2013-06-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Nej, det måste ha varit för att uppleva metropolen Örnsköldsvik. Han tackade säkert nej till flera hundratusen extra i HV bara för att också få representera samma klubb som Peter Forsberg. Han spelar säkert gratis och flyget stod han säkert också själv för.

Ge det en säsong så är han en egen produkt från plantskolan likt Steen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Strawman_argument

Jag ser att du har övat på.
2013-06-13, 20:21
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Får hoppas att Brynäs åker ned ett par år så du får känna hur det känns. Då lär du även vara helt för en utökning av elitserien (om du inte redan är det).
Men snackar vi elitserien kan vi lika gärna ge bucklan till laget som vinner serien. Annars kan ju lag 1 åka ut i kvarten mot lag 8 trots att det skiljer 50p. Skandal!

En utokning till 14 lag ar jag absolut oppen for. Behover inte hamna i Allsvenskan for det. Det hade oppnat upp for fler mojligheter for upp- och nedflyttning vilket kanns rimligt.

Varfor skulle det vara skandal att lag 8 vinner mot det bast placerade laget i serien? De bada har ju natt slutspelet under samma forutsattningar. Det stora problemet med forandringen ligger ju i att man ser ingemansland som en forlustaffar och tycker synd om de lag som far sluta spela. Tidigare har det funnits en javla kamp om den sista slutspelsplatsen, just nu spelar det ju egentligen ingen roll om man kommer 7:a eller 10:a. Vem hade egentligen brytt sig om AIKs otroliga avslutning pa forra sasongen? Brynas hade ju inte behovt oroa sig ett dugg eftersom man redan var klara for slutspelet till slutspelet. Spanningen kring strecket mellan lag 8 och 9 kommer forsvinna valdigt tidigt da det inte ar ovanligt att de tva kvalserielagen redan ar avsagade ett par matcher innan sasongen ar over.
2013-06-13, 20:23
Medlem
Citat:
Vad skulle allt annat vara menar du? Eller försöker man redan nu få det till att han skulle hysa några speciella känslor för Modo? Hade jag åkt över till USA för att lira i en NHL-klubb så hade väl lagets placering i landet och chansen till guld varit det enda som hade fått mig att sänka lönen mot övriga lag. Övik är ju inte direkt någon metropol och Modo är ju inte heller direkt några favoriter till guldet.
En sådan sak som att hans gamla kedjekamrater spelar här, eller att klubben har ett gott rykte t.ex. Behöver inte alltid vara pengar. Jag säger dock inte att han på något sätt får en dålig lön, bara det att om han endast hade brytt sig om lönens storlek så hade väl knappast Modo lyckats signa honom?
2013-06-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det spelar väl för fan ingen roll vad folk tror och tycker, finns ju för faen till och med folk som tycker och tror att Brynäs är ett hockeylag

Det enda som spelar roll är vad spelaragenterna vet och känner de inte till fler lag än MoDo då är det ta mig fan brynäs-klass på dem.

Citat:
Ursprungligen postat av catami
Nu var du riktigt rolig för en gångs skull. Men visst är det väl som loafmaster säger att Modo klingar särskilt i Amerika. Agenterna har säkert full koll men gemene man (hockeyspelare?) har säkert noterat det stora antalet stjärnor som gjort oförglömliga avtryck i NHL.

Citat:
Rolig, vadå rolig? Det är ju ett hockeyforum. Vill du ha roligt får du vända dig till humoravdelningen och inte mig.

Lugn och fin nu. Det var faktiskt du som bjöd upp till den här dansen.
2013-06-13, 20:37
Medlem
Citat:
Vad skulle allt annat vara menar du? Eller försöker man redan nu få det till att han skulle hysa några speciella känslor för Modo? Hade jag åkt över till USA för att lira i en NHL-klubb så hade väl lagets placering i landet och chansen till guld varit det enda som hade fått mig att sänka lönen mot övriga lag. Övik är ju inte direkt någon metropol och Modo är ju inte heller direkt några favoriter till guldet.

Det är ju klart som fan att Modo har pröjsat en konkurrensmässig lön.

En omgivning där man kommer att trivas? Inte direkt någon stor skillnad här i Sverige om du nu inte spelar för Frölunda eller AIK.

Ja, det låter jävligt rimligt med tanke på att vi gick minus 5.7 miljoner, och då får för oss att kasta en stor säck med pengar på Hensick, tror du på det själv?

Klart som fan att Foppa & Näslund har övertygat honom att spela i Modo för en lägre lön, det finns spelare i laget som han spelat med tidigare, bland annat Peter. Omgivningen han får här är mycket bättre än i någon annan klubb i ES.

På tal om metropol, du ska väl inte yttra dig så jävla mycket.
Vad lockar Luleå med, en årsförbrukning av renkött?
2013-06-13, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naddet

Klart som fan att Foppa & Näslund har övertygat honom att spela i Modo för en lägre lön, det finns spelare i laget som han spelat med tidigare, bland annat Peter. Omgivningen han får här är mycket bättre än i någon annan klubb i ES.

Renavel håller man på med i hela Norrland! Alltså från Gästrikland till treriksröset så då torde det alltså även finnas lasso, hojt, alkholproblem, finnar och skoter i Örnsköldsvik med precis som i Gävle och Luleäääääääää.

Hur som alla som inte är efterblivna väljer förstås pengar, förstår därför inte varför det är så viktigt för dig och andra MoDo:iter att hävda annat om honom. Vill ni ha efterblivna i ert lag? Är det fult att tjäna pengar? Jag hoppas iaf att alla som lirar i HV71 får fett med pengar så att de efterblivna kan gå någon helt annanstans.
Senast redigerad av Skogsrök 2013-06-13 kl. 20:55.
2013-06-13, 20:51
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ja, det låter jävligt rimligt med tanke på att vi gick minus 5.7 miljoner, och då får för oss att kasta en stor säck med pengar på Hensick, tror du på det själv?

På tal om metropol, du ska väl inte yttra dig så jävla mycket.

Vad är det för fel på en årsförbrukning renkött? Det är ju gott..?
2013-06-13, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
En utokning till 14 lag ar jag absolut oppen for. Behover inte hamna i Allsvenskan for det. Det hade oppnat upp for fler mojligheter for upp- och nedflyttning vilket kanns rimligt.

Varfor skulle det vara skandal att lag 8 vinner mot det bast placerade laget i serien? De bada har ju natt slutspelet under samma forutsattningar. Det stora problemet med forandringen ligger ju i att man ser ingemansland som en forlustaffar och tycker synd om de lag som far sluta spela. Tidigare har det funnits en javla kamp om den sista slutspelsplatsen, just nu spelar det ju egentligen ingen roll om man kommer 7:a eller 10:a. Vem hade egentligen brytt sig om AIKs otroliga avslutning pa forra sasongen? Brynas hade ju inte behovt oroa sig ett dugg eftersom man redan var klara for slutspelet till slutspelet. Spanningen kring strecket mellan lag 8 och 9 kommer forsvinna valdigt tidigt da det inte ar ovanligt att de tva kvalserielagen redan ar avsagade ett par matcher innan sasongen ar over.
Låter bra. Har själv svårt för alla som är emot utökning för att "lagen i toppen av allsvenskan är för dåliga".

Lag 7-10 når ju "playoff" under samma förutsättningar, då bör ju inte det vara något att bli upprörd över heller? Kampen du pratar om blir nu en kamp för att nå plats 6 och en annan kamp för plats 10. Alla lag är igång och man får en extra playoff-serie. Ser inget fel i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Vad är det för fel på en årsförbrukning renkött? Det är ju gott..?
De är fixerade vid renar i Övik, precis som Luleåfans är fixerade vid inavel och stockholmarna vid skotrar. Vem vet varför?
2013-06-13, 20:58
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Förklara för mig varför han väljer Modo då, han lär säkerligen fått många saftiga bud både från KHL, Schweiz & övriga Europa samt andra elitserieklubbar.
Förmodligen för att MoDo betalar bäst lön. Det är ju faktiskt en elitserieklubb fortfarande. Förlåt om jag sabbar din romantiska ide gällande laget där alla vill lira gratis bara man vet att bröderna Sedin traskat på gatorna där.
2013-06-13, 21:01
Medlem
Citat:
Renavel håller man på med i hela Norrland! Alltså från Gästrikland till treriksröset så då torde det alltså även finnas lasso, hojt, alkholproblem, finnar och skoter i Örnsköldsvik med precis som i Gävle och Luleäääääääää.

Hur som alla som inte är efterblivna väljer förstås pengar, förstår därför inte varför det är så viktigt för dig och andra MoDo:iter att hävda annat om honom. Vill ni ha efterblivna i ert lag? Är det fult att tjäna pengar? Jag hoppas iaf att alla som lirar i HV71 får fett med pengar så att de efterblivna kan gå någon helt annanstans.

Ja, en stor säck med pengar motiverar verkligen spelare, eller?
Det har vi ju sett prov på många gånger tidigare.

Pengar är inte allt här i världen, men det är lite för invecklat för dig att förstå.
2013-06-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Förmodligen för att MoDo betalar bäst lön. Det är ju faktiskt en elitserieklubb fortfarande. Förlåt om jag sabbar din romantiska ide gällande laget där alla vill lira gratis bara man vet att bröderna Sedin traskat på gatorna där.

Visst, vi kör på det.
2013-06-13, 21:09
Medlem
Laxnesss avatar
NHLfönstret stänger om två dar, någon som vet om det påverkar utlåningar? Tänker främst på Filips eventuellt eventuella utlåning från Nashville.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in