Citat:
Ursprungligen postat av
Krumma
Med din filosofi så är alltså alla tränare exakt lika bra, och det lag som bygger bäst och mest träningsanläggningar kommer att dominera Svensk hockey i framtiden per automatik? Har jag fattat rätt? Vad har HV då gjort så fel eftersom dom tappat de senaste åren?
Gud vad detta är tröttsamt. Ingenting är exakt likadant. Fast det är ju naivt att tro att ett visst jävla svensk hockeylag i stad X har tränare som är 7 miljoner gånger bättre än alla andra utbildade och erfarna tränare som finns i detta land.
I övrigt hur fan mäter man vilken tränare som är bäst? Har du erfarenhet av sådana mätningar? Är Lagerbäck en sämre tränare än José Mourinho? Skulle Chelsea ramla ihop till smulor om Lagerbäck tog över dom? Eller kanske skulle Chelsea blir bättre än någonsin?
I övrigt vad får dig att tro att våra elitklubbar scoutar folket så dåligt att de skulle ta in juniortränare som är dåliga. Det är jag nyfiken på att veta.
För trots allt de t finns mängder av människor som är utbildade till tränare, de flesta av dem har spelat sin idrott på hög nivå, de flesta av är arbetslösa eller tränar amatörgäng, konkurensen är stenhård så varför skulle en elitklubb ta in tränare som visat sig att inte hålla måtttet?
Ärligt talat är du verkligen så jävla dum så du tror att elitserieklubbarna tar in inkompetenta mäniskor för att leda deras ungdom?
Självklart tar elitklubbarna bara in gräddan, och självklart är kunnadet lika stor i alla elitklubbar, trots allt de har varit elitklubbar sedan ungeför 40-50 talet (med vissa undantag).
Jag orkar inte tala med en idiot men det säger sig själv att den som har de bästa träningsmöjligheterna blir bäst, så är det bara, alla som inte fattar det är dumma jävla idioter och ingenting annat.
Och nu sätter jag punkt här!