2013-01-04, 17:52
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Hur ska Researchgruppen kontrollera äktheten av innehållet i databasen?
Citera
2013-01-04, 17:54
Medlem
Lite mer om det här trasslet: http://obekvamasanningar.com/2012/12/01/expo-exponerar-eller-morklagger/

Aschberg har kopplingar till både det här och till Expo, som någon annan påpekade.
Citera
2013-01-04, 17:57
Medlem
Jag har nu gjort en anmälan gällande detta till Säkerhetspolisen.

Anser att dessa typer är ett hot mot riket samt mot demokratin.
Dessa bör man använda militära resurser till.

Deras rättigheter bör liknas med krigsfångars.
Citera
2013-01-04, 18:04
Medlem
namgrebs avatar
Anstiftan till dataintrång någon?

Ytterst osmakligt av denna "Researchgrupp" att så pass öppet och flagrant ägna sig åt åsiktsregistrering och kartläggning.

Å andra sidan är det väl egentligen inte konstigt att något sådant här sker. Flashback är ett uttryck för den nya statsmakten, nämligen den fjärde som består av den engagerade allmänheten, vilken med internets intåg och framkomsten av social media och kommunikation (som effektiviseras hela tiden) har en möjlighet att göra sin röst hörd oftare än vart fjärde år i en vallokal. Självklart trampar detta folk på tårna, inte minst den tredje statsmakten (inte minst den kraftigt vänstervridna skaran av denna), dvs. massmedia, som till skillnad ifrån de två första (regering och riksdag) känner sig hotad. Vilket den tredje statsmakten också är! Den fyller inte längre samma funktion, den granskar inte längre regering och riksdag objektivt och noggrant, nä, massmedia sysslar med säljande journalistik, vilket är en produkt som alla andra och har en marknad som alla andra där konkurrensen är hård och aktörer likt Flashback spelar med. Det är således inte konstigt att någon åsiktspatrull med kopplingarna till Expo är intresserad av att åsiktsregistrera ett hot.

Frågan är dock om det här är att se som en attack eller snarare ett osmakligt och ogenomtänkt twitterinlägg av någon som är arbetsskadad? Att det är osmakligt säger sig självt, åsiktsregistrering är inte att debattera eller argumentera utan något som hör diktaturer till. Att det är ogenomtänkt kan antas med tanke på att erbjudandet formulerades lite slentrianmässigt när ett allvarligt menat meddelande förmodligen hade haft allvarligare ton. Vidare har man nog satt sin inre moraliska kompass i sjögång sedan länge när man jobbar med kartläggning så det kanske bara var en arbetsskadad persons spontana tanke under fikarasten?

Oaktat tror jag inte att Flashback är hotat av detta tilltag, men det kan inte nog betonas att allt ni skriver kan pusslas ihop för att komma fram till vilka ni er! Så skriv inte ut personuppgifter eller ledtrådar om era liv ifall ni verkligen bryr er om er anonymitet.

Avslutningsvis: Ett startbud på 50 000? Idéer och åsikter går inte att vinna över med pengar men försvaras i blod. När de drar till med ett startbud på 50 000 kan man inte anta annat än att de helt har missuppfattat vilka personer det är som verkligen brinner för Flashback och hamnat i ledningen. Alternativt att de helt enkelt uppmanar personer att begå dataintrång i vilket fall frågan som inledde detta inlägg får besvaras jakande.

Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Den slutsats jag kan dra i detta sammanhang är att det finns en läcka bland administratörerna på Flashback...

Eller så går det att dra den slutsatsen att man efter nästan 8000 inlägg och sju år, och möjligen efter att ha varit aktiv på andra forum, kan ha blivit av med någon personuppgift i farten, t.ex. en gammal mail.
Senast redigerad av namgreb 2013-01-04 kl. 18:07.
Citera
2013-01-04, 18:05
Medlem
servuss avatar
Ett fritt och stort forum som Flashback är såklart en nagel i ögat på vänsterextremisterna som inte kan använda sina sedvanliga metoder att smäda och hota meningsmotståndare.

FB kan liknas med The Piratebay. Så fritt meningsutbyte som är praktiskt möjligt på bäggedera sajterna och inte alls populära i vänsterkretsar.
Citera
2013-01-04, 18:05
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är säkert så som du säger, men nu är ju inte Researchgruppen inriktad på att jaga dödsknarkare eller peddosar, utan oss intoleranta rasister. Finns fan inget skäl i världen för RG att hänga ut din vurm för att bli hög. Förmodligen delar flera av RG ditt intresse, till och med!

Å det kan ju jag då tyckas skita i eftersom jag inte har så MKT till övers för de grupperingarna men å andra sidan så kickar mitt rättesnöre in istället och det snöret är surrat kring den mest orubbliga sten att ALLA ska ha rätt att uttala sig anonymt på ett forum utan att riskera att bli uthängd.

Och det säger väl sig själv att registret inte kommer att sålla ut användare utan allt och alla kommer att exponeras.

Störst risk är det väl för de i narkotikaforat. Polisen sitter väl redan och torrrunkar redan åt blotta tanken...
Citera
2013-01-04, 18:08
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Lite mer om det här trasslet: http://obekvamasanningar.com/2012/12/01/expo-exponerar-eller-morklagger/

Aschberg har kopplingar till både det här och till Expo, som någon annan påpekade.

AbrahamLincoln
https://www.flashback.org/sp41258736
Citera
2013-01-04, 18:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bits
Jag har nu gjort en anmälan gällande detta till Säkerhetspolisen.

Anser att dessa typer är ett hot mot riket samt mot demokratin.
Dessa bör man använda militära resurser till.

Deras rättigheter bör liknas med krigsfångars.

SÄPO lyssnar alltid vid den här typen av slödderfasoner. Register på personer får inte heller lov att finnas i obehöriga vänsterpacks ägo utan bör ses över av Datainspektionen att man frångår lagen och förbereder/erbjuder pengar för register på människor för att deras åsikter inte stämmer med deras egen.

Det har hänt förut att människor mordhotats pga av deras åsikter och då från vänsterextremfalangen, så det är något SÄPO tar på största allvar.
Citera
2013-01-04, 18:20
Medlem
detaljerdetaljers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Hur ska Researchgruppen kontrollera äktheten av innehållet i databasen?

Haha, ska vi faka en databas med alla nicknames parade till random epostaddresser och dela på dom (1)50.000 kronorna? Fan vad bra ide
Citera
2013-01-04, 18:23
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detaljerdetaljer
Haha, ska vi faka en databas med alla nicknames parade till random epostaddresser och dela på dom (1)50.000 kronorna? Fan vad bra ide

Haha detaljer detaljer.... Är väldigt klen på på området IT-säkerhet men att lista samtliga användarnamn och klippa in ett gäng ovidkommande e-post adress från någon annan databas kanske är bra mycket
mer jobb än jag fått för mig? Men vad gör man inte för (1)50k...
Senast redigerad av Tjack-i-starkol 2013-01-04 kl. 18:29.
Citera
2013-01-04, 18:29
Medlem
Golonkas avatar
Så då alltså, är Researchgruppens tilltag polisanmält av Flashbacks huvudmän? Är det upp till envar av enskilda användare att polisanmäla? Eftersom Flashback finns på en USA-server, lönar det sig ens att knalla in hos en svensk Sigge Fürst-konstapel och upprätta en anmälan med pekfingervalsen på karbonförsedd blankett?

Det hade ju varit otroligt jävla mysigt om den här grejen hoppade upp och bet stenkastarvänstern i kuken!

Observera att jag alltså inte är "röjd" eller outad. Jag har egentligen aldrig upplevt mig själv som i riskzonen för att bli påkommen. Den där mailadressen var en gammal fulmail och där är helt tomt i alla mappar, förutom välkommen-mailet från Flashback. Och som Admin 4 påpekat, så finns inga uppgifter om den adressen ens kvar i något som Flashback har möjlighet att kontrollera. Skit bakom tangentbordet då alltså sannolikt. Mitt eget!

Så i det ärendet kan alla ni som reggade er en gång med en riktig skarp och personanknuten mailadress, släppa på livremmen kring bröstet. Såvitt jag kan bedöma det från mitt perspektiv.
Citera
2013-01-04, 18:33
Medlem
annanmedlems avatar
Varför inte bygga en hash på e-mailadressen med?

Vill man ha sitt lösenord skriver man användarnamn och e-mailadress, stämmer hashen för e-mailadressen med den i databasen så skickar man ut lösenordet.

Eller görs det kanske redan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in