan inte röra mig och jag är otroligt rädd. Han ökar farten och glider mot mig. Han åker in i min kropp och sen hände inget mer.
Citera
2006-02-07, 22:27
Medlem
13 år, ute på landet i Finland, vakna av att man föll ner på sängen
Brukar höra tydliga djupa andetag typ 5-10ggr per år
Hör man det från ett annat rum och man går dit så hörs inget sen

Perkele!
Citera
2006-02-13, 23:45
Medlem
Körde på en motorväg sent en kväll. Långt borta såg jag ett skarpt ljus som jag antog var landningsljus på ett flygplan då det ligger en stor flygplats i närheten. Märker allt som jag kör att ljuset inte flyttar på sig och det mattas av. Kör vidare rakt mot det och tänker "Va fan är det där?" Passerar till slut rakt under tre ljus som hänger kanske 30-40 meter ovanför motorvägen. Stannade INTE. X-Files-fan som man är hade jag full koll att allt elektriskt fungerade och att jag hade koll på klockan.

Det blåste full storm den kvällen så helikopter, luftballong och luftskepp var det inte. Kanske en Aurora...?
Citera
2006-02-14, 15:15
Bannlyst
Har varit med om flera skumma grejer.

Mina föräldrars hem är omgärdat på ena sidan av ett staket med en grind som låter på ett speciellt sätt när man öppnar den. Under åren jag bodde hemma hörde jag ofta denna grinden öppnas utan att någon kom. Detta hände även när man t.ex stod i köket där man kan se grinden om man tittar ut. Då jag tittade ut var den alltid stängd och det var ingen där, trots att jag hörde ljudet klart och tydligt.

...

Min morfar gick plötsligt och hastigt bort i hjärnblödning. Några dagar efter hans bortgång vaknade jag en natt och kunde känna hans närvaro vid sängen i form av en lukt - han rökte ett speciellt cigarettmärke som man kände igen lukten på direkt. Jag kunde även urskilja en mörk skuggliknande form som upplöstes tillsammans med lukten. Det hela tog bara några sekunder.

...

I början av oktober 1992 drömde jag en natt om ett störtat flygplan i ett förortsområde. Jag hade ingen aning om vilken stad det rörde sig om, men bilden av det brinnande vraket och förödelsen gjorde ganska starkt intryck på mig. Några dagar senare hör jag på nyheterna att ett fraktplan har störtat i Bijlmer, en förort till Amsterdam, och ungefär 40 människor omkommer.
Citera
2006-02-23, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
När jag var liten så viste jag vad det var för folk som ringde före jag svarade och sade "hej #Namn#", hade oftast rätt... eller så hade jag kanske ensam som barn

Jag visste som barn vem det var som gick upp för trappan i mitt hus utan att se vem det var. Jag kunde på nått sätt höra vem det var. Visserligen så går folk olika, men min familj går väldigt lika.
Citera
2006-02-23, 16:47
Medlem
Konstigt

Jag har haft en del konstiga upplevelser, drar en snabbt.
Jag är ute och tränar, löptränar, har kanske sprungit i fem kilometer när det är dags att vända och springa tillbaka ungefär väg.
Jag springer på en mindre grusväg ute i skogen, jag ska vända där vägen slutar. När det ungefär kanske några hundar meter kvar, så ser jag framför tre personer som går på vägen, har aldrig tidigare stött på några personer här ute i skogen. De går i samma riktning som jag springer, så de ser inte mig förrän jag kommer ifatt dem. Jag kommer ifatt och springer om dem, bara hundra meter fram så vänder jag som planerat. Jag vänder och springer mot dem, trodde jag, men inte en människa finns nu på vägen. Blir helt paff.

Så här ser det ut där, sista biten på denna väg är en rejäl uppförbacke, just därför jag har det som vändplats, på ena sidan om vägen så är det jättebrant, stup nedåt, finns ingen möjlighet att någon kan gå åt det hållet.
På andra sidan så är det skog, går uppför ganska besvärlig terräng. Jag kollar åt alla håll men ser inte en människa. Inte kan de har vänt heller då hade jag sett dom när jag nu springer tillbaka samma väg.

När jag kommer hem så funderar jag förstås på det hela, jag kan då påminna mig att när jag springer om dem, så får jag ingen reaktion alla, lite märkligt.
Oftast eller alltid när man kommer ifatt folk så brukar de vända lite på sig, eller så bli de förvånade/överraskade/skrämda att det kommer en löpare ifatt.
Minnet säger också att personerna alla hade mörkgrå kläder på sig, nästan som långa rockar, fick en känsla av att det var tre kvinnor jag sprang om.

Konstigt var det.
Citera
2006-02-23, 16:51
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andra_Sidan
Konstigt var det.

Jag har varit med om en (flera) liknande händelser. Men då var det två gubbar i en Opel.

Och ja, jag är allvarlig...
Citera
2006-02-23, 17:07
Medlem
Fanns en förklaring till vrf man känner igen vissa saker ifrån verkligheten ifrån tidigare. Kommer inte riktigt ihåg varför, men ni vet när man går ute p på stan och börjar snacka med nån eller gör någonting så helt plötsligt kan det ploppa upp i skallen att man har vart med om det tidigare eller tänkt det tidigare.
Citera
2006-02-24, 09:24
Medlem
StealthKillers avatar
synsk??

Hej jag är nog synsk har en jävla förmåga att tänka på grejer som senare under dagen sker
tex.,För en vecka sedan när jag skulle gå och äta på skolan så slog mig tanken " fan va hemskt när jag kommer att krocka första gången (har haft körkort en månad) jag kommer säkert att bli förlamad"
Tro fan att en gubbe smäller rätt in i röven 4 timmar efter, hela bakvagnen är intryckt,men jag fick inte en skråma, kanske ett tecken på att man inte ska tänka det värsta alltid, som jag alltid gör.

Någon som känner likadant??
Citera
2006-02-24, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonioE
Fanns en förklaring till vrf man känner igen vissa saker ifrån verkligheten ifrån tidigare. Kommer inte riktigt ihåg varför, men ni vet när man går ute p på stan och börjar snacka med nån eller gör någonting så helt plötsligt kan det ploppa upp i skallen att man har vart med om det tidigare eller tänkt det tidigare.

Du börjar ditt inlägg som att du har en förklaring till fenomenet, sedan så förklarar du något riktigt grundläggande.

Citat:
Ursprungligen postat av StealthKiller
Hej jag är nog synsk har en jävla förmåga att tänka på grejer som senare under dagen sker
tex.,För en vecka sedan när jag skulle gå och äta på skolan så slog mig tanken " fan va hemskt när jag kommer att krocka första gången (har haft körkort en månad) jag kommer säkert att bli förlamad"
Tro fan att en gubbe smäller rätt in i röven 4 timmar efter, hela bakvagnen är intryckt,men jag fick inte en skråma, kanske ett tecken på att man inte ska tänka det värsta alltid, som jag alltid gör.

Någon som känner likadant??

Du kommer säkert att tänka den tanken ca 1000ggr i ditt liv, men du kommer bara ihåg gången då det verkligen stämmer. Sedan att din "träffsäkerhet" ligger på 0,01% skiter du i.
Så brukar det vara.

Edit:
Vad hände med din förlaming? Försök att komma ihåg allt annat du trodde skulle inträffa den dagen.
Jag kommer lätt upp i ca 10 saker på mig själv
Citera
2006-02-25, 10:23
Bannlyst
Anden i glaset!

En gång så var jag och tre andra tjejkompsiar till mig. Vi hade inget att göra, så vi tänkte göra nått som vi inte hade gjort förut. Vi skulle "Spela" anden i glaset.
Jag viskade i glaset "vem kommer jag bli tillsammans med?" anden svarade "R.A",,,R.A var en kille som jag var kär i, han började på R och efternamnet på A.
Sen frågade jag "Vad ska kommer att hända på festen imorgon?" anden svarade "Kul med kondomer" jag började garva.
Dagen efter på festen,,,så blev jag tillsammans med R.A,,,sedan så hade en kompis till mig med sig kondomer haha,,,dom fyllde vi med vatten, o kastade på varandra.
Detta var ca 6 årsen det hända,,,men lite läbbigt att det stämmde alltihop=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in