2013-05-24, 20:38
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Japp man blir inte bättre som hockeyspelare bara för att man har ett blont spjuverutseende och säger att man gillar sina fans.

Sundh har inte tillfört HV71 ett dugg och han vara bara emellanåt hyfsad när vi hade Falk men knappt ens då. Därefter bara helt stillastående och mest i vägen. Helt klart är Sundh överskattad.

Håller inte riktigt med dig där! Sundh verkar vara en skön kille förutom att han har ett h i slutet av sitt efternamn. Skulle sluta följa HV om J(h)onas Enrot(h) någon gång skulle sajnas..

Sedan var han enligt mig mer än hyfsad stundtals. Rikligt med power i sina bästa stunder. Hoppas han får ett uppsving i lappmarkerna.
2013-05-24, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Håller inte riktigt med dig där! Sundh verkar vara en skön kille förutom att han har ett h i slutet av sitt efternamn. Skulle sluta följa HV om J(h)onas Enrot(h) någon gång skulle sajnas..

Sedan var han enligt mig mer än hyfsad stundtals. Rikligt med power i sina bästa stunder. Hoppas han får ett uppsving i lappmarkerna.
Nja, där har vi olika åsikter. Jag kan inte se att han utvecklades särskilt mycket. Jag kan inte se att han tillförde särskilt mycket. Han har varit med om att skämma ut oss i tre raka kvartsfinaler. När han var med och vann guldet var inte han den tongivande, till och med så att Ledin bidrog mer till det guldet.

Att sedan Sundh är en trevlig kille är en annan sak men vi får inte fastna i den fällan. Det har kostat oss mycket både i pengar och sportsligt att tro och satsa på trevliga killar. Det är bara prestation som räknas och där lever inte Sundh upp till de krav på utveckling man kan förvänta sig av unga killar som kommer till HV71 och spelar i fyra år i klubben. Det räcker inte på långa vägar alls, och jämför bara Sundh med snubbar som Fasth, Almqvist, W Karlsson och deras utveckling.

Eller jämför Sundh med lite äldre som Kolan PC och hur de utvecklas medan Sundh bara står och stampar kommer ingen vart och bara blir sämre och sämre.

Sundh duger inte han är en hockeyns medelmåtta och den sortens medelsåsse duger bäst ute i periferin som Luleå.
2013-05-24, 20:59
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Nja, där har vi olika åsikter. Jag kan inte se att han utvecklades särskilt mycket. Jag kan inte se att han tillförde särskilt mycket. Han har varit med om att skämma ut oss i tre raka kvartsfinaler. När han var med och vann guldet var inte han den tongivande, till och med så att Ledin bidrog mer till det guldet.

Att sedan Sundh är en trevlig kille är en annan sak men vi får inte fastna i den fällan. Det har kostat oss mycket både i pengar och sportsligt att tro och satsa på trevliga killar. Det är bara prestation som räknas och där lever inte Sundh upp till de krav på utveckling man kan förvänta sig av unga killar som kommer till HV71 och spelar i fyra år i klubben. Det räcker inte på långa vägar alls, och jämför bara Sundh med snubbar som Fasth, Almqvist, W Karlsson och deras utveckling.

Eller jämför Sundh med lite äldre som Kolan PC och hur de utvecklas medan Sundh bara står och stampar kommer ingen vart och bara blir sämre och sämre.

Sundh duger inte han är en hockeyns medelmåtta och den sortens medelsåsse duger bäst ute i periferin som Luleå.

Nu jämför du ju Sund med spelare som inte på något vis liknar Sund i spelstilen. Nåväl! Han spelar i Luleå nästa säsong. Så nå mycket mer energi behöver vi inte lägga på honom.

Vad hoppas du HV sajnar härnäst? Jag skulle inte bli jätteledsen om Joensuu väljer att komma tillbaka. Nu är det föga troligt! Men jag anser att HV behöver TYNGD..
2013-05-24, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Nu jämför du ju Sund med spelare som inte på något vis liknar Sund i spelstilen. Nåväl! Han spelar i Luleå nästa säsong. Så nå mycket mer energi behöver vi inte lägga på honom.

Vad hoppas du HV sajnar härnäst? Jag skulle inte bli jätteledsen om Joensuu väljer att komma tillbaka. Nu är det föga troligt! Men jag anser att HV behöver TYNGD..
Nja min poäng handlar ju om utveckling inte spelstillen. Jag tycker inte det känns som att Sundh utvecklas och går framåt och det tycker jag är ett grundkrav att göra för att få platsa i HV71, särskillt om man kommer som 22-åring. Ser du ju på Thörnberg, Jämtin osv de är fan så mycket bättre nu än när de som unga började i HV-laget.

Jag tror att Jesse kommer. Känns inte som han kommer få något nytt envägskontrakt i NHL. Ullström och Tedenby kan vi glömma. Fast där finns säkert någon finne som är minst lika bra eller till och med bättre än de två som dyker upp i den blå dressen i månaden Augusti.
2013-05-24, 21:31
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Lönerna är väl generellt högre i Schweiz än i Elitserien? Klart det är pengar.

Bara topplönerna.
2013-05-25, 00:03
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Har sett det där lite överallt nu men utan källa, har du någon? Fan är han så pengakåt alltså...

edit: Källan: http://www.lakers.ch/index.php/news/club-news/380-mm-verpflichtung-persson
Nu får Salo skaka fram några vassa transatlanter ur manteln.
2013-05-25, 12:07
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Bara topplönerna.
Nåja det är bättre löner i Schweiz iom det är skattefria pengar samt allt är fritt för spelarna, Klubben tillhanda håller lägenhet samt bil så det är bättre villkor i NLA!
2013-05-25, 13:01
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nåja det är bättre löner i Schweiz iom det är skattefria pengar samt allt är fritt för spelarna, Klubben tillhanda håller lägenhet samt bil så det är bättre villkor i NLA!

Det är inte ovanligt att föreningarna håller med lägenhet och bil i Elitserien heller.
2013-05-25, 13:24
Medlem
Citat:
Det är inte ovanligt att föreningarna håller med lägenhet och bil i Elitserien heller.
Blommor i fönstren och fantastiska dagis!
//Peo Larsson
2013-05-25, 21:23
Medlem
Embas avatar
Arla ryktas till KHL. Fy fan vad SEL är på dekis. Får en spelare chansen så drar han direkt. Förståeligt, absolut. Djävulskt tråkigt dock..

Om några år så kommer alla lag har två leading lines med jänkare och kanadicker. Resterande platser fylls på med billiga juniorer..
2013-05-26, 11:01
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Var inte han klar för längesen?

Pajen? Det var väl nån fåne som twittrade att han skulle presenteras efter VM.....
2013-05-26, 11:05
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxness
Pajen? Det var väl nån fåne som twittrade att han skulle presenteras efter VM.....

Och det var väl nån fåne här som tog ett rykte på Twitter för sanning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in