2013-06-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Får man inte skoja lite utan att man ska få bli kallad idiot? Jag tycker det är fascinerande att Modo-anhängarna anser sin klubb vara så mycket bättre än andra klubbar och att dom på allvar tror att spelarna som värvats kommer dit för att dom har en dröm om Övik och tackar nej till både NHL, KHL och tom. HV71 bara för att få spela där.
Har läst på lite om Hensick och där har vi nog en attraktion i serien kommande säsong, kul och jag glädjer mig med alla modoiter.

Förklara för mig varför han väljer Modo då, han lär säkerligen fått många saftiga bud både från KHL, Schweiz & övriga Europa samt andra elitserieklubbar.
2013-06-13, 19:49
Medlem
Är inte Modofansens hybris ett rätt uttjatat ämne? Låt dem leva i sin bubbla.
Grym spelare, har höga förväntningar på karln.
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Helt javla vardelost!! Det kan skilja 15 poang mellan plats 7 och 10, varfor i helvete ska plats 7 behova riskera att inte fa spela slutspel for att lag 10 har gjort en vardelos sasong? Fy fan vad jag blir irriterad pa sant har. Typisk javla jantelag fran ett ackligt sossesverige.
Södertälje tog sig inte vidare till elitserien trots att man hade 14p mer än Örebro! Buhu!!
Kul med mer ångest.
2013-06-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Det är ju verkligen något nytt att man belyser att en spelare ville komma till klubben och att man som klubb lyckades landa spelaren bland alla klubbar som slängde väskor med pengar efter honom.

Har Modo råd med värvningen så ser jag inget fel i den. Klingar lite illa bara efter att man just har redovisat en stor förlust förra säsongen.

Han kom knappast till Modo för pengarna.
2013-06-13, 19:52
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Visst kanske det hjälper beslutet en aning, men tror du på fullaste allvar att någon spelare med absolut noll koppling till Sverige skulle välja bort 10000 extra i HV per månad för att få chansen att spela i Modo?

Det finns ju en anledning till varför man har agenter med kunskap om länderna utanför USA och Kanada också.

Givetvis spelar pengarna en valdigt stor roll likval. Vad det handlar om ar inte att Modo kan varva spelare till struntsummor bara for sitt rykte.
2013-06-13, 19:52
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naddet
Han kom knappast till Modo för pengarna.

Nej, det måste ha varit för att uppleva metropolen Örnsköldsvik. Han tackade säkert nej till flera hundratusen extra i HV bara för att också få representera samma klubb som Peter Forsberg. Han spelar säkert gratis och flyget stod han säkert också själv för.

Ge det en säsong så är han en egen produkt från plantskolan likt Steen.
Senast redigerad av siryessir 2013-06-13 kl. 19:55.
2013-06-13, 19:55
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Södertälje tog sig inte vidare till elitserien trots att man hade 14p mer än Örebro! Buhu!!
Kul med mer ångest.

Hur det fungerar i Allsvenskan bryr jag mig inte det minsta om tills den dagen Brynas spelar dar. Mitt svenska hockeyintresse bestar till 99% av Elitserien och dess slutspel.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RossoBiancoVerde
Precis. Det är så klart en stor fördel för oss att vi hade de spelare du nämner i truppen + att Modo är känt som något av en NHL-stjärnefabrik. Jag tror knappast man hade lyckats ro Hensick i hamn om allt bara handlade om pengar.

Ni andra är bara avundsjuka. T.J. skjuter hem guldet till Ö-vik 2014!
Avundsjuka tror jag få är.

Det där kan ju bli jättebra, precis som Krog & Sterling och en eventuellt Haydar, men det kan bli en flopp också, man vet ju aldrig med åldriga transatlanter vill de bara ha lite roligt i europa eller vill de offra hörntänder i utbyte mot guld, jag för min del hoppas att det ingen Haydar till HV71 blir och att jag om ungefär ett års tid slipper skämmas för att vi värvade mäta transatlanter som bara ville ha det lite roligt tillsammans.
Medlem
Citat:
Nej, det måste ha varit för att uppleva metropolen Örnsköldsvik. Han tackade säkert nej till flera hundratusen extra i HV bara för att också få representera samma klubb som Peter Forsberg. Han spelar säkert gratis och flyget stod han säkert också själv för.

Han tackade säkerligen nej till en högre lön i en annan klubb.
Att få spela i en omgivning där man tror att man kommer trivas är minst lika viktigt.
2013-06-13, 20:02
Medlem
Citat:

Ge det en säsong så är han en egen produkt från plantskolan likt Steen.
Får jag fråga varför du utgår från att han bara spelar för pengar och skiter i allt annat? Är det för att du själv brukar resonera på det viset eller?
2013-06-13, 20:13
Medlem
loafmasters avatar
Den enda positiva andringen man gor i ES ar att valet av lag i kvartsfinalen tas bort. Har alltid kants som ett valdigt dumt upplagg. Hemmafordel samt att ettan far mota samst placerade laget i slutspelet racker gott och val som fordel.
2013-06-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Hur det fungerar i Allsvenskan bryr jag mig inte det minsta om tills den dagen Brynas spelar dar. Mitt svenska hockeyintresse bestar till 99% av Elitserien och dess slutspel.
Får hoppas att Brynäs åker ned ett par år så du får känna hur det känns. Då lär du även vara helt för en utökning av elitserien (om du inte redan är det).
Men snackar vi elitserien kan vi lika gärna ge bucklan till laget som vinner serien. Annars kan ju lag 1 åka ut i kvarten mot lag 8 trots att det skiljer 50p. Skandal!
2013-06-13, 20:15
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RossoBiancoVerde
Får jag fråga varför du utgår från att han bara spelar för pengar och skiter i allt annat? Är det för att du själv brukar resonera på det viset eller?

Vad skulle allt annat vara menar du? Eller försöker man redan nu få det till att han skulle hysa några speciella känslor för Modo? Hade jag åkt över till USA för att lira i en NHL-klubb så hade väl lagets placering i landet och chansen till guld varit det enda som hade fått mig att sänka lönen mot övriga lag. Övik är ju inte direkt någon metropol och Modo är ju inte heller direkt några favoriter till guldet.

Det är ju klart som fan att Modo har pröjsat en konkurrensmässig lön.

Citat:
Ursprungligen postat av Naddet
Han tackade säkerligen nej till en högre lön i en annan klubb.
Att få spela i en omgivning där man tror att man kommer trivas är minst lika viktigt.

En omgivning där man kommer att trivas? Inte direkt någon stor skillnad här i Sverige om du nu inte spelar för Frölunda eller AIK.
Senast redigerad av siryessir 2013-06-13 kl. 20:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in