2012-12-31, 02:02
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Sådär?
Smal och sexig eller fet och ful?
Det finns biologiska och sociala skillnader mellan könen men de sociala är fler.
Att sen tro att ett kön är "bätte" än det andra är totalt ologiskt på så många sätt.

Jag skulle vilja påstå att de biologiska skillnaderna är större än de sociala.

För övrigt finns det inget underlag för de påståenden som läggs fram, långt från alla män tycker att en fitta måste vara renrakad för att finnas acceptabel. Det finns kvinnor i min närhet som likt jag avskyr hår på sig själva och därmed rakar, jag klarar inte av att låta det växa. Detta har ingenting med tryck från det motsatta könet att göra.

Jag förstår inte heller hur just kvinnan är utsatt i det sammanhang att feta och fula personer kommenteras. Äckliga gubbar kommenteras nog om inte i ännu större grad, i alla fall i lika stor, angående hur äckliga och sliskiga de är.

Angående att gå utan tröja, så skulle merparten av alla män bli mycket glada om detta hände. Hade ni gjort detta hade ni dock gnällt på att männen tittade på era bröst och fann vissa attraktiva och andra inte. Alla bröst måste attrahera alla män lika mycket, annat vore oetiskt.

Vi män ber om ursäkt för att vi finner vissa saker mer attraktiva än andra, men väntar på ursäkten från kvinnor för de objektifieringar vi får utstå.
Senast redigerad av Flaxz 2012-12-31 kl. 02:05.
Citera
2012-12-31, 02:05
Medlem
MissionImpossibles avatar
Jag är en kvinna av den ädla kategorin, kvinna.
Jag rakar mig under armarna för att det annars luktar illa. och tar man bort håret slipper man att det blir massa bakterier o illa doft, plus att det är djävligt osexigt med hår, tycker om att killar ansar sig, behöver inte vara renrakade under armarna, men dessa buskar är inte sexiga..

Mina ben rakar jag alltid på sommaren, på vintern ibland, om jag känner jag behöver...
Men män ska vara håriga, kvinnor ska det inte..

Och vad gäller o raka mig mellan benen så har jag alltid gjort det, o detta för min skull inte för någon annans. Jag vill inte ha hår i maten, o om en kille inte har åtminstånde ansat sig plockar jag fram hyveln o säger "ska jag suga får du raka" har aldrig fått ett nej

Jag kommer fortsätta göra detta för det får mig att känna mig mer kvinnlig och må bättre, känner mig fräschare och det gör att självkänslan blir bättre. Jag skiter i om det skulle bli modernt med hår.. Jag kommer alltid o raka mig..
Senast redigerad av MissionImpossible 2012-12-31 kl. 02:08.
Citera
2012-12-31, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Jag är så trött på objekifering av kvinnor.

Kan du tänka dig att vi går halva vägen var?
Du får ha mustasch, hår på biffen, hår på vårtgårdarna och hår på handflatorna, men du rakar dina armar och ben?

Är det ok?
Citera
2012-12-31, 02:08
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetsominte
Jag anser faktiskt inte att det rakade modet är personligt.
Tjejer vågar ju knappt ha stubb därnere, det är rätt hemskt enligt mig.
Men vad folk anser är sexigt är det, tycker många om rakat så får de väl göra det. Du kan inte tala om för andra vad man ska tycka är "sexigt". De tjejer som inte vågar se ut som de vill kanske ska jobba på sitt självförtroende istället för att gnälla på vad killar attraheras av.
Citera
2012-12-31, 02:09
Medlem
Trapeds avatar
Först så verkar du vara en väldigt arg person, du ser nog mer än vad som egentligen finns där. Killar vaxar ryggen, rakar bröstet och magen och pungen av samma anledning. Man gör det för att få sig själv att se snyggare ut för de andra könet. Sedan så känner man sig också så mycket fräschare.

Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Ni får göra precis som ni vill med ert utseende och jag ställer precis de krav jag vill.

Exakt detta ja, se ut precis som du vill. Men säg inte till mig vad ja ska bli attraherad av. Finns ingen som tvingar dig att se ut på något sett, det gör du men väljer du att inte raka dig så ska du inte förvänta dig att killar kommer vara speciellt attraherade av dig. Du har själv ett ansvar att göra som du vill.
Citera
2012-12-31, 02:10
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissionImpossible
Jag är en kvinna av den ädla kategorin, kvinna.
Jag rakar mig under armarna för att det annars luktar illa. och tar man bort håret slipper man att det blir massa bakterier o illa doft, plus att det är djävligt osexigt med hår, tycker om att kullar ansar sig behöver inte vara renrakade under armarna, men dessa buskar är inte sexiga..

Mina ben rakar jag bara på sommaren, på vintern ibland, om jag känner jag behöver...
Men män ska vara håriga, kvinnor ska det inte..

Och vad gäller o raka mig mellan benen så har jag alltid gjort det, o detta för min skull inte för någon annans. Jag vill inte ha hår i maten, o om en kulle inte har åtminstånde ansat sig plockar jag fram hyveln o säger "ska jag suga får du raka" har aldrig fått ett nej

Jag kommer fortsätta göra detta för det får mig att känna mig mer kvinnlig och må bättre, känner mig fräschare och det gör att självkänslan blir bättre. Jag skiter i om det skulle bli modernt med hår.. Jag kommer alltid o raka mig..

Ajajaj, så många hemläxor du kommer få från dina kvinnliga medmänniskor på Flashback nu. Du är för det första inte en kvinna, tills dess att du drar ner underbyxorna (får man säga trosor?) är du för personen/erna i fråga könlös. Du får heller inte känna dig "kvinnlig" pga de anledningar du beskriver då detta är för att vi män pressat dig till detta genom årens gång.
Citera
2012-12-31, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvamarin
Ingen vill bli dissad och nekad pga något. Däremot blir både män och kvinnor dissade och nekade hela tiden av de mest obetydliga anledningar, alltifrån en liten detalj i utseendet till något i personligheten. Det är inget man kan resonera bort, attraktion är så subjektivt.
Men det är trevligt att det kommit lite nya unga tjejer här i feministforumet tydligen.
Anledningen varför jag skriver här är för mitt nya beslut att sluta raka mig, då jag fick en helvetes böld därnere pågrund av rakning. Jag höll på få blodförgiftning av den. Så jag vill informera folk att det kan hända och det KAN vara hälsofarligt.
Citera
2012-12-31, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjukesvensken
Hejsan!

Är trött på alla kvinnor som försöker få dem själv framför som offer..

Vi tvingar inte er att hålla på att raka er eller något, men om ni vill träffa en snygg och attraktiv man, så får ni ju vara attraktiva tillbaka.

Vill ni att vi men ska sluta träna? Eller vill ni att alla ska gå runt super feta? Tror du hade klagar på oss män i såfall.. så håll käft

Bra sagt!

Själv anser jag att kvinnor bör raka benen eftersom det är snyggt och sexigt. Inte speciellt skönt eller snyggt om en kvinna har hår på benen eller armarna.
Citera
2012-12-31, 02:14
Medlem
MissionImpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Ajajaj, så många hemläxor du kommer få från dina kvinnliga medmänniskor på Flashback nu. Du är för det första inte en kvinna, tills dess att du drar ner underbyxorna (får man säga trosor?) är du för personen/erna i fråga könlös. Du får heller inte känna dig "kvinnlig" pga de anledningar du beskriver då detta är för att vi män pressat dig till detta genom årens gång.

Haha oj oj, jag är nog "för gammal" för att låta mig påverkas av media, andra kvinnor eller ens män..
Jag går min väg, jag är den jag är och ja då jag är kvinna..
Citera
2012-12-31, 02:15
Medlem
Teskeds avatar
Citat:
Nej men det gör de. Vem vill bli dissad och nekad på grund av hårväxt?
Jag anser inte att det är killarnas fel, tjejerna borde stå på sig mer men jag tycker även att killarna borde stötta tjejerna. På så sätt att folk vågar göra det dom känner för.
På vilket sätt bör kvinnor stöttas? Skall de ha en klapp på ryggen för att de inte rakar sig? Denna "sociala konstruktion" som TS talar om grundar sig dels i vad män faktiskt tycker om och dels i vad kvinnor tror sig vara tvungna att erbjuda. Män verkar i allmänhet föredra rakade underliv. Kvinnor verkar i allmänhet föredra vältränade män. Bör vi alla släppa våra preferenser för att någon inte ska känna sig pressad till något?

Vad som faktiskt sägs är att män skall ändra sitt gillande för att skapa en mindre "reglerad" värld för kvinnor, där de inte "pressas" till rakning. Kvinnor objektifieras. Okej. Förlåt mig. Jag kallade flickan snygg. Hon klämde sig i ett par tajta jeans som framhävde hennes fina avrundade bakdel. Detta sa jag innan jag pratat med henne. Innan jag tagit del av hennes vackra inre. Må jag brinna i helvete.
Citera
2012-12-31, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Så här är det: Män går mer efter utseendet än vad kvinnor gör. Det är både bra och dåligt för kvinnorna. Kvinnorna behöver alltså bara vara snygga för att komma hur långt som helst i livet, de behöver ingen karriär eller särskilt högt utvecklad personlighet. Männen behöver inte utseendet lika mycket, men måste ha en stabil inkomst, göra karriär och ha en väldigt utvecklad och mångsidig personlighet. Annars kan han glömma närmare relationer med kvinnor.

Män är inte fria från krav. En man ska vara snygg, han ska vara manlig, men ändå mjuk och känslig (men inte för mycket), han ska vara Gud själv i sängen, han ska vara välutrustad, han ska ha en god inkomst, han ska ta initiativ, han ska vara vältränad (men aldrig gå på gym), han ska ta ansvar, han ska vara intelligent, rolig, teknisk, dominant och självsäker, men på samma gång jämställd, och aldrig se sig som bättre eller viktigare än kvinnan.

Detta är många av de krav som kvinnor ställer på män. Skillnaden är att man aldrig säger detta högt. Om en man vill ha en smal kvinna är han en mansgris som bara ser kvinnor som objekt, men om en kvinna vill ha en välutrustad man som är snygg och vältränad, så är hon bara modern och beundransvärd. Aldrig talas det om att kvinnors krav på män kan vara för höga, alltid är det mäns krav på kvinnor som är värst.

Tänk också på att män är mer benägna att hamna i missbruk och ensamhet, som inte sällan leder till depressioner och självmord. Män uppmuntras att hålla inne med sina känslor och att klara sig ur alla situationer på egen hand.

Det finns ingen fundamental politisk rörelse för mäns rättigheter, däremot finns det för kvinnor. Det finns människor, TS, som kämpar för DINA rättigheter, men inga som kämpar för mina. Ändå säger man att vi lever i ett jämställt samhälle.

Så TS, tänk en gång till innan du säger att Sverige är ett patriarkat.

Du är en typisk Per Ström person.
* Ja, som du säger så finns det även mansnormer, något som självklart är negativt och som feministrörelsen jobbar med att få bort.

* Nej, skulle de behövas rörelse för mäns rättigheter så skulle det finnas i och med utbud-efterfrågan och att alla utsatta grupper har organisationer osv så skulle även männens ha det. Om du vill se det logiskt så kan du jämföra med andra länder som du säkert håller med om är patriarkat och sen tänka på likheterna mellan detta land och Sverige.

* Jo vi lever i ett patriarkat (kvinnor tjänar mindre och har mindre chans att få jobb t.ex. för att fortsätta med att vi blir mycket mer objetiferade i reklam, filmer osv osv osv)
Citera
2012-12-31, 02:16
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Anledningen varför jag skriver här är för mitt nya beslut att sluta raka mig, då jag fick en helvetes böld därnere pågrund av rakning. Jag höll på få blodförgiftning av den. Så jag vill informera folk att det kan hända och det KAN vara hälsofarligt.
Jag ska tänka på det när jag rakar pungen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in