2013-06-13, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Helt javla vardelost!! Det kan skilja 15 poang mellan plats 7 och 10, varfor i helvete ska plats 7 behova riskera att inte fa spela slutspel for att lag 10 har gjort en vardelos sasong? Fy fan vad jag blir irriterad pa sant har. Typisk javla jantelag fran ett ackligt sossesverige.

Instämmer till fullo. Det slutar inte med det du nämner heller. De tvingas ju också spela en massa matcher för att ta sig till det riktiga slutspelet efter att precis ha genomfört en grundserie som slitit på kroppen. Sen får de väl knappt vila något innan slutspelet drar igång. Sanslöst idiotiskt.
2013-06-13, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja det är ju klart. Det är den fantastiska klubben Modo vi pratar om där alla egentligen vill spela helst utan betalt alls (utom Sedinarna som trivs bäst på andra platser). Klart att den där Tj alltid har drömt om att bo vid höga kusten och att lira inför halvtomma läktare i en stad som osar av oförbränd pappersmassa.

Killen med koll har snackat! Nu vet vi hur det ligger till. Tackar.
2013-06-13, 16:51
Medlem
Citat:
Ja det är ju klart. Det är den fantastiska klubben Modo vi pratar om där alla egentligen vill spela helst utan betalt alls (utom Sedinarna som trivs bäst på andra platser). Klart att den där Tj alltid har drömt om att bo vid höga kusten och att lira inför halvtomma läktare i en stad som osar av oförbränd pappersmassa.

Nej, du har rätt. Modo har så mycket pengar att man kunde bjuda över HV71 och KHL-lag.

Det är roligt med trollande ibland. Men då måste det finnas någon sorts logik bakom det.
2013-06-13, 17:00
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferris
Nej, du har rätt. Modo har så mycket pengar att man kunde bjuda över HV71 och KHL-lag.

Det är roligt med trollande ibland. Men då måste det finnas någon sorts logik bakom det.

Du menar alltså att spelaren det diskuteras om spelar i Modo för mindre pengar än han skulle ha fått i HV71? Eller menar du att Modo har för en gång skull köpt det man vill ha?
Förstår inte riktigt.
2013-06-13, 17:11
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

Det ar intressant det har. Folk i Sverige tror inte riktigt pa att Modo har ett gott rykte i USA. Inte en javel vet vilka HV71, Lulea, Skelleftea eller Brynas ar. Modo ar dock en annan femma dar folk direkt vet att det ar darifran flera av de storsta spelarna de senaste 20 aren i NHL kommer ifran. Man tror ofta att Peter Forsberg ager klubben och att om man spelar dar far man chansen att spela i Sveriges finrum. Givetvis vill spelare fortfarande ha bra betalt, men jag tvivlar starkt pa att det finns nagon annan klubb i Sverige med samma dragningskraft som Modo om man bortser fran det ekonomiska.
2013-06-13, 17:24
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Det ar intressant det har. Folk i Sverige tror inte riktigt pa att Modo har ett gott rykte i USA. Inte en javel vet vilka HV71, Lulea, Skelleftea eller Brynas ar. Modo ar dock en annan femma dar folk direkt vet att det ar darifran flera av de storsta spelarna de senaste 20 aren i NHL kommer ifran. Man tror ofta att Peter Forsberg ager klubben och att om man spelar dar far man chansen att spela i Sveriges finrum. Givetvis vill spelare fortfarande ha bra betalt, men jag tvivlar starkt pa att det finns nagon annan klubb i Sverige med samma dragningskraft som Modo om man bortser fran det ekonomiska.
Kan säkert vara så bland en del mindre orienterade personer men därifrån till att tro en spelare väljer Örnsköldsvik istället för tex. Jönköping för mindre pengar av sådana skäl tror iaf. inte jag på.
Jag har större förståelse om spelare väljer klubb i Sverige pga. av stadens storlek eller för att det är en toppklubb istället för att Foppa kanske äger något.
2013-06-13, 17:31
Medlem
Ferross avatar
Serieändringen känns på pappret ganska intressant men när man tänker efter så är det inte lite sådär att ett lag som slutar sjua ska kunna missa slutspel? Skillnaden i poäng mellan lag sju och lag tio brukar väl vara väldigt stor? (inget jag har kollat upp men det är min känsla). Jag hade köpt om åttan och nian fått spela mot varandra men det hade gott kunnat få räcka så, då hade jag hellre sett att lag tio och elva spelat "slutspel" om att få undvika kvalserien istället.

På något sätt så känns inte det här som ett beslut som är förhastat och inte helt genomtänkt. Däremot så klagar jag inte på att det blir lite hockey i uppehållet mellan serien och slutspelet. Det kommer säkert att bli intressanta och spännande matcher.

Man får se till att hålla sig top6 från och med nu helt enkelt..
2013-06-13, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Instämmer till fullo. Det slutar inte med det du nämner heller. De tvingas ju också spela en massa matcher för att ta sig till det riktiga slutspelet efter att precis ha genomfört en grundserie som slitit på kroppen. Sen får de väl knappt vila något innan slutspelet drar igång. Sanslöst idiotiskt.

Lika dumt som allsvenskan playoff då...

Vidare kommer väl 7:an som bara får spela två matcher (H) i slutspelet efter att blivit utslaget redan i kvarten att vilja ha en förändring för att tjäna mer pengar. Hur man än vänder sig lämnas alltid någon missnöjd.
2013-06-13, 17:44
Bannlyst
Citat:
Det spelar väl för fan ingen roll vad folk tror och tycker, finns ju för faen till och med folk som tycker och tror att Brynäs är ett hockeylag

Det enda som spelar roll är vad spelaragenterna vet och känner de inte till fler lag än MoDo då är det ta mig fan brynäs-klass på dem.
2013-06-13, 17:55
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Serieändringen känns på pappret ganska intressant men när man tänker efter så är det inte lite sådär att ett lag som slutar sjua ska kunna missa slutspel? Skillnaden i poäng mellan lag sju och lag tio brukar väl vara väldigt stor? (inget jag har kollat upp men det är min känsla). Jag hade köpt om åttan och nian fått spela mot varandra men det hade gott kunnat få räcka så, då hade jag hellre sett att lag tio och elva spelat "slutspel" om att få undvika kvalserien istället.

På något sätt så känns inte det här som ett beslut som är förhastat och inte helt genomtänkt. Däremot så klagar jag inte på att det blir lite hockey i uppehållet mellan serien och slutspelet. Det kommer säkert att bli intressanta och spännande matcher.

Man får se till att hålla sig top6 från och med nu helt enkelt..
Fast det brukar ju inte vara något uppehåll, nu kommer det ju att bli det för top6 lagen.
Tycker att hockeyligan får lugna sig lite med att försöka öka matchantalet, bättre med lite mindre matcher i ES och ett större antal matcher i europaligan ET.
2013-06-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det spelar väl för fan ingen roll vad folk tror och tycker, finns ju för faen till och med folk som tycker och tror att Brynäs är ett hockeylag

Det enda som spelar roll är vad spelaragenterna vet och känner de inte till fler lag än MoDo då är det ta mig fan brynäs-klass på dem.

Nu var du riktigt rolig för en gångs skull. Men visst är det väl som loafmaster säger att Modo klingar särskilt i Amerika. Agenterna har säkert full koll men gemene man (hockeyspelare?) har säkert noterat det stora antalet stjärnor som gjort oförglömliga avtryck i NHL.
2013-06-13, 18:05
Medlem
Citat:

Moget svar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in