2014-09-10, 17:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Vem använder en epostadress som kan kopplas till en själv?

Med tanke på vad som stått i media de senaste dagarna (alla SD-skandaler) så är det många... Och då pratar vi om "hatsajter" som Avpixlat m fl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tane.lover
Varför skulle det vara ett problem att ha kameror i sitt hem?

Jag gör inget särskilt farligt hemma.

Vadå har du ett methlab i källaren eller?
Suck.
Citera
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tror det är ett skrämskott från dessa vänsteräckel.
Kanske Admin kan kommentera möjligheten för att detta skulle kunna ske.

Om det är ett skrämskott så får man ändå säga att det är ett synnerligt dumt sådant. När yttrandefriheten på detta sätt attackeras och när det är "vanliga" människor som drabbas av dessa hot om uthängningar - då börjar nog till och med den mest inbitne antirasisten vackla i om detta verkligen är rätt väg att gå.
Citera
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
kan väl inte finnas någon som använder sin seriösa email adress på forum som FB????????
hur spännande blir det att outa "Kalle Kula", "Fittjävel", "kommunistsvin", Bo Bo mfl.

Jag har min privata email-adress, eftersom jag ändå är outad. Men det var något jag ändrade på i efterhand.
Citera
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tane.lover
Förstår inte varför folk är oroliga dock

Har man ett rent samvete kan man väl dela med sig sin password och email

Se så. Dela med dig av din email och lösenord till NSA

Nu har jag personligen ett rent samvete och står för mina åsikter. Dock så är jag principfast. Vill folk leva i ett Stasisamhälle får vi ta bort yttrandefriheten. Kommer inte vara ett speciellt trevligt samhälle.
Citera
2014-09-10, 17:40
Medlem
FittJannes avatar
Flashback... Yttrandefrihet på riktigt.

Undrar om detta kommer skärpa tonen i debatten i och med att många kan komma att lyftas ut ur sina trygga bubblor och ut i verklighetens trånga åsiktskorridor.

Är alla som jobbar för Researchmongoloiderna offentliga med sitt arbete eller håller de på sin anonymitet?

De självgoda Stasi-konstaplarna i Researchmongoloiderna önskar jag för övrigt all olycka i världen.
Citera
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Vill du att allt du "står för" ska bli offentligt?

Kan det vara så att det är skillnad på vad man klarar av att "stå för" är olika beroende på sammanhang. Att man talar öppnare hemma än på jobbet. Öppnare med kompisar än om man är intervjuad av Expressen?

Kan du se en skillnad?

Jag står för mina åsikter oavsett vart jag befinner mig. Kan förstå att man har svårt att vara öppet rasistisk när man är en feg jävel.
Citera
Medlem
El Capitanos avatar
Haha, tillåt mig att tvivla. Men jag kan tycka att det snarare vore roligt om man provocerade fel människor på Flashback. Särskilt i brotts-forumen, då skulle det inte förvåna mig om vissa vänstertöntar kommer ha det lite hett om öronen ett tag..
Citera
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Nämen.. ni som leker så jävla hårda här är nojiga över att folket får reda på vilka ni är. Det är lätt att leka stor bakom skärmen.. men nu håller ni på att kissa på er.

Kom fram själv då, det är ju du som ska åka runt och gömma SDs valsedlar. Bara att stövla ner till polisen och anmäla sig själv och stå för det istället för att leka hård bakom datorn? Eller varför inte post namn och adress, du kissar väl inte på dig?
Citera
2014-09-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Asså det är olagligt att sätta folk i fängelse själv...

Så fort man har ett problem är inte "fängelse" en lösning.

I detta fall handlar lösningen om

1. Var försiktig med din nät-identitet
2. Verka för att frågor om integritet, fri åsiktsbildning och fritt yttrande lyfts fram ordentligt i först alternativ medai (så småning om etablisemanget måste relatera till).

Att någon "anmälan" skulle hjälpa på något vis är osannolikt.
Citera
Medlem
För mig hade det kännts ganska skönt faktiskt. Jag hade inte behövt hymla om vad jag tycker, mitt jobb är säkert oavsett dock, min chef håller med mig ang. invandring och feminism.
Vänskapsmässigt så hade bara riktiga vänner stannat kvar, och de är de enda som spelar roll hehe.
Citera
Medlem
Har varken extrema politiska åsikter eller privat e-mail registrerad på mitt konto, vill ändå inte ha den publicerad. Jag hoppas att det är som någon redan har skrivit; skrämseltaktiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in