2014-08-02, 23:48
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag håller med om att anonymiteten är väldigt viktig just på flashback.

Men vad menar du egentligen med infiltrerat?
Eftersom flashback alltid har varit öppet för alla och forumet i sig inte har någon egen uttalad agenda, hur infiltrerar man det då?
Eller tillhör du en av de där idioterna som ser flashback som ett forum främst för invandringskritiska?

Måhända är jag en idiot. Men för mig råder det inget tvivel om att Moderatorernas värderingar har förändrats. Å andra sida vore ju det konstigt om tiden stod stilla och att inget förändras. Men för min del så anser jag att kritik mot PK-media här på flashback har smalnats av radikalt pga moderatorernas agerande.

Men infiltrering menar jag att vänsterideal har fått inflytande över moderatorerna. När det t. ex uppdagas att media censurerar något som kan gagna högerextrema krafter, så som etnicitet på GM. Att starta en tråd på FB idag om denna mörkning ger varning. Detta vore helt otänkbart förr. Moderatorerna slår knut på sig själva och kommer med förklaringar:
Behövs inte mer trådar om detta
Vi har läst tillräckligt om detta
Inte en tråd till nu
Bla bla bla

Hur vore det om Moderatorerna gjorde samma sak om Våldtäkt, Mord, Människorov?
Ptja...... Behövs inte mer trådar om detta....Vi har läst tillräckligt om detta.....Inte en tråd till nu
Alla mord hade hamnat i en samlingstråd osv osv............

Detta blir ju nu OT. Men enligt mitt synsätt så bör vi alla vara uppmärksamma på förändringar, vare sig de går framåt eller bakåt.
Citera
2014-08-02, 23:53
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det du skriver stämmer ju inte. Dina trådar ligger i Papperskorgen och kan läsas av alla.

Anonymiteten garanteras här så länge man håller sig till forumet. Vad användare klickar på för länkar kan vi inte hållas ansvariga för. Även om vi försöker få användare att tänka till en extra gång innan man går in på en länk.

admin5
Jag har fel, sorry. De förpassades till papperskorgen. Jag menar att det togs bort från ämnet.
Citera
2014-08-03, 20:28
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Intressant att denna "en av de sämre trådstarterna jag sett i I & I" ger denna minut-snabba-reaktion.

Varför ge energi åt denna Tokstolle Mr Moderator?

Ömma punkter............

Att Lobengula råkade vara online för tillfället var kanske bara en tillfällighet. Tråden blev kanske rapporterad? Fan vet varför det gick så snabbt, men nu griper du ju bara efter halmstrån. Efter att ha kikat på tråden är det ju uppenbart för vem som helst att det är en skittråd som, precis som Lobengula säger, inte har i "I&I" att göra.

Du har inga belägg för vad du påstår och försöker nu komma undan genom att tala om ömma punkter.
Citera
2014-08-04, 12:49
Medlem
Flashback borde spärra Researchguppen och de övriga i Exponätverket och deras mentor och sponsorer. Bonniers oh Aschbergs firmor från att logga in. - Detta för att markera att det inte är okej rota och kartlägga som de gör. - Det skulle ge uppmärksamhet i medierna och vara en markering från FB. - Expo-nätverket gör allt för att komma över identiteter. Det är närmast FBs skyldighet att reagera skarpt.
Citera
2014-08-04, 13:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Flashback borde spärra Researchguppen och de övriga i Exponätverket och deras mentor och sponsorer. Bonniers oh Aschbergs firmor från att logga in. - Detta för att markera att det inte är okej rota och kartlägga som de gör. - Det skulle ge uppmärksamhet i medierna och vara en markering från FB. - Expo-nätverket gör allt för att komma över identiteter. Det är närmast FBs skyldighet att reagera skarpt.

Hur hade du tänkt att vi skulle hindra "dom" från det då?
Citera
2014-08-04, 14:01
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Fast så länge de faktiskt inte försöker ta reda på folks identiteter här så begår de väl inget regelbrott och bör ha samma rätt att diskutera i trådar som alla andra?

Menar du dessutom att alla bonnieranställda ska blockeras om de försöker gå in på flashback från jobbet? Typ blocka biljettpersonalen på biografer från att surfa på flashback när det är lite att göra på jobbet?
Citera
2014-08-05, 01:53
Medlem
Det här med SI-utredarna då...?
Ingen som tar dom på allvar eller?
Citera
2014-08-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Fast så länge de faktiskt inte försöker ta reda på folks identiteter här så begår de väl inget regelbrott och bör ha samma rätt att diskutera i trådar som alla andra?

Menar du dessutom att alla bonnieranställda ska blockeras om de försöker gå in på flashback från jobbet? Typ blocka biljettpersonalen på biografer från att surfa på flashback när det är lite att göra på jobbet?

Ashberg har förklarat i TV hur han "lägger pussel" på FB för att ta redan på vem som är vem. Man har även erbjudit hackare 50 000 för att komma åt användarkontona här.
Bonniers medfinansierar Aschbergs STASI verksamhet och åsiktsregistrering. Ja, jag föreslår därför att som markering stoppa alla som medverkar i detta. LO, Bonniers, Expressen, DN, Expo, Seppuku, Bisnode, Researchgruppen. Man ser vem det är som loggar in och varifrån på en sida. FB kan enkelt spärrar dessa företag och organisationer via IP så får de sig en tankeställare i maktkorridorerna.

Sedan får de väl be om ursäkt om de skall komma in i gemenskapen igen.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2014-08-05 kl. 16:46.
Citera
2014-08-05, 17:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ashberg har förklarat i TV hur han "lägger pussel" på FB för att ta redan på vem som är vem. Man har även erbjudit hackare 50 000 för att komma åt användarkontona här.
Bonniers medfinansierar Aschbergs STASI verksamhet och åsiktsregistrering. Ja, jag föreslår därför att som markering stoppa alla som medverkar i detta. LO, Bonniers, Expressen, DN, Expo, Seppuku, Bisnode, Researchgruppen. Man ser vem det är som loggar in och varifrån på en sida. FB kan enkelt spärrar dessa företag och organisationer via IP så får de sig en tankeställare i maktkorridorerna.

Man kan ju, möjligen, tänka sig att de besitter teknisk kompetens att logga in via en dator som inte är på samma IP-range som LO, Bonnier och allt vad du nämner.
Citera
2014-08-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Man kan ju, möjligen, tänka sig att de besitter teknisk kompetens att logga in via en dator som inte är på samma IP-range som LO, Bonnier och allt vad du nämner.

Nähä. - Det handlar ju om en MARKERING.

Ni förstår väl att dessa individer hackar ALLA på FB, - Inte bara "nazister"
FB kan stänga ner ex Expos IP eftersom dessa öppet bryter mot reglerna här.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2014-08-05 kl. 18:18.
Citera
2014-08-05, 18:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Nähä. - Det handlar ju om en MARKERING.

Ni förstår väl att dessa individer hackar ALLA på FB, - Inte bara "nazister"
FB kan stänga ner ex Expos IP eftersom dessa öppet bryter mot reglerna här.

Vilken regel anser du det bryts mot, och hur?
Citera
2014-08-05, 19:44
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Om vi bortser från det faktum att det inte i praktiken går att blocka personer eller organisation på det sättet så skulle det ju även medföra att personer som jobbar på t.ex. Bonnier och vill berätta om vad som sker där, kanske känner de sig illa behandlade, kanske har de skvaller om företagsstrukturen och cheferna inte skulle kunna göra det på flashback. Ett forum som i övrigt vill ge personer en möjlighet att anonymt skriva saker utan risk för repressalier.

Och skulle det verkligen ge någon en "tankeställare"? Vill de logga in här så gör de väl bara det från en annan IP-range och vad har du tänkt att de ska tänka? Annat än möjligen bli mer övertygade om att flashback i sig är en "fiende" snarare än ett "offentligt rum".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in