2014-09-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Vem använder en epostadress som kan kopplas till en själv?
Människor med lite datorvana, äldre personer. Skulle tro att de flesta inte tänker på att deras uppgifter går att spåra om mailadressen blir offentlig.
Citera
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
har du lust att länka det uttalandet?

Har tyvärr ingen länk, men såg nu i mina egna anteckningar att uttalandet kom här på hemsidan i oktober 2013.
Citera
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Hur kan du INTE se problemet med detta? Flashback är ett "anonymt" forum. Men vart tog nu anonymiteten vägen?
Men vi privatpersoner har inget att oroa sig för, enbart vänsterns "meningsmotståndare" som dom vill avslöja här på flashback.

*SUCK*

Det var mitt svar till någon annan, som tydligen verkar anse att det är RG:s "yttrandefrihet" att få hacka in sig på Flashbacks användardatabas.
Citera
2014-09-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Nämen.. ni som leker så jävla hårda här är nojiga över att folket får reda på vilka ni är. Det är lätt att leka stor bakom skärmen.. men nu håller ni på att kissa på er.

Det är ditt jävla fel att folk måste vara anonyma när de diskuterar invandring/feminism! Hade du tillåtit en öppen debatt och inte varit så jävla politiskt korrekt skitnödig hade kanske flashback inte varit enda utvägen för oss?
Citera
2014-09-10, 17:43
Medlem
RiverStyxs avatar
Vad jag inte fattar är varför inte folk som blir "avslöjade" helt enkelt blånekar när Expressen står vid dörren.

"Nej det har jag aldrig skrivit!"

"Men vi har bevis på att din mail är kopplad till kontot"

"Jaha, det tror jag inte på"

"Vi har bevis"

"Då har någon annan använt min mail, det var inte jag!"

Vad ska de göra? De kan knappast polisanmäla och kräva ut personens dator. Skit samma om det är en genomskinlig lögn, den går inte att motbevisa 100% säkert. Blånekandets konst är det få som behärskar men det är en mycket bra konst när man gjort dumheter.
Citera
2014-09-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Jag står för mina åsikter oavsett vart jag befinner mig. Kan förstå att man har svårt att vara öppet rasistisk när man är en feg jävel.

Det handlar inte om "rasism".

Det handlar om att man ska ha rätt och kontroll till sin egen information, och man ska veta inom vilket sammanhang man uttalar sig.

Man talar på olika sätt beroende på vem man talar till.

Det är möjligt att Du talar lika formellt till dina nära som om Du var intervjuad av Expressen, men Du delar inte det med de flesta människor. För de flesta människor fungerar inte så.
Senast redigerad av zoo2000 2014-09-10 kl. 17:47.
Citera
2014-09-10, 17:45
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Haha, tillåt mig att tvivla. Men jag kan tycka att det snarare vore roligt om man provocerade fel människor på Flashback. Särskilt i brotts-forumen, då skulle det inte förvåna mig om vissa vänstertöntar kommer ha det lite hett om öronen ett tag..

Problemet är dock om någon attackerar dessa människor kommer media vara snabba med att koppla attacken till Sverigedemokraterna. Det är planen. Att någon som sympatiserar med SD gör en Breivik. Tillräckligr mycket hån och hot kan få någon svagare att spåra ur.
Citera
2014-09-10, 17:47
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Jag står för mina åsikter oavsett vart jag befinner mig. Kan förstå att man har svårt att vara öppet rasistisk när man är en feg jävel.
Jahadu din lilla tuffing. Du har inte ens tänkt tanken på att det kan vara av godo att ha en åsiktsoas där man kan få ventilera sina funderingar helt anonymt? Antar att du är en sån som frivilligt skulle installera CCTV hemma och implantera ett id-chip om bara tillfälle gavs.
Citera
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
kan väl inte finnas någon som använder sin seriösa email adress på forum som FB????????
hur spännande blir det att outa "Kalle Kula", "Fittjävel", "kommunistsvin", Bo Bo mfl.

Säkert så att de som varit registrerade en längre tid inte riktigt såg det här komma. Man har litat på Flashback.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Vad jag inte fattar är varför inte folk som blir "avslöjade" helt enkelt blånekar när Expressen står vid dörren.

"Nej det har jag aldrig skrivit!"

"Men vi har bevis på att din mail är kopplad till kontot"

"Jaha, det tror jag inte på"

"Vi har bevis"

"Då har någon annan använt min mail, det var inte jag!"

Vad ska de göra? De kan knappast polisanmäla och kräva ut personens dator. Skit samma om det är en genomskinlig lögn, den går inte att motbevisa 100% säkert. Blånekandets konst är det få som behärskar men det är en mycket bra konst när man gjort dumheter.

Fast just den ursäkten att nån annan använt datorn har ju flera provat, mindre lyckosamt dock
Citera
Medlem
infidels avatar
Hur många konton finns det egentligen på flashback? Är det inte uppemot en miljon?
Citera
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Expressen har skickat ut 900.000 'hembesökare', till skumma Flashbackare, snabbesök innan valet. Sajten med ett medlemsantal officiellt och dagsaktuellt 896.053 medlemmar.

Möjligt via samarbete med Migrationsverket, Bert Karlsson, Regeringskansliet m fl. Som skickar somaliska, syriska, irakiska och eritreanska IT-experter att sköta jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in