2013-01-05, 11:53
Medlem
detaljerdetaljers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av init
Massa text och visdom.

Ahh, det är så dom funkar. Var en gnutta osäker så därför sa jag "borde". Tycker du jag är paranoid om jag undrar varför usa inte tillåter export av utrustning med en hög krypterings säkerhet? Kan detta tangera på att dom kan decryptera dom allmäna standerna med sina super-swarms om dom verkligen behöver?

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Export_of_cryptography_in_the_United_States
Citera
2013-01-05, 12:00
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Backar upp detta med följande helgläsning, se gärna sid 61-67 i de utfiskade dokumenten:
http://img688.imageshack.us/img688/9430/assangebilaga.pdf

Expo flög senast på Svenska Amnesty och "tvingade" dom att ändra stånpunkt, sen hände det saker med en bloggare som la ut länken ovan, nu jagar Expo vissa Assngeanhängare också och som sidekick tyckte man att flashbacks dataloggar skulle vara värda 50k.

Jag fick mig en funderare, Urswich sponsning av Expo, och Ashbergs uppstart av Strix television har en röd tråd, officiellt så skulle det ha varit Stenbeck som hjälpte dom med startkapitalet, men allt mer pekar på en annan "sponsor". Detta bör också förklara att Bosse Schön och andra mytomaner var med från dag 1 när Strix föddes, så lite historiegrävning kan vara på sin plats.

Har Anon något att säga om detta?
Citera
2013-01-05, 13:39
Medlem
Många personer är bekväma och använder bara en e-postadress samt samma lösenord överallt. Är ganska övertygad om att om denna databas läcker ut så får man många matchningar när man kör den databasen mot facebooks (som kryllar av säkerhetshål).
När man väl hittat fb-konton så står ofta personnamn samt mobilnummer (även adress emellanåt!) i klartext. Hur den informationen sedan används lär ju visa sig.

Det finns många som trott att deras databaser inte kunnat läcka ut (krypterade eller ej), för att därefter hitta massor med nedladdningslänkar till dem, okrypterade, här på flashback

I slutändan är ALLT till salu, det handlar bara om priset. Några av Sveriges största communities har sina kunddatabaser på vift, men då var det säkerhetsproblem, inte nån sniken f d admin...
Citera
2013-01-05, 13:54
Bannlyst
Ja, Åsa Lindeborg är det största hotet mot Sverige
Vad har hon för en roll i det hela ?
Citera
2013-01-05, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldskool
Jag vet inte hur avancerat FBs skydd är men jag är rätt säker på att t.ex. Anonymous skulle kunna ta sig om de verkligen ville.

Gulligt. För det första är Anonymous ingen grupp. Det är en slags "flagga" som vem som vill får ställa sig under och kreditera sina hack. Du kan droppa förbi i deras IRC och joina nästa Loic-attack och hävda att du är "medlem" i Anonymous. Tar en kvart. Ballt va?

Sedan är det inte direkt så att en hackare kan komma upp i någon slags nivå där "allt blir möjligt att hacka".

Det är människor utan datorkunskaper som tror att "om säkerheten är Y, hackarens kunskapsnivå X, och X>Y så kan han hacka sig in!!11". Det går inte till så. Det går till genom att hitta säkerhetsluckor. Inget annat. Finns det inga luckor, går det inte.
Citera
2013-01-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Gulligt. För det första är Anonymous ingen grupp. Det är en slags "flagga" som vem som vill får ställa sig under och kreditera sina hack. Du kan droppa förbi i deras IRC och joina nästa Loic-attack och hävda att du är "medlem" i Anonymous. Tar en kvart. Ballt va?

Sedan är det inte direkt så att en hackare kan komma upp i någon slags nivå där "allt blir möjligt att hacka".

Det är människor utan datorkunskaper som tror att "om säkerheten är Y, hackarens kunskapsnivå X, och X>Y så kan han hacka sig in!!11". Det går inte till så. Det går till genom att hitta säkerhetsluckor. Inget annat. Finns det inga luckor, går det inte.

Å andra sidan finns det säkerhetshål i ALLT.
Citera
2013-01-05, 14:22
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh
Å andra sidan finns det säkerhetshål i ALLT.
Det finns ingen naturlag som säger att allt innehåller säkerhetshål - den som påstår det vet inte vad han eller hon pratar om, alternativt har en extremt vid definition av begreppet säkerhetshål. Börjar man snöa in sig på allt från en EMP till att fräsa bort kisel från minneskretsar så har man för längesedan lämnat verkligheten bakom sig.

Det finns alltså inget som säger att en sida måste ha en lucka som någon hacker hittar bara han lägger en vecka på det. Om så vore fallet så lär det finnas oerhört mer lukrativa mål än en forumdatabas där man får mindre än motsvarande ett halvårs lön för sitt jobb.

Därmed inte sagt att man som ansvarig inte hela tiden aktivt ska jobba på säkerheten om man handskas med känslig eller värdefull data, men det handlar mer om sunt förnuft än några påhittade naturlagar.
Citera
2013-01-05, 14:23
Medlem
Likwits avatar
https://twitter.com/Researchgruppen/status/287535429715124225

Ny tweet av researchgruppen.

Hur går det för ano? Enligt researchgruppens twitter har dom försökt tidigare men misslyckats.

Artikel som research hänvisar till om anosverige http://fempers.se/2012/07/27/anonymous-hjaltar-i-omvarlden-hatare-i-sverige/
Citera
2013-01-05, 14:34
Medlem
Nicephoruss avatar
Vore nästan roligt om dessa vänstermuppar fick tag i Flashbacks "databas". Min gissning är att de och deras sympatisörer inte skulle ha mycket till liv efter en kort tid.
Citera
2013-01-05, 14:36
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:
Lättkränkta flashbacktöntar med enorma offerkoftor. Trollade sitter de och gråter. T.om de organiserade nassarna skrattar.
https://twitter.com/Researchgruppen/status/287535429715124225

Pinsamt för oss oorganiserade "nassar" att de "riktiga" (vilka är dessa?) sitter och skrattar åt oss. Tur att vi har de anonyma vardagshjältarna i Researchgruppen som kan berätta för oss vad riktiga nazister tycker om oss (bra att de upprätthåller vänskapsband över ideologigränserna, nassar och Research:are tillsammans) och att det är jävligt lättkränkt av oss att ifrågasätta deras önskemål om åsiktsregistrering genom databrottslighet.

Citat:
The Punisher ‏@eltestosterone
@Researchgruppen Jag har förövrigt en önskelista på flashbackanvändare som jag vill skulle vilja ha namn på som jag kan e-maila om så önskas

När ett tvivelaktigt litet projekt misslyckas gör man en efterhandskonstruktion av det hela och kallar det "trollning" (liksom vi bara SKÄMTAR med nassarna!), fick du inte mailet?
Citera
2013-01-05, 15:17
Medlem
indexhtmls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joensu
Varför kommenterar ingen moderator här i tråden, någon med insyn?

Ja, det vore på sin plats med en moderatorkommentar eller två.

Som sagt, om Gestapogruppen får kopplingen mellan våra nonsens-användarnamn och våra nonsens-mailadresser så gör det ingenting. Men kan de få tag på IP-loggarna?

Och ett par juridiska frågor. Att utfästa en belöning för databasen är en brottslig handling, men kan en privatperson anmäla dem? Räcker det för att åtal ska väckas? Ställer det till problem att fb ligger på utländsk server? (svara inte vad du tycker, utan vad du vet)
Citera
2013-01-05, 15:30
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Tweet:

Anonymous Sweden ‏@AnonNewsSwe
Via @ulvdis "@Researchgruppen continues 2 mock @AnonNewsSwe, U R #assange misogynist jerks who think U R making difference"

Anonymous Sweden ‏@AnonNewsSwe
@Researchgruppen När har vi hotat er? Det enda vi har gjort är att upplysa er. Det här är ett nyhetskonto.

@AnonNewsSwe oj, ska ni ddosa oss nu igen. I yttrandefrihetens namn. Eller är det anonymous-artikeln som spökar igen?

@Researchgruppen "Vi" ska inte göra någonting, men det finns en risk att delar av vårt kollektiv reagerar när yttrandefriheten inskränks.

allt taget från @AnonNewsSwe https://twitter.com/AnonNewsSwe/status/287530155931467776
Senast redigerad av Tjack-i-starkol 2013-01-05 kl. 15:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in