Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Det mest övernaturliga jag upplevt är moderna människor som på fullaste allvar påstår att de har sett tomtar och troll och fan vet vad. Och som dessutom hävdar något annat än hjärnspöken eller synvillor. "Jag fes en gång och det luktade jätteäckligt. Det var en ande som sa åt mig att se mig för innan jag gick över gatan" Jasså? No shit, måste man se sig för innan man går över gatan?
Min poäng är att allt möjligt går att tolka precis hur man vill. Problemet ligger i att bevisa att det faktiskt ligger till på det sättet man påstår. Detta misslyckas samtliga människor som tror på det paranormala eller övernaturliga. Och argumentet "bevisa att det inte är så då". Det talar sitt tydliga språk om att man inte har förstått det mest grundläggande i den vetenskapliga processen. Trams! Att människor i kulturer där läsförståelsen är minimal och man fortfarande mer eller mindre lever i stammar tror på sådant här. Det förstår jag. Men moderna, utbildade människor i västvärlden? Det är tragiskt.
Vadå samtliga? Är du knäpp eller? Finns hur mycket bevis som helst för något oförklarigt/spöken, sen om inte Randi eller någon annan vetenskapsman tycker likadant skiter jag fullständigt i då mina erfarenheter räknas för mig mest. Synd att du inte också kan ge dig ut och undersöka hemsökta hus för att uppleva något själv. Kom inte och anklaga folk när du inte vet ett jävla skit.
Vi spökjägare försöker så gott det går att skaffa fram de solklaraste bevisen, men spöken kommer som inte "on queue" så man kan inte sitta och locka fram dem med godis. Man får ha tålamod helt enkelt, gå runt och filma etc en hel natt eller fler, sen gå igenom timmar med material för att hitta det där lilla extra.
Folk kommer med nya idéer hela tiden, det byggs experimentella apparater konstant. T.ex. såg jag ett slags såkallat "Black light" som är då någon slags lampa som ska då störa zonen mellan vår värld och deras. De attraheras alltså till detta "irriterande" ljus och på den vägen försöka ta kort med infra-röda kameror efter man viftat runt den där.
Paranormala fenomenen är större än vad du tror, så om du tycker vi är korkade eller whatever, se det från större perspektiv. Vill inte du veta vad som händer efter döden?