2014-08-02, 09:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefsideologen
OK

Jag menade tex Aftonbladet som gärna skulle ställa upp med reklambanners så att Researchgruppen kan tråla IP adresser. Researchgruppen skulle sedan PMa en länk till Aftonbladet till Flashbacks användare, och vid klick kommer man till Aftonbladet som har en reklambanner just på denna sida. Och eftersom reklambannern ligger på Researchgruppens server så kan de tråla IP adresser på alla som kommit in på just den Aftonbladetsidan.

Du förstår vilken jävla tur man måste ha för att något sånt där ska klaffa va? Det räcker ju med att två eller tre "icketrålade" personer som bara råkar läsa på den Aftonbladetsidan klickar på bannern för att man ska börja göra fel.
Citera
2014-08-02, 10:33
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Jag skrev även det andra sättet med Tidsstämplar som de också kan använda sig av.

Jag har förklarat hur det går till, läs en bok om Serverprogrammering så kommer du fatta. Men du är väl en vänsterextremist som försöker desinformera

Sedan verkar du missuppfattat Tidstämpel-sättet, när man använder det så händer detta:

1. Tiden användaren loggade in ser Researchgruppen genom hans profil på Flashback

2. Att användaren kom från Flashback får de genom Referer objeket, det är "Nu lämnar du Flashback" som kommer vara Referer objektet.

3. Och i det här fallet har en .nu adress reggats i syfte att undvika att icke-flashback medlemmar går in på deras sida.

4. Tiden när han klickade på länken får de när hans IP adress dyker upp på Researchgruppens sida.

Och eftersom Researchgruppen bara skickat PMt till den specifika användaren och inte alla samtidigt och klickningen sker inom den tidsram användaren varit inlogggad och de samtidigt har Referer kan de binda en användare med relativt hög säkerhet till hans IP adress.

Jag har flera gånger i den tråden sagt att det är en misstanke jag har

1. Många användare på flashback har "surfa osynligt" påslaget vilket gör att man inte ser tid någon loggar in.
Man ser förövrigt inte tid för när någon loggar in annars heller, om man inte sitter och laddar om någons profilsida hela tiden och ser just när någon loggar in.

2. Du länkade väl själv till wikipedias sida om http referer, varför läste du inte sidan först?

"If a website is accessed from a HTTP Secure (HTTPS) connection and a link points to anywhere except another secure location, then the referer field is not sent.[9]The upcoming standard HTML5 will support the attribute/value rel = "noreferrer" in order to instruct the user agent not to send a referer.[10]"

(inga länkar i de spam-pm du misstänker att researchgruppen står bakom var https eller hade någon individualiserad data)

3. Är det det enda konkreta du har som tyder på att det är resarchgruppen som står bakom spam-pm om g2a? Det känns väl mer sannolikt att den adressen är registrerad för att se huruvida spam lönar sig eller ej?

4. Eftersom de skickade exakt samma länk till flera användare så blir det ju jävligt trubbigt. Vad händer om 2 (eller 15) användare kollar sidan under loppet av en minut? Då är det ju mycket svårt att koppla ett IP till en användare.

Angående böcker om "serverprogrammering", vilka har du läst? Så man kan undvika dem ifall man faktiskt vill lära sig nåt.
Det går att göra den typen av fiske betydligt mer effektivt, men du misstänker att researchgruppen använder sig av ett extremt trubbigt sätt att göra det.
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2014-08-02 kl. 10:36.
Citera
2014-08-02, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Många användare på flashback har "surfa osynligt" påslaget vilket gör att man inte ser tid någon loggar in.

Bra att du vet precis hur många användare som har "surfa anonymt" och som inte har det, jag vill nu att du gör en lista så jag också kan få veta. Kan du inte redovisa hur många de är så har du ljugit om att du vet.

Citat:
Man ser förövrigt inte tid för när någon loggar in annars heller, om man inte sitter och laddar om någons profilsida hela tiden och ser just när någon loggar in.

Och du vet på något magiskt sätt att Researchgruppen inte byggt program som läser av profilsidan vid jämna mellanrum på en användare de vill kartlägga? Hur vet du det? Du ljuger igen, för du vet inte.

Citat:
Är det det enda konkreta du har som tyder på att det är resarchgruppen som står bakom spam-pm om g2a? Det känns väl mer sannolikt att den adressen är registrerad för att se huruvida spam lönar sig eller ej?

Hur vet du det? Har du frågat Researchgruppen om de har något med sidan att göra? Om du inte frågat Researchgruppen så sluta ljuga om att du vet.

Citat:
Vad händer om 2 (eller 15) användare kollar sidan under loppet av en minut? Då är det ju mycket svårt att koppla ett IP till en användare.

Hur vet du klockslaget när användarna fick sina mail? Har du frågat allihopa? Om du inte frågat allihopa så kan du ju inte veta, därmed ljuger du igen.

Citat:
Det går att göra den typen av fiske betydligt mer effektivt,

Då ska du berätta hur, vill du inte berätta så vet du inte ett skit.
Senast redigerad av Chefsideologen 2014-08-02 kl. 11:46.
Citera
2014-08-02, 11:47
Medlem
Citat:
Bra att du vet precis hur många användare som har "surfa anonymt" och som inte har det, jag vill nu att du gör en lista hur många dessa är så jag också kan få veta. Kan du inte redovisa hur många de är så har du ljugit om att du vet.

Och du vet på något magiskt sätt att Researchgruppen inte byggt program som läser av profilsidan vid jämna mellanrum på en användare de vill kartlägga? Hur vet du att Researchgruppen inte använder ett sådant program? Du ljuger igen, för du vet inte.

Hur vet du det? Har du frågat Researchgruppen om de har något med sidan att göra? Om du inte frågat Researchgruppen så sluta ljuga om att du vet.

Hur vet du klockslaget när användarna fick sina mail? Har du frågat allihopa? Om du inte frågat allihopa så kan du ju inte veta, därmed ljuger du igen.

Då ska du berätta hur, vill du inte berätta så vet du inte ett skit.

Att jag skrev "många användare" gör inte att jag ljuger för att jag inte kan ge dig en exakt siffra, är du tappad bakom en vagn eller?
Har jag sagt att de inte har en bot som kollar sådant? Nej, alltså ljuger jag inte.
Har jag sagt att researchgruppen garanterat inte står bakom sidan? Nej, jag har sagt att det inte känns så sannolikt. Återigen, ingen lögn där.
Nej, jag vet inte klockslagen nån fick sitt PM, det är inte ens det som är grunden i mitt argument utan när de (ev.) klickade på länken. Jag förstår uppriktigt sagt inte hur du får det till att jag ljuger.
Ett sätt att göra det mer effektivt är ju såklart att ha individualiserade länkar. Eller ljuger jag nu också?

Det intressanta här när du (felaktigt) anklagar mig för att ljuga är att du själv skrev att man inte skulle klicka på länken i ett pm för att det var researchgruppen som låg bakom.
Först nåt inlägg senare kom det fram att det enda du baserade det på var en "misstanke".
Frågan är vem som ljuger egentligen.
Du har inte presenterat ett endaste skit som tyder på att det är researchgruppen (eller nån annan) som försöker samla data. Det är bara nåt du fått för dig verkar det som.
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2014-08-02 kl. 11:50.
Citera
2014-08-02, 13:42
Medlem
Kolla tex www.piscatus.se som är en del av Expo-nätverket, RG och Aschberg. (kolla styrelsen) Piscatus hävdar att de har "myndighetskoll" vilket är vilseledande eftersom informationen de samlar in helt saknar värde om de inte har person och åsiktsregister att samköra infot med. Piscatus har koll på DEJ - Piscatus har robotar som scannar våra myndigheter 24/7 och samkör oavbrutet. Om något hittas så plingar det till i Expos datorer direkt.

Att jaga e-mails är en huvuduppgift eftersom samma e-mails kan användas tex hos myndigheter som inloggningar här på FB eller på Disqus. På så sätt jobbar Piscatus och RG som är samma sak för att hitta identiteter. Det är samma folk och de ingår alla i Expo-nätverket.

Därför erbjuder de hackare 50 000 för att hacka FB. Det är DIN e-mail de är ute efter. Den e-mailen samkör de sedan med alla som tex varit i kontakt med en myndighet och på så sätt spårar de vem som tycker vad. - Tror ni att de sorterar bort alla "icke nazister"? Att jaga nazister är bara att vilseleda. De kartlägger allt och alla med ett uns makt för att kunna bevara sin egen.

Bisnode, Adlibris, Pisatus, Expo, RG osv samkör allt. Bonniers och Aschberg är drivande.
Aschberg satt för ett tag sedan i TV och beskrev öppet hur de "lägger pussel" på Flashback.
Aschberg sa först att FB var "en toalett" vilket är ett klassiskt sätt för makten att rättfärdiga sina egna svinaktiga beteenden. Man demoniserar "offret" först.

Tror ni att Expo deletar info om de tex hittar en känd journalist, myndighetsperson, kändis om de hittar något menligt för denne? Expo sitter på en guldgruva. Information är makt.

Folk som är med i Exponätverket undviker "taggade" ord när de är här på FB då de vet att det innebär merarbete då robotarna letar sådant. Istället för nazister så skriver de tex "fulingar" och stavar ofta medvetet fel.

När man rotar i detta så hamnar man alltid hos Bonniers och Ashberg. de avlyssnar ALLA. Inte bara "nazister". De är mer intresserade tex vad journalister gör och inte gör eftersom det är dom som sätter agendan i medierna. Ingen får tycka fel.

Här är en annan tråd i ämnet
(FB) När kommer avslöjandet? (av politikers egentliga åsikter om migrationspolitiken)
Senast redigerad av Kulturmarxist 2014-08-02 kl. 13:56.
Citera
2014-08-02, 15:53
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Du har fel eller så har du missuppfattat.
Jag har inte fel, och jag har inte missuppfattat något.

Citat:
Det är inte flashback som använder HTTP-Referer utan den sida man klickat på. Du kan heller inte se om sidan använder Referer genom att klicka visa källa eftersom detta finns inne i serverprogrammet.
Du kan inte se varifrån en viss användare har kommit ifrån, om man klickar via leave.php (den lämnar som sagt ingen referens varifrån man kommer, det är hela syftet med det jobbiga leave.php meddelandet). Det står alltså inte ens att ip-adress xxx.yyy.zzz.xyz kom via flashback.org/leave.php om du förstår hur jag menar.

Sedan om man är så korkad att man klickar på en massa PM-länkar från helt oetablerade användare, då får man skylla sig själv.
Citera
2014-08-02, 17:18
Medlem
Ashbergs gossar sitter och försöker rota fram ID på alla som är här. Vilket strider mot FBs regelverk. Kan ingen ringa karln och be honom lägga av med sin paranoida maktgalenskap i egenskap av godhetens apostel. Han saknar moral, självinsikt och värdighet. Det är bara vänsterfolk som leker STASI här på FB.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2014-08-02 kl. 17:20.
Citera
2014-08-02, 22:37
Medlem
Nicke08s avatar
Externa krafter är på Flashback som aldrig förr. Jag har fått anmärkningsvärt många PM med lockelser om att klicka på länkar etc.

Jag använder mycket av min tid här på FB till att kritiskt granska media och övriga inlägg som handlar om media, särskilt de som handlar om den statliga radion och statstelevisionen.

Jag kan meddela er bästa Flashbackare att dessvärre har externa krafter infiltrerat moderatorerna till dess milda grad att det knappt går att starta en tråd längre som riktar kritik mot media när det gäller mörkningen av invandringens effekter i vårt samhälle. Det dröjer bara några minuter innan trådar slängs i papperskorgen om man lyfter locket på hur media mörkar invandringsproblematiken. En Moderator till och med förnekade att media mörkar detta. Detta säger en hel del om hur Flashback har förändrats. Ledsamt.

Nyligen startade jag en tråd som dokumenterar att Sharialagar har gjort sitt första intrång i USA. I en Moské samlades församlingen, Imamen och ytterligare en ledare i Moskén utdömde ett straff mot en tjyv. De bar honom ut bakom Moskén. Med en machete högg de av handen på honom.

Jag placerade den i I & I. Detta för att belysa frågan över om integrationen gick ett steg framåt nu? Jag hade givetvis fler frågeställningar.

Den togs bort blixtsnabbt av Moderatorn. Jag tog samma tråd, men placerade denna i Aktuella brott eftersom det skedde nyligen. Även fast jag tog med frågor om straffets proportioner etc, blev det tvärnit.

Många i tråden underskattar betydelsen i att externa krafter ger sig på Flashback. Detta forum har aldrig varit starkare än nu. Aldrig haft större betydelse än nu. Vi påverkar hela mediasfären med våra gräv och opinionsbildningar. Men aldrig förr har vårt kära forum varit mer infiltrerat än nu.

Vänstern med Expo i spetsen, har försökt med alla medel att svartmåla och demonisera detta forum. Inget har fått det resultat som vänstern har efterfrågat. Det enda som skett, är att Flashback har lyfts upp som en aktör som är att räkna med. Tack vare just Expo, är vi idag ett Mediafenomen som tar marknadsandelar vecka ut och vecka in. Detta är problematiskt för etablissemanget.

Nya metoder måste till. Söndra. Ställ dig själv frågan:
Vad hade gjort mest ont för Flashback?
Jo, att anonymiteten inte längre kan garanteras. Detta är kärnan i ämnet.
Citera
2014-08-02, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Externa krafter är på Flashback som aldrig förr. Jag har fått anmärkningsvärt många PM med lockelser om att klicka på länkar etc.

Jag använder mycket av min tid här på FB till att kritiskt granska media och övriga inlägg som handlar om media, särskilt de som handlar om den statliga radion och statstelevisionen.

Jag kan meddela er bästa Flashbackare att dessvärre har externa krafter infiltrerat moderatorerna till dess milda grad att det knappt går att starta en tråd längre som riktar kritik mot media när det gäller mörkningen av invandringens effekter i vårt samhälle. Det dröjer bara några minuter innan trådar slängs i papperskorgen om man lyfter locket på hur media mörkar invandringsproblematiken. En Moderator till och med förnekade att media mörkar detta. Detta säger en hel del om hur Flashback har förändrats. Ledsamt.

Nyligen startade jag en tråd som dokumenterar att Sharialagar har gjort sitt första intrång i USA. I en Moské samlades församlingen, Imamen och ytterligare en ledare i Moskén utdömde ett straff mot en tjyv. De bar honom ut bakom Moskén. Med en machete högg de av handen på honom.

Jag placerade den i I & I. Detta för att belysa frågan över om integrationen gick ett steg framåt nu? Jag hade givetvis fler frågeställningar.

Den togs bort blixtsnabbt av Moderatorn. Jag tog samma tråd, men placerade denna i Aktuella brott eftersom det skedde nyligen. Även fast jag tog med frågor om straffets proportioner etc, blev det tvärnit.

Många i tråden underskattar betydelsen i att externa krafter ger sig på Flashback. Detta forum har aldrig varit starkare än nu. Aldrig haft större betydelse än nu. Vi påverkar hela mediasfären med våra gräv och opinionsbildningar. Men aldrig förr har vårt kära forum varit mer infiltrerat än nu.

Vänstern med Expo i spetsen, har försökt med alla medel att svartmåla och demonisera detta forum. Inget har fått det resultat som vänstern har efterfrågat. Det enda som skett, är att Flashback har lyfts upp som en aktör som är att räkna med. Tack vare just Expo, är vi idag ett Mediafenomen som tar marknadsandelar vecka ut och vecka in. Detta är problematiskt för etablissemanget.

Jag håller med om att anonymiteten är väldigt viktig just på flashback.

Men vad menar du egentligen med infiltrerat?
Eftersom flashback alltid har varit öppet för alla och forumet i sig inte har någon egen uttalad agenda, hur infiltrerar man det då?
Eller tillhör du en av de där idioterna som ser flashback som ett forum främst för invandringskritiska?
Citera
2014-08-02, 22:58
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:

Det du skriver stämmer ju inte. Dina trådar ligger i Papperskorgen och kan läsas av alla.

Anonymiteten garanteras här så länge man håller sig till forumet. Vad användare klickar på för länkar kan vi inte hållas ansvariga för. Även om vi försöker få användare att tänka till en extra gång innan man går in på en länk.

admin5
Citera
2014-08-02, 23:30
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:

Din fina trådstart finns för allmän beskådan i papperskorgen: (FB) Sharia lagar nu i USA. Tjuv straffad.

Att en tokstolle i USA bestämmer sig för att utdela ett straff anser du är likställt med att sharialagar nu finns i USA? Googla på Helge Fossmo. Faktiskt en av de sämre trådstarterna jag sett i I&I och jag har sett en hel del.
Citera
2014-08-02, 23:38
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Din fina trådstart finns för allmän beskådan i papperskorgen: (FB) Sharia lagar nu i USA. Tjuv straffad.

Att en tokstolle i USA bestämmer sig för att utdela ett straff anser du är likställt med att sharialagar nu finns i USA? Googla på Helge Fossmo. Faktiskt en av de sämre trådstarterna jag sett i I&I och jag har sett en hel del.

Intressant att denna "en av de sämre trådstarterna jag sett i I & I" ger denna minut-snabba-reaktion.

Varför ge energi åt denna Tokstolle Mr Moderator?

Ömma punkter............
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in