2013-01-04, 09:49
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Bara jag som stör mig på att man inte kan byta epost adress till en temporär fake, tills man vet hur läget ser ut.

Skriver man in en fake mail nu så måste man ha tillgång till den för aktivering igen. Känns ju väldigt B.

Och slänga fram en dumpmail som vem som helst kan sniffa av från de stora sidorna känns ju dumt. Då kan man ju förlora sitt konto ifall man har otur ifall någon använder sig av samma funktion för att få nytt lösenord.

det här borde en mod/admin svara på.
Citera
2013-01-04, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CockneyReject
martin fredrikson får ta o prepparera sitt anus för att snart 750 000 arga flashbackare är snart ute efter honom

Det finns inte 750.000 flashbackare, det riktigt intressanta med det där registret isf.är ju att det kommer visa att det finns ungefär 50.000 kanske...

Risken finns ju att någon på Bahnhof behöver 50.000kr och helt enkelt "dumpar" databasen till ett USB minne, och säljer.

Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Som så många sagt; vad ska dom med det till? Summan känns dessutom ganska liten i sammanhanget.

Jag tror att dom vill visa att det är en ganska koncentrerad grupp användare som skriver här, att det inte alls finns några 750.000 unika medlemmar, eller ens i närheten av det.

Det andra jag tror man vill visa att koncentrationen av journalister från "gammelmedia", bland användarna, också är väldigt väldigt....väldit hög.
Senast redigerad av AndersJoh 2013-01-04 kl. 10:05.
Citera
2013-01-04, 10:09
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Vi har aldrig och kommer aldrig lämna ut några uppgifter om en användare, oavsett vem som frågar.

Vi lägger ner mycket energi på att hålla all data säker och oåtkomlig. Vi sparar inte heller mer än nödvändigt eftersom det som inte lagras inte heller kan läcka ut...

Man skall alltid vara försiktig med sina uppgifter och ha ett bra och unikt lösenord på sitt konto och gärna en helt unik mailadress kopplad till kontot, också det med ett bra lösenord ifall det är åtkomligt publikt. Eftersom det går att få en lösenordsåterställning till det mailkonto som är kopplat till användarkontot här så är det precis lika viktigt att skydda det på samma sätt.

Här kan man testa sitt lösenord och se hur säkert det är:
https://www.grc.com/haystack.htm
(Knappa givetvis inte in det riktiga lösenordet där, utan ett med samma uppbyggnad!)

Man skall alltid vara försiktig, men det finns ingen anledning att vara orolig eller tro att vår användardatabas läckt ut.

admin4
Citera
2013-01-04, 10:11
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Vilken nytta kan de ha av databasen? Ett username kopplat till en nonsensmail är ju knappast något att hänga i granen, jag utgår ifrån att folk inte är så korkade att de använder sina namngivna mailadresser...

Om du inte kopplat den till facebook, eller till nåt annat forum så bör du vara safe, men problemet här är att det går att samköra register rätt lätt och vips så har man facit på vem personen är.
Anonymiteten på flashback blir klart hotad.
Citera
2013-01-04, 10:17
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Bara jag som stör mig på att man inte kan byta epost adress till en temporär fake, tills man vet hur läget ser ut.

Skriver man in en fake mail nu så måste man ha tillgång till den för aktivering igen. Känns ju väldigt B.

Och slänga fram en dumpmail som vem som helst kan sniffa av från de stora sidorna känns ju dumt. Då kan man ju förlora sitt konto ifall man har otur ifall någon använder sig av samma funktion för att få nytt lösenord.
Det är väl inget problem.
10minutemail funkar.
Citera
2013-01-04, 10:17
Medlem
Ett jävla generalfel med Flashback är att man kan få sin användare avstängd - men efter det är det omöjligt att logga in och ändra mail och signatur.

Hur kul är det att sitta på en permbannad användare med en mail som med lite tur går att koppla till en användare?
Varför kan man inte logga in även om man inte får skriva?
Varför raderas inte användaren?
I trådhistoriken räcker det ju med att namnet ändras till något "custom".

Känns som att någon tänkt med arslet här.
Citera
2013-01-04, 10:20
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi har aldrig och kommer aldrig lämna ut några uppgifter om en användare, oavsett vem som frågar.

Vi lägger ner mycket energi på att hålla all data säker och oåtkomlig. Vi sparar inte heller mer än nödvändigt eftersom det som inte lagras inte heller kan läcka ut...

Man skall alltid vara försiktig med sina uppgifter och ha ett bra och unikt lösenord på sitt konto och gärna en helt unik mailadress kopplad till kontot, också det med ett bra lösenord ifall det är åtkomligt publikt. Eftersom det går att få en lösenordsåterställning till det mailkonto som är kopplat till användarkontot här så är det precis lika viktigt att skydda det på samma sätt.

Här kan man testa sitt lösenord och se hur säkert det är:
https://www.grc.com/haystack.htm
(Knappa givetvis inte in det riktiga lösenordet där, utan ett med samma uppbyggnad!)

Man skall alltid vara försiktig, men det finns ingen anledning att vara orolig eller tro att vår användardatabas läckt ut.

admin4
Bra att du tittar in, men hur förklarar du det jag fick i min inbox av en sannolik smurf? Ett pm med rubriken "vi ser dig" och sedan innehöll meddelandet inget annat än en epostadress som är unik och som jag inte ens kan se själv i min profi. Hur fasen kan den personen ens se min mailadress? Vv läs lite tidigare i tråden, admin!
Citera
2013-01-04, 10:23
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:

Du kan ju skapa ett nytt mailkonto som du byter till. Inte särskilt svårt. Sedan är jag rätt säker på att det inte finns en suck i helvetet att de skulle få tillgång till någon databas. Vad de nu skulle ha för nytta av den. Jag tror att det är större chans att Jonas Sjöstedt går med i SvP.
Citera
2013-01-04, 10:27
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Bra att du tittar in, men hur förklarar du det jag fick i min inbox av en sannolik smurf? Ett pm med rubriken "vi ser dig" och sedan innehöll meddelandet inget annat än en epostadress som är unik och som jag inte ens kan se själv i min profi. Hur fasen kan den personen ens se min mailadress? Vv läs lite tidigare i tråden, admin!
Det kan jag givetvis inte förklara eftersom jag inte har tillgång till din inbox eller innehållet i den, det har bara du. Om du vill att vi tittar på saken så kan du rapportera det PM:et.

admin4
Citera
2013-01-04, 10:30
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
Det är väl inget problem.
10minutemail funkar.

Kan du garrantera att ingen samlar uppgifter från den sidan t.ex?

Eller de bakom den sparar all information i flera år och sedan använder den?

Så jäkla svårt är det inte att sätta upp en sida för slaskmail och sitta och hamstra i några år, och folk tror de är säkra =)
Citera
2013-01-04, 10:32
Medlem
Kassiopeias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Om du inte kopplat den till facebook, eller till nåt annat forum så bör du vara safe, men problemet här är att det går att samköra register rätt lätt och vips så har man facit på vem personen är.
Anonymiteten på flashback blir klart hotad.

Koppling till facebook torde vara det minsta problemet då man kan dölja sin e-post från att visas i profilen, och facebook-databasen lär inte stenkastarvänstern ha råd att köpa
Citera
2013-01-04, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polka1234
https://twitter.com/Researchgruppen erbjuder dom 50 000kr för flashbacks databas, username och epost räcker, men dom tar även mer information om möjligt..

Researchgruppen består av vänsterextremister och samarbetar med bland annat Expo. Förutom att aktivt åsiktsregistrera människor och hota yttrandefriheten så föreläser dom även med tex Åsa Lindeborg och andra ur etablissemanget:

Denna Martin Fredriksson är tydligen dömd för flera våldsbrott, bland annat för att ha slagit ett järnrör i huvudet på en "politisk motståndare"

Att dom skulle få ihop pengarna råder det ju inget tvivel om, särskillt med Expo i ryggen... Men finns det någon chans att databasen skulle läcka till dom? Hur många Admins eller mods har tillgång till de uppgifterna? Och går det att lita på dessa människor inte frestas av pengarna? Det är alltså användarnamnen och eposten dom främst vill ha, inte ipn...

Är det bara jag som mår illa av dom här svinen och vad skall dom göra med uppgifterna?
Vad ska dom kunna göra? Det finns inga uppgifter lagrade som kan koppla mitt nick till min fysiska person. Hur skulle det gå till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in