2012-12-31, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traped
Först så verkar du vara en väldigt arg person, du ser nog mer än vad som egentligen finns där. Killar vaxar ryggen, rakar bröstet och magen och pungen av samma anledning. Man gör det för att få sig själv att se snyggare ut för de andra könet. Sedan så känner man sig också så mycket fräschare.

Exakt detta ja, se ut precis som du vill. Men säg inte till mig vad ja ska bli attraherad av. Finns ingen som tvingar dig att se ut på något sett, det gör du men väljer du att inte raka dig så ska du inte förvänta dig att killar kommer vara speciellt attraherade av dig. Du har själv ett ansvar att göra som du vill.

Det ironiska är att jag är väldit oarg av mig, så sluta med person påhopp för att bli mer trovärdig själv?
Citera
2012-12-31, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetsominte
Anledningen varför jag skriver här är för mitt nya beslut att sluta raka mig, då jag fick en helvetes böld därnere pågrund av rakning. Jag höll på få blodförgiftning av den. Så jag vill informera folk att det kan hända och det KAN vara hälsofarligt.

Ja om man får ett sår så kan det bli infekterat. Det finns mycket tråkigt man kan råka ut för här i världen. Kör på och gör det som passar dig.
Citera
2012-12-31, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesked
På vilket sätt bör kvinnor stöttas? Skall de ha en klapp på ryggen för att de inte rakar sig? Denna "sociala konstruktion" som TS talar om grundar sig dels i vad män faktiskt tycker om och dels i vad kvinnor tror sig vara tvungna att erbjuda. Män verkar i allmänhet föredra rakade underliv. Kvinnor verkar i allmänhet föredra vältränade män. Bör vi alla släppa våra preferenser för att någon inte ska känna sig pressad till något?

Vad som faktiskt sägs är att män skall ändra sitt gillande för att skapa en mindre "reglerad" värld för kvinnor, där de inte "pressas" till rakning. Kvinnor objektifieras. Okej. Förlåt mig. Jag kallade flickan snygg. Hon klämde sig i ett par tajta jeans som framhävde hennes fina avrundade bakdel. Detta sa jag innan jag pratat med henne. Innan jag tagit del av hennes vackra inre. Må jag brinna i helvete.
Nu vill du bara inte förstå. Jag går aldrig och säger att killar utan muskler är äckliga eller apor.
Jag menar att killar ska främja tjejens egna vilja precis som tjejerna ska främja killens vilja.

Jag gör ingen skillnad men jag kan bara tala för mig själv.
Citera
2012-12-31, 02:21
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Du är en typisk Per Ström person.
* Ja, som du säger så finns det även mansnormer, något som självklart är negativt och som feministrörelsen jobbar med att få bort.

* Nej, skulle de behövas rörelse för mäns rättigheter så skulle det finnas i och med utbud-efterfrågan och att alla utsatta grupper har organisationer osv så skulle även männens ha det. Om du vill se det logiskt så kan du jämföra med andra länder som du säkert håller med om är patriarkat och sen tänka på likheterna mellan detta land och Sverige.

* Jo vi lever i ett patriarkat (kvinnor tjänar mindre och har mindre chans att få jobb t.ex. för att fortsätta med att vi blir mycket mer objetiferade i reklam, filmer osv osv osv)
Nej, feminsitrörelsen arbetar inte för att få bort normer som är negativa för män. Inte sällan i debatter anklagar feministerna männen för att vara omanliga. Feminism är en kvinnorörelse som endast fokuserar på kvinnors rättigheter.

Läs följande inlägg: https://www.flashback.org/t1919074#3

Feminister kämpar alltså inte för jämställdhet, utan bara för kvinnorätt. Är det sunt i ett jämställt samhälle tycker du?

Nej, kvinnor tjänar inte mindre än män för samma arbete. Gör man samma sak under lika lång tid? Har man samma erfarenhet? Har man jobbat lika länge? Att en sjuksköterska tjänar mindre än en programmerare är inte ojämställt.
Citera
2012-12-31, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Jag ska tänka på det när jag rakar pungen.
Ja gör det, trimma är bättre om man vill undvika att få skiten.
Citera
2012-12-31, 02:23
Medlem
MissionImpossibles avatar
Citat:
Jag är så trött på objekifering av kvinnor. Objektifering som leder till manshat och kvinnoförakt. Objektifiering som jag och andra kvinnor tvingas utstå varje dag.

Och för att ta ett exempel, varför är det så provocerande om en kvinna väljer att inte raka sig. Inga män rakar sig ju i lika stor utsträckning som kvinnor! Men normen säger att kvinnor ska raka sig och bara göra så att män är nöjda. Jag vet att många blir provocerade om en tjej inte har rakat benen eller under armarna. Så ni som erkänner att ni blir provocerade av detta: VARFÖR?
För att kvinnor måste vara fina och tillfixade? Varför ska det ens vara relevant om du tycker hon är sexig eller inte (personligheten är ju det samma)

Kan det ha något att göra med:
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?

JAG TROR ATT NI BLUNDAR FÖR HUR MYCKET NI OBJEKTIFERAR KVINNOR HELA TIDEN.

Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?
Du startar en annan tråd om hur du ska få en pojkvän o i nästa andetag skriver du denna tråden...
Hm ja du om du tar ditt feminism snack och begraver det. och blir en kvinna som är kvinna, så lovar jag det kommer bli bättre.
Låt männen vara män och sluta upp med att försöka jämställa oss.
Kvinnor är kvinnior o män män.. Låt det förbli så ..
Citera
2012-12-31, 02:23
Medlem
Jag tycker det är trevligare och fräschare med rakade kvinnor och att håriga kvinnor är äckliga. Finns säkert saker hos vissa män som kvinnor tycker är äckliga också.
Citera
2012-12-31, 02:25
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ja gör det, trimma är bättre om man vill undvika att få skiten.
Rakar bara medhårs så är det inga problem alls.
Citera
2012-12-31, 02:25
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quezzan
Jag tycker det är trevligare och fräschare med rakade kvinnor och att håriga kvinnor är äckliga. Finns säkert saker hos vissa män som kvinnor tycker är äckliga också.
Hår på ryggen är inget kvinnor finner attraktivt till exempel, ändå klagar inte männen på det, ändå säger inte männen att kvinnor är sexistiska svin. Är det jobbigt att raka sig, TS? Till och med jag som man rakar mig under armarna, men jag gråter inte ut i trådar för det.
Citera
2012-12-31, 02:26
Medlem
Och om att vi män kommenterar tjocka och fula kvinnor så slängs det mycket skit på tjocka och fula män också.
Citera
2012-12-31, 02:29
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?

Om någon kallar en kvinna för fet, då springer hon hem och grinar.
Om någon kallar en man för fet, då ler han, slår sig på magen och säger "bom, bom, bom!"

Ingen kommer undan med hängande fläsk. Det är vad man gör av kommentarerna som gäller.

Är män bättre på att borsta av sig kommentarer som dessa?
Är kvinnor mer sköra?
Är det mäns fel?
Citera
2012-12-31, 02:29
Medlem
Teskeds avatar
Citat:
Nu vill du bara inte förstå. Jag går aldrig och säger att killar utan muskler är äckliga eller apor.
Jag menar att killar ska främja tjejens egna vilja precis som tjejerna ska främja killens vilja.

Jag gör ingen skillnad men jag kan bara tala för mig själv.
...och jag går inte runt och säger att orkade tjejer är manshatande feminister eller äckliga apor. Likväl finns det kvinnor som aldrig skulle kunna tänka sig att överväga ett "fetto" som potentiell pojkvän. Likaså finns det män som drar stenhårda gränser gällande kvinnans kroppsbehåring. Nu buntar du ihop män till en stor bulk med likadana preferenser och beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in