2013-01-04, 18:34
Medlem
Mad monks avatar
Betyder det här att man riskerar påhälsning av järnrörsvänstern?
Citera
2013-01-04, 18:36
Medlem
helveteskyrkas avatar
Jag är varken NSF eller AFA men tycker alla, ALLA ska ha rätt till sin åsikt.
Dock har flashbacks användare pga anonymitet en tendens att ta yttrandefrihet till absurdum.

Vad jag tror Sverige (PK-Sverige 90%) är trötta på är alla anonyma hot.

Hade flashbacks moderatorer bara varit bättre på att moderera bort indirekta hot emot personer utanför forumet hade folk skitit i flashback.

OK
Negrer är av en sämre sort och bör behandlad där efter

INTE OK
Negrer är av en sämre sort och vi bör alla mördar de.

Inom 2 år är Sverigedemokraterna det tredje största partiet. Ni Sverigedemokrater är inte längre regimkritiker. Ni är regimen och stå för det.
Jag kommer ihåg som ung skinhead på 90 talet att vi icke boneheads i alla fall respekterade de skinheads som vågade stå för sin åsikt men haaatade smygrassar som gjorde allt för att låta balla på frysen. Boneheads, skinheads, punkarna och kickers hatade smygrassar.

Jag menar, vi icke SD:are respekterar idag Jimmie Åkesson för den han är och för hans rappa retorik.

Kom ut ur garderoben. Ju fler som kommer ut desto svårare får folk att hata och förtrycka.

Fuck expo och fuck researchkukarna.
Jag är anti-rasist men är teoretiskt beredd att kasta första stenen i deras dreadlockade pisshuven (sorry jag vet hot)
Citera
2013-01-04, 18:39
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aey3Phah
En bra sak är att använda Tor för att accessa skräp-mailen så den inte kan knytas till dig på nåt vis. Sen om du vill vara extra paranoid kan du använda Tor även på FB, om du inte litar på dom.

Tack för tipset. Skall kolla in det.

Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Den slutsats jag kan dra i detta sammanhang är att det finns en läcka bland administratörerna på Flashback och samtliga regimkritiker på detta forum bör fundera över vilken mailadress som användes vid registrering och omgående ändra på Facebook och andra kanaler om de använt adressen i andra sammanhang än för Flashback. Ytterligare en säkerhetsaspekt är ta hänsyn till i sammanhanget är att aldrig skriva känslig information (personuppgifter m.m) i PM...

Jag håller med om att man måste vara mycket försiktig med sin anonymitet men om det finns en läcka bland FB:s administratörer och RG, som vissa spekulerat, redan har tillgång till informationen så skulle de inte, genom att agera som en mediakanal, kunna utnyttja informationen och hänvisa till källskydd och tystnadsplikt? Möjligtvis backa upp någon nolla med en större summa som tar skulden på sig som "källan" om helsiket drar iväg?
Senast redigerad av Kh4n 2013-01-04 kl. 18:41.
Citera
2013-01-04, 18:39
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediemannen
"(Flashbacks) Databas"?

Någonting någonstans i denna (tweet)historia felar betänkligt.

Min bestämda uppfattning är att det inte finns en databas över huvud taget att kunna komma åt i den tänkta meningen de här kortbyxe-Twitterjournalisterna tror.
Detta borde vara en självklarhet också att förstå – bortanför dess fantasikonstruktion.

Tankemässig bakläxa.
Det var ju kul att det var din bestämda uppfattning.. Dåså..

Tycker inläggen om graden av seriöshet i deras inlägg är mer intressanta.

Internet skall vara fritt och anonymt. Att folk inte förstår det.
Citera
2013-01-04, 18:43
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Varför inte bygga en hash på e-mailadressen med?

Vill man ha sitt lösenord skriver man användarnamn och e-mailadress, stämmer hashen för e-mailadressen med den i databasen så skickar man ut lösenordet.

Eller görs det kanske redan?

Finns ju viss funktionalitet i forumet som kopplas till mejlet. Dock är idén bra. Samma sak skulle kunna göras med IP-adresser. Admins kan fortfarande kolla efter dubbelkonton etc, men en hackare skulle inte få ut någonting av IP:na.

Sedan skulle användardatabasen vara värdelös för en Expo.
Citera
2013-01-04, 18:43
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är möjligt att du har rätt. Jag har ingen koll på uthängningarna som du snackar om. Min bild är att 1.06 beivras med stränghet och jag har själv erfarenhet av att bli avstängd för en jäkligt dryg och långsökt "är det du, Mona?"-kommentar lite på skoj i en tråd för några år sedan. Jag fick nyligen en varning för 1.06 bara för att jag frågat om vädret i en viss ort och därmed antytt att jag menade att en viss användare bodde där. En ort med ett par tusen invånare för övrigt.

Du kan ha rätt när det gäller Flashbacks demografiska profil, men jag har en känsla av att du är lite för kategorisk.
Alla här är inte födda på 80-talet och vissa av oss kan nog tänkas bli ganska avancerade att ha att göra med om det skorpar ihop sig. Absolut inget jag vill! Definitivt inget jag strävar efter! Men om skiten träffar fläkten, så kommer jag att stå så länge det går och slå först, slå hårt och fortsätta slå, för sådan är nu en gång lilla jag vaggad

Fast jag tror du har alldeles för stor tillit till flashback.
Har hängt på flashback sedan starten (mitt username vart outat). Flashback är och förblir ett klotterplank för personer som inte vågar klottra på väggarna eller i skolan.

Dock erkänner jag att det finns vad jag vet minst 8 yrkeskriminella på flashback som man inte vill ha att göra med. Två ex-nassar som säkert inte vill bli uthängda tillsammans med resten. Även om de idag inte är nazister eller ens nationalister.

Men visst. Samlar man ihop alla ljusskygga personer på flashback som är beredda att ta till våld och olydnad så bör det kunna bli oreda. MEN! Lita inte på 99% av vad folk säger här.
Inte ens mig.. Som du märker så motsäger jag mig själv hela tiden, men försöker förklara utan att själv låta så självgod, cool eller all that.

Du förstår säkert..
Citera
2013-01-04, 18:49
Medlem
Brutes avatar
Det effektivaste är väl att ställa "affischnamnen" med kopplingar till researchgruppen i strålkastarljuset.

Ställa offentliga frågor om den här tvivelaktiga metoden till Aschberg och hon den där kvinnliga journalisten.

De får svårt att möta det med tystnad och ändå behålla anseendet hos etablisemanget.

//Brute
Citera
2013-01-04, 18:55
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
1. Jag förmodar att Flashback saltar lösenorden. Iallafall, se till att ha en längd på +12 tecken med specialtecken, siffra, VERSAL och gemen. Hur det ser ut spelar inte så stor roll så länge det inte finns med i en ordlista. T.ex. fungerar 9Aaaaaaaaaa! som ett bra lösenord för att motverka bruteforce mot en md5-hash. Sätt utropstecknet i mitten om du är paranoid.

2. Använd inte en mail som är google-bar om du har ett anonymt Flashbackkonto.

3. De flesta som skrivit fler än 1000 inlägg är ändå spårbara p.g.a. sättet att skriva.

Hur är man det? Jag vet ingenting om detta men jag antar att man behöver en annan databas att jämföra med då?
Citera
2013-01-04, 18:59
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Hur är man det? Jag vet ingenting om detta men jag antar att man behöver en annan databas att jämföra med då?

Lägg där till att en människas skriftspråk utvecklas med åren.
Jag skriver inte alls på samma sätt nu som jag gjorde när jag var 25 för att ta ett exempel.
Citera
2013-01-04, 19:01
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Tack för tipset. Skall kolla in det.

Jag håller med om att man måste vara mycket försiktig med sin anonymitet men om det finns en läcka bland FB:s administratörer och RG, som vissa spekulerat, redan har tillgång till informationen så skulle de inte, genom att agera som en mediakanal, kunna utnyttja informationen och hänvisa till källskydd och tystnadsplikt? Möjligtvis backa upp någon nolla med en större summa som tar skulden på sig som "källan" om helsiket drar iväg?
Jag kan ånyo, med hänvisning till Admin4, delge att inget i Flashbacks databas kunnat knytas till min mail. Möjligtvis läckage från annat forum eller eget slarv i pm med andra användare kan vara källan.
Citera
2013-01-04, 19:04
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean

Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Lägg där till att en människas skriftspråk utvecklas med åren.
Jag skriver inte alls på samma sätt nu som jag gjorde när jag var 25 för att ta ett exempel.

Jo, jag förstår. Min fråga är alltså vilken databas man skulle ha att jämföra med. Att bara googla allt jag har skrivit på FB lär ju inte funka, eller?
Citera
2013-01-04, 19:07
Medlem
Cliffaks avatar
Det här fick mig att må illa, det är inte det att de vill ha tag på några mailadresser utan större värde (vill man vara anonym på riktigt använder man ju knappast en mailadress som är lätt att koppla till en själv) utan det mycket tvivelaktiga sannolika syftet med inhämtningen.
Om man sitter och försöker koppla ihop åsikter och yttranden med personer i syfte att sedan kontakta och konfrontera dessa kan man lika gärna flytta till något mer lämpligt land för sådant. Vitryssland och Nordkorea känns som lämpliga kandidater, där är det inget konstigt att bli förföljd för vad man tycker och tänker.

Om det är upp till enslikda användare att polisanmäla det här diktaturbeteendet tänker jag med nöje göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in