Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Jag är så trött på objekifering av kvinnor. Objektifering som leder till manshat och kvinnoförakt. Objektifiering som jag och andra kvinnor tvingas utstå varje dag.
Och för att ta ett exempel, varför är det så provocerande om en kvinna väljer att inte raka sig. Inga män rakar sig ju i lika stor utsträckning som kvinnor! Men normen säger att kvinnor ska raka sig och bara göra så att män är nöjda. Jag vet att många blir provocerade om en tjej inte har rakat benen eller under armarna. Så ni som erkänner att ni blir provocerade av detta: VARFÖR?
För att kvinnor måste vara fina och tillfixade? Varför ska det ens vara relevant om du tycker hon är sexig eller inte (personligheten är ju det samma)
Kan det ha något att göra med:
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?
JAG TROR ATT NI BLUNDAR FÖR HUR MYCKET NI OBJEKTIFERAR KVINNOR HELA TIDEN.
Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
De får de så gärna, frågan är om ni kvinnor vill ha män stirrande på era bröst? Det är ju endå biologiskt upphetsande för män att se era bröst. Ni får gärna gå utan tröjja på sommaren, tror inte en enda person här inne motsätter sig detta.
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Vem har sagt något annat? Du hittar på detta ur tomma intet som sanna feminister oftast gör. Sluta göra en höna av en fjäder, tjejer kan självklart få vara hur sexiga de vill. Det ligger i mannens gener att attraheras av kvinnor och kvinnor är minst lika snusiska som män bland varandra, de är bara inte lika öppna med det. Ta lite initativ och vissla på killar du tycker ser bra ut du med så jämnar du ut skillnaderna istället för att sitta här och gnälla

.
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Vem kommenterar detta till kvinnor? Vad är de som säger att kvinnor inte är precis lika illa när de kommer till detta? Vet flera tjej kompisar som snackar hur mycket skit som helst om killar de blir äklade av. Återigen, feministiskt påhitt.
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?
Jag har då aldrig sett kvinnliga politiker bli bedömda för sitt utseende. Kändisar är väl rätt självklart att de kommer få komplimanger eller kommentarer då de är offentliga personer? Kända män får precis lika mycket bu och bä, varför tror du tonorstjejer endast hänger "snygga" kändiskillar på väggen? De om något är objektifiering mina kära dam!

Vad tror du dessa tjejer vill ha när de växer upp? Någon som liknar Brad Stake eller Rolf 25, på 134 pannor? Klart som fan kvinnor är lika jävla illa i denna meningen också!
varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?
Jag har inget att säga ifrågan mer än varför ska killar klä sig snygg och dusha om det inte är för att attrahera en tjej? Tänk efter! Kvinnor vill väl vara attraktiva för män, män för kvinnor. Kvinnor är inte män, eller tycker du det? Det är självklart kvinnorna som bestämmer att de vill raka benen, inte männen, kvinnan kan välja att skita i detta, men de flesta kvinnor vill ligga med snygga män. <- där har du svaret!
Trött jag blir på dessa tramstrådar från feminister.