2013-07-27, 22:47
Medlem
Objektifiering?! Och det drabbar inte männen, då. Det är alltid någon som tycker vi ska vara på ett visst sätt men va fan, orkar bry mig. Jag tränar hårt och käkar sjyst för att jag gillar det, inte för att någon annan tycker något. Det är mer meseriet som gör att en del lyssnar på andra, men visst...jag gillar en ansad fitta likväl som kvinnor t.ex. tycker att man ska ansa näshåret som kommer med åldern.
Citera
2013-08-08, 16:35
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy_Butt
Objektifiering?! Och det drabbar inte männen, då. Det är alltid någon som tycker vi ska vara på ett visst sätt men va fan.

Bara kolla artikeln på aftonbladet idag om Matprogram där kocken körde reklam med halvnakna tjejer.
Feministerna gormar i kommentarsfältet, manshatare allihopa!
Killar skriver till dom; "skulle du reagera lika om det var män som var halvnakna" men feministäcklen bara myglar sig vidare.

Vi killar/män har vår syn, alla har olika givetvis.
Men vill endel ha halvnakna tjejer i reklamen, så blir vi glada för det.
Vill vi ha en rakad fitta, så ska vi få det med, ge och ta i en relation!
Citera
2013-08-08, 16:54
Medlem
Kasketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Bara kolla artikeln på aftonbladet idag om Matprogram där kocken körde reklam med halvnakna tjejer.
Feministerna gormar i kommentarsfältet, manshatare allihopa!
Killar skriver till dom; "skulle du reagera lika om det var män som var halvnakna" men feministäcklen bara myglar sig vidare.

Vi killar/män har vår syn, alla har olika givetvis.
Men vill endel ha halvnakna tjejer i reklamen, så blir vi glada för det.
Vill vi ha en rakad fitta, så ska vi få det med, ge och ta i en relation!
Jo jo, men då får ni kanske köpa att det finns kvinnor som så att säga inte vill delta i ert ge och ta, utan att börja hojta om manshatare. Att ni har den här typen av åsikter i det privata är ett problem, men inte ett lika stort problem som när sådana som ni i offentligheten dikterar villkor för vad som är rätt och fel sätt att vara kvinna på. Vilket objektifierande reklam är ett exempel på.
Citera
2013-08-20, 15:40
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskett
Jo jo, men då får ni kanske köpa att det finns kvinnor som så att säga inte vill delta i ert ge och ta, utan att börja hojta om manshatare. Att ni har den här typen av åsikter i det privata är ett problem, men inte ett lika stort problem som när sådana som ni i offentligheten dikterar villkor för vad som är rätt och fel sätt att vara kvinna på. Vilket objektifierande reklam är ett exempel på.

Kalla mig förvirrad av ditt inlägg..
Men som jag tolkar det, så är Ge och Ta i en relation inget som du förespråkar?
Låtsäg, en kvinna vill att mannen ansar sin skäggstubb och klär sig i jeans och skjorta/pikétröja dagligen då kvinnan vill att han ska se "modemedveten ut"
Mannen gläder sin fru glatt, ansar sin skäggstubb och klär sig som hon behagar.
Mannen önskar att kvinnan ska ansa sitt könsorgan då han vid oralsex eller övrigt sex inte ser det sexigt med en buskage.
Men kvinnan nekar detta då hon känner sin feministiska sida kränkt menar du?

Rätta mig om jag har fel.

Jag kan ta 1000 andra exempel med om du tycker det känns bättre för dig, som inte beblandar kroppsbehåringen men som i slutändan påpekar samma sak.
Ge och Ta.
Citera
2013-08-20, 16:00
Medlem
Bladderblads avatar
För att svara på trådens frågeställning: Jag är en vit svensk man och jag bryr mig inte om kvinnor rakar sig, de får vara hur luddiga som helst för mig. Personligen föredrar jag lena och släta kvinnor med hår på muffen (därav namnet "muffen"). Som Gammal Hårdrockare sa i en tråd: [Insert något rolig om alla dessa barn-wannabes som rakar sig på muffen].

Kvinnor väljer att raka sig eftersom de vill ha män som vill ha renrakade kvinnor för det är innegrejen. Kvinnorna vill väl signalera att de är välanpassade (välanpassade till ytan) eller hellre: Undvika att sticka ut.

Det enda som är viktigt för en kvinna (hårddraget) är hennes utseende så en smart tjej undviker att riskera sin position genom att sticka ut i onödan. Hon behöver bara sitta på sin rumpa och vänta så blir hon förr eller något senare upplockad av någon hon tycker duger bra nog [i förhållande till sitt utseende].

På samma sätt pluggar, jobbar och sliter en massa män för att få mer pengar, högre status, bättre bil och/eller en massa andra saker som kan öka deras värde gentemot kvinnor.
Citera
2013-08-20, 16:40
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskett

Men kom igen nu... Vilka är det som dikterar vad?
Är det alla Svenska män som dikterar att du måste raka fittan via sin hemliga patriarkala reklammegafon...

Om du struntar i intimhygien och rakning skiter jag i... Ni kan lika gärna använda hijab.
Var fet, lukta illa, sakna självrespekt och gör er motbjudande... De enda ni lurar är er själva.
Citera
2013-08-20, 19:51
Medlem
Aegishjalmrs avatar
När vi män återtagit makten med våld, vilket förövrigt är definitionen av makt, så blir det lag på att alla kvinnor ska raka sina ben och armhålor samt ansa pubishåren. Flator ska dock tvingas genomgå en peruktransplantation av burrigt negerkrull till vaginan för att försvåra alla aktiviteter i det området.
Citera
2013-09-04, 10:42
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladderblad
Kvinnor väljer att raka sig eftersom de vill ha män som vill ha renrakade kvinnor för det är innegrejen. Kvinnorna vill väl signalera att de är välanpassade (välanpassade till ytan) eller hellre: Undvika att sticka ut.
Innegrej?

Citat:
Ursprungligen postat av Bladderblad
På samma sätt pluggar, jobbar och sliter en massa män för att få mer pengar, högre status, bättre bil och/eller en massa andra saker som kan öka deras värde gentemot kvinnor.
Ingen kvinna vill ha en fattig man som lever på bidrag, ingen kvinna vill ha en man som är tjock och lat som ligger på soffan 24/7 och dricker folköl.
Så att män sliter såsom du säger är ett måste för att visa sig på marknaden.

Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Men kom igen nu... Vilka är det som dikterar vad?
Är det alla Svenska män som dikterar att du måste raka fittan via sin hemliga patriarkala reklammegafon...

Om du struntar i intimhygien och rakning skiter jag i... Ni kan lika gärna använda hijab.
Var fet, lukta illa, sakna självrespekt och gör er motbjudande... De enda ni lurar är er själva.

Dom kan inte alls "lika gärna använda hijab" det ingår inte i vår kultur och hör inte till diskussionen.
Citera
2013-09-04, 11:20
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Innegrej?

Dom kan inte alls "lika gärna använda hijab" det ingår inte i vår kultur och hör inte till diskussionen.

I stand corrected
Citera
2013-09-04, 11:42
Medlem
Windrunners avatar
Tycker det är riktigt roligt hur en diskussion om hår kan bli en av samhällets största och mest hetlevrade.

Det är lite fånigt när ni killar svarar att "ingen tvingar er ju" men i samma veva säger "men jag tycker att det är extremt oattraktivt". Kan ha någon koppling där, just sayin'.

Jag tycker också att det kan vara snyggt med lena ben, men jag avskyr stubb något så oändligt mycket. Så jag har majoriteten av tiden håriga ben. Men mitt fjun är i alla fall rätt så ljust, och skaffar jag lite hudfärg på det så tycker jag inte att det är fult på något sätt. Om någon skulle dissa mig för att jag inte rakat benen så hade jag bara garvat och varit glad att deras idioti visat sig tidigt. Jag rakar bara benen för min egen skull, om resten av den kvinnliga befolkningen hade gjort det med så hade det inte varit något problem.

Avstår ni killar seriöst från en tjej om hon inte rakat benen? Säg att det börjar hetta till med någon ni tycker är snygg, rolig och smart - och sedan märker ni att hon har håriga ben. Slutar ni mysa då?
Snälla svara.

Citat:
Ursprungligen postat av Panspectralist
Alla börjar knulla analt i porrfilmer på 90-talet - vips stiger samma beteende i allas sovrum ett par år senare

Lite off topic men vill bara rätta dig att analsex är inte något som porr hittade på, det var populärt både bland bögar och som preventivmedel för en jäkla massa år sen. Alltså, flera tusen år sedan.
Senast redigerad av Windrunner 2013-09-04 kl. 11:49.
Citera
2013-09-04, 11:50
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windrunner
Tycker det är riktigt roligt hur en diskussion om hår kan bli en av samhällets största och mest hetlevrade.

Det är lite fånigt när ni killar svarar att "ingen tvingar er ju" men i samma veva säger "men jag tycker att det är extremt oattraktivt". Kan ha någon koppling där, just sayin'.

Jag tycker också att det kan vara snyggt med lena ben, men jag avskyr stubb något så oändligt mycket. Så jag har majoriteten av tiden håriga ben. Men mitt fjun är i alla fall rätt så ljust, och skaffar jag lite hudfärg på det så tycker jag inte att det är fult på något sätt. Om någon skulle dissa mig för att jag inte rakat benen så hade jag bara garvat och varit glad att deras idioti visat sig tidigt. Jag rakar bara benen för min egen skull, om resten av den kvinnliga befolkningen hade gjort det med så hade det inte varit något problem.

Avstår ni killar seriöst från en tjej om hon inte rakat benen? Säg att det börjar hetta till med någon ni tycker är snygg, rolig och smart - och sedan märker ni att hon har håriga ben. Slutar ni mysa då? Snälla svara.

Varför skulle man vilja ha en hårig tjej för? Skulle du vilja mysa med en kille som luktade svett så fort kläderna åkte av?
Citera
2013-09-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windrunner

Avstår ni killar seriöst från en tjej om hon inte rakat benen? Säg att det börjar hetta till med någon ni tycker är snygg, rolig och smart - och sedan märker ni att hon har håriga ben. Slutar ni mysa då? Snälla svara.

Det beror ju på, skulle det vara svart hår och mycket skulle jag nog bli för avtänd för att knulla, dock skulle jag ju kunna ligga och mysa och snacka med henne, men inte på ett sexuellt vis så klart. Skulle ju inte resa mig och gå, man kan ju vara vänner. Att raka sig är en lite uppoffring, kan man inte anstränga sig det minsta för att göra sig fin tycker jag inte man borde få en kille. Känns som att problemet är att dessa tjejer vill skita helt i sitt utseende, well det gör dom ju inte, dom blir inte smällfeta, dom slutar inte sminka sig, dom slutar inte jobba med sin sexualtiet förutom att inte raka sig, vilket väcker ytterligare förakt eftersom det visar att det är bloggnivå på bruden, att hon fortfarande är sjukt brydd och osäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in