Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Att höra andetag...
Hej!
Detta fenomenet har jag också varit med om, dock utomhus.
Jag vet att hela historien låter extremt jäkla löjlig och är svår att ta på allvar, men jag tänker berätta vad som hände ändå för de som är intresserade.
Det började med att jag tog en liten promenad i våran lokala skabbskog, (Ja, jag tycker den är skabbig!) och allt var fridens. Sen när jag var nästan hemma så såg jag ett träd, ett äppelträd faktiskt, som stod jämte gångstigen.
På trädet fanns det en stor gren som var helt stendöd, och tvångstankarna dök snabbt upp i skallen på mig. Jag var tvungen att bryta av grenen.
Jag började med en arm och drog, men den var seg, så jag tog nästa arm och bände ännu mer.
Till slut hängde jag mig i grenjäveln och gungade tills det small till och den gick av.
Haha, nu dog du, grenjävel! - Tänkte jag förnöjt och uppmärksammade snabbt ljudet av ett flyende rådjur en bit ner i en slänt.
Jag gick då mot en sten på marken bara några meter ifrån äppelträdet, stod sedan där och dagdrömde lite och funderade på vad f-n man nu ska hitta på. Det var då jag hörde andetagen.
Vafan, det kommer ju från trädet!? Är det ett djur där?
Jag stod kvar på stenen och lyssnade. Jag hörde klart och tydligt tunga andetag, som om det kom från något relativt stort. Har läst att vildsvin kan ligga och trycka under granar och andra små gömmor så jag gick inte fram direkt utan stod bara och lyssnade en bra stund.
Visst fan kom ljudet från trädet! Jag rörde mig lite åt höger och sen lite åt vänster för jag misstänkte självklart att det var en slags ljud-illusion, att ljudet kanske studsade konstigt så att det lät som om ljudkällan var där den inte egentligen var, men det var det inte.
Till slut accepterade jag, hur jäkla sjukt det än är, att trädet faktiskt gav ifrån sig detta flåsande ljud och gick fram. Då slutade det. Och inte fanns det några djur där heller, jag snokade igenom området grundligt och hade garanterat hört om något hade gått på marken.
Nu i efterhand är det lite intressant för det är ju faktiskt ett gammalt äppelträd inne i en skog. Tant Agda hade kanske planterat trädet där för 90 år sedan och gått och dött. Sen kommer Krafse och försöker bryta ner det kära äppelträdet.
Nåväl, jag skämdes lite och bad trädet om ursäkt.