2013-07-24, 22:23
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
När det gäller storstadsklubbar som DIF, AIK Solna m.fl, kan man tillägga att det är småklubbarna runtomkring som sköter fostrandet av de flesta spelarna fram till juniorålder.
Nu snackar du ju ren skit. Om du vill så kan du räkna ihop antalet spelare i ES/HA som är fostrade från barnsben i DIF/AIK/VF. Tror du verkligen att klubbarna inte har några egna spelare?
2013-07-24, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krumma
Med din filosofi så är alltså alla tränare exakt lika bra, och det lag som bygger bäst och mest träningsanläggningar kommer att dominera Svensk hockey i framtiden per automatik? Har jag fattat rätt? Vad har HV då gjort så fel eftersom dom tappat de senaste åren?
Gud vad detta är tröttsamt. Ingenting är exakt likadant. Fast det är ju naivt att tro att ett visst jävla svensk hockeylag i stad X har tränare som är 7 miljoner gånger bättre än alla andra utbildade och erfarna tränare som finns i detta land.

I övrigt hur fan mäter man vilken tränare som är bäst? Har du erfarenhet av sådana mätningar? Är Lagerbäck en sämre tränare än José Mourinho? Skulle Chelsea ramla ihop till smulor om Lagerbäck tog över dom? Eller kanske skulle Chelsea blir bättre än någonsin?

I övrigt vad får dig att tro att våra elitklubbar scoutar folket så dåligt att de skulle ta in juniortränare som är dåliga. Det är jag nyfiken på att veta.

För trots allt de t finns mängder av människor som är utbildade till tränare, de flesta av dem har spelat sin idrott på hög nivå, de flesta av är arbetslösa eller tränar amatörgäng, konkurensen är stenhård så varför skulle en elitklubb ta in tränare som visat sig att inte hålla måtttet?

Ärligt talat är du verkligen så jävla dum så du tror att elitserieklubbarna tar in inkompetenta mäniskor för att leda deras ungdom?

Självklart tar elitklubbarna bara in gräddan, och självklart är kunnadet lika stor i alla elitklubbar, trots allt de har varit elitklubbar sedan ungeför 40-50 talet (med vissa undantag).

Jag orkar inte tala med en idiot men det säger sig själv att den som har de bästa träningsmöjligheterna blir bäst, så är det bara, alla som inte fattar det är dumma jävla idioter och ingenting annat.

Och nu sätter jag punkt här!
2013-07-24, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Gud vad detta är tröttsamt. Ingenting är exakt likadant. Fast det är ju naivt att tro att ett visst jävla svensk hockeylag i stad X har tränare som är 7 miljoner gånger bättre än alla andra utbildade och erfarna tränare som finns i detta land.

I övrigt hur fan mäter man vilken tränare som är bäst? Har du erfarenhet av sådana mätningar? Är Lagerbäck en sämre tränare än José Mourinho? Skulle Chelsea ramla ihop till smulor om Lagerbäck tog över dom? Eller kanske skulle Chelsea blir bättre än någonsin?

I övrigt vad får dig att tro att våra elitklubbar scoutar folket så dåligt att de skulle ta in juniortränare som är dåliga. Det är jag nyfiken på att veta.

För trots allt de t finns mängder av människor som är utbildade till tränare, de flesta av dem har spelat sin idrott på hög nivå, de flesta av är arbetslösa eller tränar amatörgäng, konkurensen är stenhård så varför skulle en elitklubb ta in tränare som visat sig att inte hålla måtttet?

Ärligt talat är du verkligen så jävla dum så du tror att elitserieklubbarna tar in inkompetenta mäniskor för att leda deras ungdom?

Självklart tar elitklubbarna bara in gräddan, och självklart är kunnadet lika stor i alla elitklubbar, trots allt de har varit elitklubbar sedan ungeför 40-50 talet (med vissa undantag).

Jag orkar inte tala med en idiot men det säger sig själv att den som har de bästa träningsmöjligheterna blir bäst, så är det bara, alla som inte fattar det är dumma jävla idioter och ingenting annat.

Och nu sätter jag punkt här!

Du skriver att inget är lika dant, men kunnandet är samma. Tycker du svamlar så in i bomben. Skönt om du verkligen satt punkt nu.
2013-07-24, 23:10
Bannlyst
Citat:
Du skriver att inget är lika dant, men kunnandet är samma. Tycker du svamlar så in i bomben. Skönt om du verkligen satt punkt nu.
Jag tror snarare att du inte vill förstå.

Hur som kan du redogöra för i vilken stad de där juniortränarna i Sverige som är så otroligt jävla mycket bättre än precis alla andra juniortränare i landet bor och håller till?

Inte bara det skulle du kunna vara vänlig och namnge dem?

Sist men inte minst om nu Frölunda har riskerat sin ekonomiska framtid genom byggandet av sitt Campus och om HV71 har plöjt ned tiotals med miljoner kronor i sitt bygge. Kan det då vara möjligt att de faktiskt har sett till att anställa bra kunniga juniortränare? Eller tror du de två lagen bara gav fan i det?
Senast redigerad av Skogsrök 2013-07-24 kl. 23:13.
2013-07-24, 23:25
Medlem
Citat:
Jag tror snarare att du inte vill förstå.

Hur som kan du redogöra för i vilken stad de där juniortränarna i Sverige som är så otroligt jävla mycket bättre än precis alla andra juniortränare i landet bor och håller till?

Inte bara det skulle du kunna vara vänlig och namge dem?

Sist men inte minst om nu Frölunda har riskerat sin ekonomiska framtid genom byggandet av sitt Campus och om HV71 har plöjt ned tiotals med miljoner kronor. Kan det då vara möjligt att de faktiskt har sett till att anställa bra kunniga juniortränare. Eller tror du de två lagen bara gav fan i det?

Slutade att ta dig på allvar när du kläckte detta angående olika lags chanser att nå en storhetstid. "De enda som har en realistisk chans att upprepa den bragden är HV71, då man är de enda som arbetar långsiktigt med att investera i eget." Du skriver en jäkla massa utan att ha någon fakta om hur andra föreningar jobbar eller tänker. Uppenbarligen har du fel eftersom det visat sig att fler lag bygger fina träningsanläggningar än ditt kära HV.
Och att ett lags filosofi spelar in på vad de når för framgångar är ju både ditt HV och även Frölunda stora och tydliga exempel på eftersom båda dessa lag valt att spela och satsa på äldre spelare på nedgång. Och hur det har lyckats vet ju både du och jag.

Att Frölunda tappat 60 mille av sitt kapital de senare åren beror inte enbart på att de investerat i fina träningsanläggningar som ska bära frukt på sikt utan mera på att dom valt att satsa på gamla återvändare som spelar för dyra pengar.
2013-07-24, 23:34
Bannlyst
Citat:
bla, bla hubba bubba
Här du namnet på den som leder HV71:s juniorverksamhet http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13570

Jag har väldigt svårt att tro någon jävla glidrunkare med pedofila böjningar i din stad är bättre lämpad att bedriva juniorverksamheten på någon jävla uppskottad sjö.
2013-07-24, 23:37
Medlem
Citat:
Här du namnet på den som leder HV71:s juniorverksamhet http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13570

Jag har väldigt svårt att tro någon jävla glidrunkare med pedofila böjningar i din stad är bättre lämpad att bedriva juniorverksamheten på någon jävla uppskottad sjö.

Tydligen har glidrunkaren lyckats ganska bra med att fostra hockeyspelare på sin uppskottade sjö om man ser till de senaste säsongerna. 3 raka finaler och en drös spelare till NHL. Puss på dig. Trodde du satte punkt nyss.
2013-07-24, 23:49
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Nu snackar du ju ren skit. Om du vill så kan du räkna ihop antalet spelare i ES/HA som är fostrade från barnsben i DIF/AIK/VF. Tror du verkligen att klubbarna inte har några egna spelare?

Efter en snabb titt på EP så kan jag konstatera att av drygt 200 spelare i Elitserielagen så har blott 4st AIK eller Djurgården som moderklubb.
2013-07-24, 23:54
Bannlyst
Citat:
Tydligen har glidrunkaren lyckats ganska bra med att fostra hockeyspelare på sin uppskottade sjö om man ser till de senaste säsongerna. 3 raka finaler och en drös spelare till NHL. Puss på dig. Trodde du satte punkt nyss.
Nu blev han ju anställd 2012 så jag vet inte riktigt hur stor del av ansvaret man kan lasta på honom för HV:s serieseger 2010/11, HV:s tredjeplats 2011/12 och HV:s fjärdeplats 2012/13.

Hur som på pappret bör han inte vara sämre (kanske inte bättre) som juniorledare än vad de andra ha i sina led och med de goda förutsättningar som finns så bör HV71 få fram en hel del de närmsta 5-10 åren.

Ganska tröttsam diskussion då den har utvecklats till att min pappas lem är större än din. Hur som jag tog faktiskt för givet att folk skulle förstå att i en nybyggd och hypermodern träningsanläggning också ingår personal som vet vad de sysslar med.

Jag tog verkligen det för givet, men det var tydligen dumt av mig att tro att folk skulle begripa att man liksom inte bara smäller upp en anläggning och sedan låter folk träna fritt helt efter eget huvud utan hjälp och ledning från folk med kunskap.
2013-07-25, 00:02
Medlem
Citat:
Nu blev han ju anställd 2012 så jag vet inte riktigt hur stor del av ansvaret man kan lasta på honom för HV:s serieseger 2010/11, HV:s tredjeplats 2011/12 och HV:s fjärdeplats 2012/13.

Hur som på pappret bör han inte vara sämre (kanske inte bättre) som juniorledare än vad de andra ha i sina led och med de goda förutsättningar som finns så bör HV71 få fram en hel del de närmsta 5-10 åren.

Ganska tröttsam diskussion då den har utvecklats till att min pappas lem är större än din. Hur som jag tog faktiskt för givet att folk skulle förstå att i en nybyggd och hypermodern träningsanläggning också ingår personal som vet vad de sysslar med.

Jag tog verkligen det för givet, men det var tydligen dumt av mig att tro att folk skulle begripa att man liksom inte bara smäller upp en anläggning och sedan låter folk träna fritt helt efter eget huvud utan hjälp och ledning från folk med kunskap.

Att ni har en namnkunnig juniortränare behöver inte betyda att han lyckas få spelare som passar i HV:s A-lag per automatik. Skellefteå har istället sett till att samma typ av hockey som spelas i A-laget prentas in i spelarna i tidig ålder. Nu säger jag inte att Bendelin inte gör detsamma, men han har trots allt fått sparken både från LHC (det lag som mosade er i kvartsfinalen) och från Malmö.
2013-07-25, 00:03
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Efter en snabb titt på EP så kan jag konstatera att av drygt 200 spelare i Elitserielagen så har blott 4st AIK eller Djurgården som moderklubb.

AIK och Djurgården ser sig alltså slagna av lag som Munksunds SSK, Sunne IK, Huddinge och Lerum BK
2013-07-25, 00:06
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Skellefteå har istället sett till att samma typ av hockey som spelas i A-laget prentas in i spelarna i tidig ålder.

Det där vet jag dock inte om det är så optimalt. Visst, det blir lättare att ta varje steg inom föreningen men hur blir det när du kommer till andra lag eller landslag? Rundblad är väl ett skitbra exempel.

Jag tror att man ska skippa taktiska röda trådar i ungdomsverksamheten och istället satsa på att enbart lära spelarna att spela hockey. Rätt vad det är så kommer det en taktisk revolution och din hockey riskerar att vara omodern och då sitter du där med flera kullar spelare som gått till spillo.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in