2013-07-19, 13:04
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
Jag håller med dig, han verkar inte vara någon bra skridsko-åkare, och tidigare värvningar som haft dålig skridskoåkning har fått sparken. Vesce, Skrbek, Alavaara(?).

Skrbek var nyttig fram till sista året, Alavaara var ett skämt och Vesce kanske, kanske hade kunnat bli nåt, fast mycket osäkert. Tycker det känns som att Frögren håller en betydligt högre klass än dom två backar du nämner.

Jag kan t o m tänka mig att FBK-fansen är ledsna i dag. Färjestads nuvarande backuppsättning ser tunn ut. Att inte Frögren skulle platsa där är en gåta.
2013-07-19, 13:44
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan

Jag kan t o m tänka mig att FBK-fansen är ledsna i dag. Färjestads nuvarande backuppsättning ser tunn ut. Att inte Frögren skulle platsa där är en gåta.

Det handlar förmodligen inte om att han inte platsar. Det ligger förmodligen nåt annat bakom, kanske att man inte kunde komma överens om lönen eller vad som helst?
2013-07-19, 14:00
Medlem
Racerbyces avatar
Förstår mig inte på de SAIK-fans som är emot Frögren, det är ju en spelare och spelartyp som skulle tillföra något i de flesta lagen. SAIK är ju fullt med små minibackar och behöver definitivt tyngd i egen zon för att hålla rent framför eget mål, offensiva/tekniska backar finns det väl så det räcker och blir över?
2013-07-19, 14:14
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Förstår mig inte på de SAIK-fans som är emot Frögren, det är ju en spelare och spelartyp som skulle tillföra något i de flesta lagen. SAIK är ju fullt med små minibackar och behöver definitivt tyngd i egen zon för att hålla rent framför eget mål, offensiva/tekniska backar finns det väl så det räcker och blir över?
Man tillför inget genom att ge bort pucken, som man gör när man slår sarg ut. Vidare tillför man heller inte något genom att tackla eller täcka skott. Eftersom dessa tre saker är det enda Frögren kan så är han helt onödig att ha i ett lag.
2013-07-19, 14:25
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Han ville ha nära till Karlstad sa han när han valde mellan Leksand och FBK, vilken tomte, bara en i mängden av alla hockeyspelare som är pengagiriga.

Eller så var han mer sugen om att slåss om guldet istället för att slåss om att undvika kvalserien?

Att välja mellan de regerande mästarna och en nykomling som på pappret ser ut att hamna sist eller näst sist borde inte vara något svårt val.
2013-07-19, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Eller så var han mer sugen om att slåss om guldet istället för att slåss om att undvika kvalserien?

Att välja mellan de regerande mästarna och en nykomling som på pappret ser ut att hamna sist eller näst sist borde inte vara något svårt val.

Då skall han ju uttryckligen inte säga " jag vill ha nära till Karlstad eller , jag är ju från Ludvika så klart det lockar med spel i Leksand "

eller hur?
2013-07-19, 15:19
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Då skall han ju uttryckligen inte säga " jag vill ha nära till Karlstad eller , jag är ju från Ludvika så klart det lockar med spel i Leksand "

eller hur?

Varför ska man inte säga det? Jag har valt bort saker i mitt liv som jag gillat. Låter ibland som att alla hockeyspelare är skurkar som sitter i ett svart slott och kokar ihop lögner. Kanske är det bara så att Frögren ville ha nära till Karlstad men tyckte att ett sm-guld lockar mer.
2013-07-19, 15:35
Medlem
Strobeliciouss avatar
http://norran.se/2013/07/skellefteaaik/johansson-stammer-att-vi-at-lunch/

Lasse Johansson bekräftar att Frögren varit i schtaaan.
2013-07-19, 15:50
Medlem
Visst är han spelartypen vi behöver, folk är negativa för att han lär vara trippelt så dyr som Granberg som fyllde samma funktion och var bättre på rören.
2013-07-19, 16:04
Avslutad
Jag gillar Salo mer och mer för varje dag. Rak och tydlig i allt han gör och säger.

http://www.dt.se/sport/1.6093663--jag-jobbar-for-lif-punkt-slut-
2013-07-19, 18:07
Medlem
Citat:
Jag gillar Salo mer och mer för varje dag. Rak och tydlig i allt han gör och säger.

http://www.dt.se/sport/1.6093663--jag-jobbar-for-lif-punkt-slut-
Citat:
– Ibland kan jag tycka att killarna lyssnar för mycket på agenter. Rådgivningen är inte alltid den bästa.
Amen.
2013-07-19, 18:07
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Man tillför inget genom att ge bort pucken, som man gör när man slår sarg ut. Vidare tillför man heller inte något genom att tackla eller täcka skott. Eftersom dessa tre saker är det enda Frögren kan så är han helt onödig att ha i ett lag.

Hockey kanske inte är din starka sida?

Sarg ut är i många moment ett förståndig alternativ istället för att kladda fast sig i egen zon. Tackla och täcka skott är huvudingredienser och hörnstenar i ishockey. Jag gissar att du lirar innebandy på kvällarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in