Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Håller inte riktigt med dig där! Sundh verkar vara en skön kille förutom att han har ett h i slutet av sitt efternamn. Skulle sluta följa HV om J(h)onas Enrot(h) någon gång skulle sajnas..
Sedan var han enligt mig mer än hyfsad stundtals. Rikligt med power i sina bästa stunder. Hoppas han får ett uppsving i lappmarkerna.
Nja, där har vi olika åsikter. Jag kan inte se att han utvecklades särskilt mycket. Jag kan inte se att han tillförde särskilt mycket. Han har varit med om att skämma ut oss i tre raka kvartsfinaler. När han var med och vann guldet var inte han den tongivande, till och med så att Ledin bidrog mer till det guldet.
Att sedan Sundh är en trevlig kille är en annan sak men vi får inte fastna i den fällan. Det har kostat oss mycket både i pengar och sportsligt att tro och satsa på trevliga killar. Det är bara prestation som räknas och där lever inte Sundh upp till de krav på utveckling man kan förvänta sig av unga killar som kommer till HV71 och spelar i fyra år i klubben. Det räcker inte på långa vägar alls, och jämför bara Sundh med snubbar som Fasth, Almqvist, W Karlsson och deras utveckling.
Eller jämför Sundh med lite äldre som Kolan PC och hur de utvecklas medan Sundh bara står och stampar kommer ingen vart och bara blir sämre och sämre.
Sundh duger inte han är en hockeyns medelmåtta och den sortens medelsåsse duger bäst ute i periferin som Luleå.