2012-12-31, 13:01
Medlem
XpS06s avatar
"Varför tycker du att kvinnor ska raka sig?"

For att fa ligga med den underbare XpS06!
Citera
2012-12-31, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
JAG TROR ATT NI BLUNDAR FÖR HUR MYCKET NI OBJEKTIFERAR KVINNOR HELA TIDEN.

Nej, Blundar gör jag vekligen inte. Tvärtom försöker jag bli medveten om dom undermedvetna föreställningar jag har om manligt och kvinnligt och försöka se folk som individer, istället för utefter någon färdig mall.

Brukar knappast bry mig om min sambo rakar benen eller musen eller whatever.
Dock så kan tillochmed jag bli lite rädd för hår under armarna, men knappast för att det skulle vara ikvnnligt (hur kan det vara okvinnligt att vara människa?), utan snarare för att nästan alla ni kvinnor har gått med på dom här omänskliga kraven att späka sig och spöka ut sig och stympa sig här och där. Det är liksom det man är van vid, så hur ska man kunna klandra mäns kvinnosyn, när kvinnorna har precis samma kvinnosyn? Som sagt, så vill jag inte skylla på någon, men på samma sätt som det kan vara jobbigt att vara kvinna pga av att man blir objektifierad, så kan det vara jobbigt att vara man pga att man har en enorm prestationsångest som man osv. Det är nästan som att man måste ha en objektifierande syn på kvinnor, annars är man liksom ingen man.

Allt detta beror egentligen på sjuka ideal som bottnar sig i 00talets moniteistiska mansreligioner. (gud, fadern, sonen, profeten, osv. alla framstående inom religioner är män). Detta ideal och häskartekniker och könsligt krig är idag så infekterat och debatterat att man idag inte kan skylla på någon, vi har alla lika mycket ansvar över jämställdheten.

Tror dock att det första steget är att sluta anklaga och kategorisera.
Dvs inte försöka skapa motsättningar, utan snarare försöka samarbeta.

Men vad fan vet jag...
Senast redigerad av Haschpundaren 2012-12-31 kl. 13:04.
Citera
2012-12-31, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narx
Är det nu man ska tycka synd om det kvinnliga könet?
Jepp, fram med fiolerna för här ska snyftas!

Seriöst TS, kör upp ditt gnäll nånstans och prova hur det är att vara man för en dag, du skulle springa tillbaka gråtande och drömma om att få bli kvinna igen, så jävla kul är det faktiskt inte. Mansrollen är traditionellt minst lika snäv.
Citera
2012-12-31, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mustard
Mindre hår signalerar ungdom och kvinnor är som sagt mest attraktiva för män vid ung ålder (pga förmågan att föda barn). Män har tjockare hår över hela kroppen och därför kan man anta att män gärna ser sina kvinnor rakade för att de inte tänder på en kroppsbehåring som påminner om dem själva.

Att man objektifierar en person som man ser ut på stan är väl fan inga problem? Förväntar du dig att män ska ha någon sorts magisk kraft att inte känna attraktion till snygga kvinnor och helt enkelt förhålla sig neutralt till varje kvinna de möter tills de har tagit reda på deras livshistoria? Om jag ser en snygg tjej så har jag fan inget annat val än att objektifiera henne...hon är bara en kropp på stan som jag aldrig har träffat förr och förmodligen aldrig komma träffa/se igen

Om ett par har varit ihop i 10 år och en av parterna fortfarande ser den andre som en sorts knulldocka är det självklart ett problem, men nu talar vi om män som ser på snygga främmande kvinnor och som aldrig kommer komma i kontakt med dem.

Både män och kvinnor kommenterar utseenden HELA tiden...du kan fan inte få mig att tro att det bara är män som är snabba på att håna en fet jävla brud? Jag har 4 systrar och det enda jag hör är "fan vad han är ful, fan vad hon är ful blablabla" Detta har inget med kön att göra, sluta mytta...

Män och kvinnor har olika roller i samhället och det har faktiskt fungerat jävligt bra tills ni feminister tyckte att kvinnor skulle börja uppfostra barn på egen hand utan hjälp av fadern. Statistiken är ju ganska så tydlig, kvinnor är helkassa på att uppfostra barn på egen hand och behöver definitivt hjälp av fadern (och nej, fadern lämnar inte barnen, kvinnan tvingar bort honom)

Nej, jag tycker inte att bara att män objektiferar kvinnor. Kvinnor objektiferar kvinnor i minst lika stor utsträckning. Män objektiferas också, men inte lika mycket av varken män eller kvinnor. Män kan vara och se ut lite mer hur dom vill, utan att någon lägger sig i.

Min åsikt är att det här beror på hur samhället objektiferar kvinnor, eftersom alla formas av samhället. Och det är överallt: Sexiga kvinnor på tjejtidning, tuffa män på killtidning, porrtidningar för män (massor) och för kvinnor (ingen), rubriker på tidningsomslag för kvinnor "så får du den plattaste magen" "så vaxar du benen på bästa sätt. T.o.m när vi är små så lärs flickor in att ha söta kläder och vara gullig, medans pojkar ska leka, ta för sig och ha kul
Citera
2012-12-31, 13:15
Medlem
Loomis avatar
Citat:
Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?

Jag tycker man får göra som man vill, men då får JAG med göra som JAG vill.

Jag tycker inte håriga ben är sexigt. Jag skulle undvika att ligga med en kvinna som var orakad. Men givetvis får hon raka precis hur mycket/lite hon vill.
Citera
2012-12-31, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evanderross
kommentarer till feta texten.
1. män rakar sig, har gjort det själv faktiskt. se punkt 9-10

2. Såväl män som kvinnor tittar efter möjliga partners och vill se snygga ut för andra.

3. ni får gärna gå utan tröja för mig...av nån anledning vill dock inte tjejer visa brösten hela tiden...

4. bedöms inte manliga kändisar efter sig utseende...host host....har för mig att såväl politiker och kändisar brukar ligga högt på listor över sexigaste män och liknande......sällan kalle persson 52år med ölmage och talibanskägg brukar vinna.....

allmänt
5. vad fan betyder objektifiera i detta sammangang egentligen????

6. varför går ni tjejer då med smink, modekläder mm???

7. Är det verkligen bara män som objektifierar kvinnor? Ni är rätt bra på det själva.

8. Är det verkligen bara kvinnor som blir objektifierade?

9. män tänder i allmänhet inte på hår utom det på huvudet, betydligt mer sexigt att se hud (eller rent av könsdelar...)än en hårig buske.

10.Hår har däremot traditionellt sett setts som manligt och virilt, numera är det dock på väg ut, därav alla män som rakar huvudet för att se ut som en stor kuk vilket attrahera kvinnor numera. jodå även män lyder under modenycker här.

1. Ja, män rakar sig (tror jag att alla vet). Men 1. Inte i lika stor utsträckning som kvinnor och 2. Dom förväntas inte göra det. Normen "vad äckligt om inte en man rakar sig" finns inte. Derämot finns samma norm fast för kvinnor.

2. Absolut, men måste man vara sitt tillgängligaste jag för en partner hela tiden. Jag anser mig inte ha rätten att klanka ner/ge komplimanger om främlingars utseende för det.

3. Nej, undra vad det kan vara för anledning? Tänk steget längre

4. Jo alltså, för det första finns det fler listor för kvinnor, sexigaste kropp, sexigaste ansike, finast rumpa, finast bröst, sötast, osv osv men det behöver vi inte gå in på nu. Det jag menar är att kvinnor blir värderade efter sitt utseende, t.e.x gudrun schyman, hur många skämtbilder finns det inte på henne där hon är ful. Hur ofta kommenteras och påpekas det inte
Citera
2012-12-31, 13:26
Medlem
Skohornets avatar
Äckliga feministjävel. Hann läsa första stycket samt första raden av det andra. Du hatar män som objektifierar kvinnor och sedan skriver du direkt att det inte finns män som rakar sig i samma utsträckning som kvinnor. Har du sett alla kala metrosexuella fittbögar och hur dom ser ut idag eller? Det är ju dessutom ditt och din lesbiska armés fel att dom gör det, sedan har du mage att komma hit och klaga.

Gå och lägg dig kärringjävel, hämta en nyårspilsner till din man först. Eller om det är du som agerar man kanske? Flata.

Gott nytt år.
Citera
2012-12-31, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Jag är lika trött på feminister som försöker tala om för mig att jag är förtyckt om jag rakar mig och att jag borde sluta med det för att slippa bli objektifierad.

För min del får folk ser ut hur dom vill, göra som dom vill så länge dom inte skada andra och jag skiter fullständigt i om du rakar dig eller inte. Men.. precis som du har jag rätt till att ha en åsikt i ämnet och jag tycker det är snyggare och skönare med rakat, därför rakar jag mig. Inte för att någon annan vill det, inte för att jag bryr mig om vad normen säger, inte för att jag vill skita er feminister på näsan heller.. utan för att jag vill det!

I stort sett alla val vi gör i livet får någon form av konsekvenser, folk har åsikter om allt och alla det är bara att leva med det.. för du kan aldrig ta ifrån folk deras åsikter, tack och lov.

Sluta grina och stå för dina val, skit i mina och sluta bry dig så jäkla mycket om vad alla andra tycker.

Jag menar verkligen inte att tala om hur kvinnor ska raka sig, själv rakar mig också för att jag har vant mig vid känslan av lena ben och tycker den är mycket skönare. Det är just att kvinnor ska få göra som dom vill som jag vill! Problemet är bara att det finn en norm som säger att kvinnor ska raka sig vilket gör att det är något man känner sig tvingad till, eller att män ska tycka det är mer attraktivt eller så. Jag är precis lika neutral i mitt bemötande av kvinnor om dom skulle raka sig eller inte, varken det ena eller andra gör en mer kvinnlig, stark eller beundransvärd
Citera
2012-12-31, 13:29
Medlem
Kvinnor är ett gnälligt släckte. Det finns ju normer för hur en man också skall vara. Inte fan går män ut och gnäller för det.
Citera
2012-12-31, 13:30
Medlem
Citat:
Jag är så trött på objekifering av kvinnor. Objektifering som leder till manshat och kvinnoförakt. Objektifiering som jag och andra kvinnor tvingas utstå varje dag.

Och för att ta ett exempel, varför är det så provocerande om en kvinna väljer att inte raka sig. Inga män rakar sig ju i lika stor utsträckning som kvinnor! Men normen säger att kvinnor ska raka sig och bara göra så att män är nöjda. Jag vet att många blir provocerade om en tjej inte har rakat benen eller under armarna. Så ni som erkänner att ni blir provocerade av detta: VARFÖR?
För att kvinnor måste vara fina och tillfixade? Varför ska det ens vara relevant om du tycker hon är sexig eller inte (personligheten är ju det samma)

Kan det ha något att göra med:
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?

Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?

Snygga, sexiga och (märk väl) intelligenta kvinnor använder selektivt sin "swagger" som ett verktyg med vilket de kan kontrollera män. Det har varit så sedan urminnes tider, finns hur många exempel som helst. Att rikta din ilska endast mot män är därför, i alla fall i min värld, felaktigt. Man kan dessutom spekulera i att hela den underliggande ängsligheten som du uppvisar vittnar om en bitterhet grundad i avsaknad av just detta verktyg.

..och så till din fråga: Varför tycker jag att en kvinna skall raka benen när en man inte ska göra det?

Få saker är så vackra som ett par vältränade och lena kvinnoben. Det är estetiskt tilltalande för en övervägande majoritet och vill man vara vacker, vilket de flesta kvinnor ofta vill (läs om verktyget ovan), så är det därför att fördelaktigt att använda hyveln för att avlägsna hår från benen.

Personligen så skulle jag inte ha något problem med att raka benen om min kvinna tyckte att detta var att föredra. Tråkigt nog så är det så att hon gärna sett att mitt bröst varit mer i linje med Pierce Brosnans lurviga bringa. Helst skulle hon nog velat att jag var lika rik som Ingvar Kamprad. Men man kan inte få allt här i världen..

Huu, har hon månne objektifierat mig?
Citera
2012-12-31, 13:32
Medlem
Badoldhogs avatar
Jösses, slappna av allihop och var dom ni är och var trygga i er själva, vill man raka sig gör man det annars inte, det där löser man väl i samförstånd eller?

Vill min kvinna att jag ska raka mig för att hotta upp det lite så gör jag det, hon gör lika för mig, men det här kommer ju o går, är det inte det som är det fina? att man gör det för varandra och när man har lust?

Till dom som alltid rakar sig - ni gör precis som ni vill och ingen kan ha någon åsikt om det!
Till er som vägrar raka er säger jag samma sak...

Kan man inte komma överens?...tja då får man lösa det på något klokt sätt...

Var och en ser ut hur man vill, hårig, skallig, smal tjock fet snygg eller ful - vem kan sätta den stämpeln?
Man umgås med dom man vill och resten kan man väl låta bli och man behöver ju inte ha en åsikt om allt, man är fri att sila.

NI DUGER SOM NI ÄR ALLIHOP KOM DET IHÅG!

Gott nytt år o lev väl.
Senast redigerad av Badoldhog 2012-12-31 kl. 13:37. Anledning: Tillägg + rättat stavfel
Citera
2012-12-31, 13:34
Medlem
Kavalleristens avatar
Citat:
Jag är så trött på objekifering av kvinnor. Objektifering som leder till manshat och kvinnoförakt. Objektifiering som jag och andra kvinnor tvingas utstå varje dag.

Och för att ta ett exempel, varför är det så provocerande om en kvinna väljer att inte raka sig. Inga män rakar sig ju i lika stor utsträckning som kvinnor! Men normen säger att kvinnor ska raka sig och bara göra så att män är nöjda. Jag vet att många blir provocerade om en tjej inte har rakat benen eller under armarna. Så ni som erkänner att ni blir provocerade av detta: VARFÖR?
För att kvinnor måste vara fina och tillfixade? Varför ska det ens vara relevant om du tycker hon är sexig eller inte (personligheten är ju det samma)

Kan det ha något att göra med:
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?

Jag tycker det är mer sexigt. Men såklart får ni brudar göra vad ni vill enligt mig. Dock så är det ni själva som dömmer er själva mer än män.

"Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?" Vilka är det som köper dessa kändis tidningar som ända syfta är att bedömma kändisars utseende. fan inte är de grabbar som köper den.

Ni kvinnor snackar ju om varandras utseende så mycket mer än vad killar gör. Ända gången jag säger något till mina polare är typ om det går förbi en sjukt snygg tjej. Eller om det går förbi en sjukt ful. Men skrattar även åt riktigt fula killar också så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in