• 15 505 online
  • 1 139 418 medlemmar
  • 59 020 194 inlägg

Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare

flashback.se

Researchgruppen har på sin twitter erbjudit 50 000 kronor till den som kan ge dem Flashback Forums databas. Det man önskar komma över är de registrerade medlemmarnas e-postadresser.

Läs hela artikeln
2013-01-03, 22:01
Medlem
https://twitter.com/Researchgruppen erbjuder dom 50 000kr för flashbacks databas, username och epost räcker, men dom tar även mer information om möjligt..

Researchgruppen består av vänsterextremister och samarbetar med bland annat Expo. Förutom att aktivt åsiktsregistrera människor och hota yttrandefriheten så föreläser dom även med tex Åsa Lindeborg och andra ur etablissemanget:

Citat:
http://www.dagenskonflikt.se/martin/...terskribenter/
Deltar gör:
Åsa Linderborg (Aftonbladet Kultur)
Kajsa Ekis Ekman (DN)
Martin Fredriksson (Research.nu)
Petter Nilsson (Tankesmedjan Konflikt)
Jesper Nilsson (Tankesmedjan Konflikt)
Theo Bodin (Tankesmedjan Konflikt)

Vi ses på söndag, klockan 10-16.00, Katasalen i ABF-huset.

Denna Martin Fredriksson är tydligen dömd för flera våldsbrott, bland annat för att ha slagit ett järnrör i huvudet på en "politisk motståndare"

Att dom skulle få ihop pengarna råder det ju inget tvivel om, särskillt med Expo i ryggen... Men finns det någon chans att databasen skulle läcka till dom? Hur många Admins eller mods har tillgång till de uppgifterna? Och går det att lita på dessa människor inte frestas av pengarna? Det är alltså användarnamnen och eposten dom främst vill ha, inte ipn...

Är det bara jag som mår illa av dom här svinen och vad skall dom göra med uppgifterna?
Senast redigerad av polka1234 2013-01-03 kl. 22:03.
Citera
2013-01-03, 22:16
Medlem
UAAs avatar
Jag vet att det finns en integritetsrörelse online som värnar om individens integritet, rätt att dela filer, frihet från övervakning, rätt till yttrandefrihet, etc.

Dessa är väl införstådda i hur viktigt anonymitet faktiskt är för det fria ordet. Det är aldrig de populära åsikterna som behöver skydd.

Det är nu dags för dessa aktivister att inse hur kontraproduktiv vänsterrörelsen är för er kamp. Att ha inställningen att yttrandefrihet och anonymitet bara är berättigad för "folk som tycker som mig" är en mycket destruktiv inställning. Börja ta avstånd från dessa nötter, de kommer aldrig kunna förena sin extrema vänsterideologi med filosofin om det fria ordet och nätneutralitet.
Citera
2013-01-03, 22:21
Medlem
xallos avatar
Vilken nytta kan de ha av databasen? Ett username kopplat till en nonsensmail är ju knappast något att hänga i granen, jag utgår ifrån att folk inte är så korkade att de använder sina namngivna mailadresser...
Citera
2013-01-03, 22:22
Medlem
Polyklorfenols avatar
Om detta händer, så ställer jag mig bakom en aktionsgrupp, där vi mycket aktivt tar tillbaka databasen. Alltid kul att gå bärsärkagång med en stor folkhop!
Citera
2013-01-03, 22:28
Medlem
Golonkas avatar
Jag är rustad för att hantera eventuell uppvaktning från researchgruppens stormtrupper. Inga problem att plocka dem en efter en om de skulle få för sig att gå handgripligen till väga mot min person eller mig närstående. Det skulle bli obekvämt, bekymmersamt och är inget jag önskar, men om stenkastarvänstern inbillar sig att de har ett lätt offer att jävlas med, så tar de gruvligen fel!
Citera
2013-01-03, 22:30
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Vilken nytta kan de ha av databasen? Ett username kopplat till en nonsensmail är ju knappast något att hänga i granen, jag utgår ifrån att folk inte är så korkade att de använder sina namngivna mailadresser...
Beror väl på vad som finns i databasen?

Skulle inte bli förvånad om databasen redan är på vift för det är väldigt svårt att skydda data i dagens värld. De måste förstå att databasen är värd betydligt mer än 50.000 för dem som vill ha den så jag misstänker att de möjligen redan lagt vantarna på den.
Citera
2013-01-03, 22:34
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Om mailadressen innehåller det korrekta namnet är saken klar. Annars kan man samköra mailadresserna mot andra databaser som SDUs medlemsregister som stulits tidigare och se om någon mailadress är samma vilket gör att personen kanske kan identifieras. Även om personen inte kan identifieras kan kanske SDU smutskastas.

För övrigt borde tråden flyttas till Flashback-forumet.
Citera
2013-01-03, 22:39
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag är rustad för att hantera eventuell uppvaktning från researchgruppens stormtrupper. Inga problem att plocka dem en efter en om de skulle få för sig att gå handgripligen till väga mot min person eller mig närstående. Det skulle bli obekvämt, bekymmersamt och är inget jag önskar, men om stenkastarvänstern inbillar sig att de har ett lätt offer att jävlas med, så tar de gruvligen fel!

Håller med.
Ska inte räkna med att de kan jävlas med vilka som helst. Skulle personligen inte ha några problem att ladda bössen om AFA dräggen kommer. Skulle egentligen inte bry mig för att söka reda på personerna i fråga heller.
Nu vet ju även vi vilka de är som söker oss
Citera
2013-01-03, 22:45
Moderator
Brutes avatar
Här är aktuell tweet med kommentarer:

https://twitter.com/Researchgruppen/...71517695889409

//Brute
Citera
2013-01-03, 22:48
Medlem
02-02-2012s avatar
Jag tror ni inte riktigt fattar vad det betyder om databasen är på vift, om någon av alla mina användare jag haft skulle kopplats till mig medan jag hade ett arbete skulle jag bli omplacerad på dagen då jag haft en s k säkerhetsklassning. Problemet är inte att någon får stryk utan att personalavdelningar kommer få samtal om sina anställda. Sen tror jag nog att det finns ett par medlemmar som kan få lite problem med folk om deras namn hamnar hos dem.

Tänk som så att ni vet vilka de är om något skulle komma av detta.
Citera
2013-01-03, 22:51
Medlem
Raxbahns avatar
Att erbjuda pengar för att någon ska lämna ut ett register borde väl vara olagligt, åtminstone i detta sammanhang.

"Stämpling till stöld", "häleri" eller liknande.
Citera
2013-01-03, 23:00
Medlem
DanteAlighieris avatar
Vad ska denna lista användas till? Massbrev där vänsteridioterna spyr ut sin dynga? Dörrknackning med eventuell plågeri mot att man byter åsikt?
Citera