Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-24, 23:33
  #11773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
När slutar en person vara jude? Ja, det är en rätt bra fråga, och jag vet inte om det finns något tydligt ställningstagande var gränsen går än. I Tredje riket var ju åttondelsjudar helt okej, förutsatt att de heller inte hade någon judisk identitet utan betraktade sig som tyskar och betraktades av andra som tyskar.

Det är väl ganska relevant idag också, kan jag tycka. Jag vet inte riktigt om det finns något enkelt svar på var gränsen bör gå exakt, jag känner mig inte riktigt kompetent nog att avgöra det heller, såhär spontant. Klart är ju åtminstone att en sådan person ska få stanna måste ha en mycket övervägande icke-judisk bakgrund för att han ska få stanna och vara rasligt närstående svenskarna.

Jag vet inte om NSDAP:s åttondels-princip är något att kopiera rakt av idag, eller om man bör ta fram andra förhållningssätt som är bättre lämpade efter den vetenskap och kunskap vi besitter idag. Förmodligen det senare.

Vad tycker du själv?

Detta ska väl, precis som alla andra "knepiga" fall, lösas med DNA-test?
Citera
2013-09-25, 00:41
  #11774
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
Detta ska väl, precis som alla andra "knepiga" fall, lösas med DNA-test?
Ja, det är väl rimligt förmodar jag.
Citera
2013-09-25, 01:02
  #11775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
När slutar en person vara jude? Ja, det är en rätt bra fråga, och jag vet inte om det finns något tydligt ställningstagande var gränsen går än. I Tredje riket var ju åttondelsjudar helt okej, förutsatt att de heller inte hade någon judisk identitet utan betraktade sig som tyskar och betraktades av andra som tyskar.

Det är väl ganska relevant idag också, kan jag tycka. Jag vet inte riktigt om det finns något enkelt svar på var gränsen bör gå exakt, jag känner mig inte riktigt kompetent nog att avgöra det heller, såhär spontant. Klart är ju åtminstone att en sådan person ska få stanna måste ha en mycket övervägande icke-judisk bakgrund för att han ska få stanna och vara rasligt närstående svenskarna.

Jag vet inte om NSDAP:s åttondels-princip är något att kopiera rakt av idag, eller om man bör ta fram andra förhållningssätt som är bättre lämpade efter den vetenskap och kunskap vi besitter idag. Förmodligen det senare.

Vad tycker du själv?

Om jag inte minns helt fel nu så kunde även halv samt kvartsjudar vara tyska medborgare. Uppemot 135000 av dessa stred ju i tyska Wehrmacht under kriget. Detta var dock personer som såg sig som tyskar och helt avsagt sig sin judiska identitet. Finns en intressant bok som skrevs om det som heter Hitlers jewish Soldiers. Heljudar kunde dock inte ha fullvärdigt medborgarskap utan endast vara sk statsanhöriga dvs de kunde verka och bo i Tyskland men var dock underkastade vissa former av restriktioner. Deporteringen av heljudarna började inte förrän runt 1940 om jag inte missminner mej och var en direkt konsekvens av krigsutbrottet, dvs då de ansågs kunna ha sympatier eller lojalitet mot de allierade samlades de ihop och internerades i koncentrationslägren. Personligen tycker jag väl att det här är en bra gränsdragning i frågan som håller än idag
Citera
2013-09-25, 09:43
  #11776
Medlem
Lolsorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolsorz
All form av genetiskt intrång i den Svenska genpoolen bör inte bemötas med universalism, människovärde, utan ska bemötas som ett fientligt intrång som vi inte tolererar.

Lösningar på genetisk krigföring bör alltså bemötas med sterilisering eller deportation.

Håller du med Straybullet? Är den Svenska rasen någonting värt att bevara?

Ända lösningen om man vill bevara den Svenska rasen ren, blir då alternativa medborgarskap för närstående folk.(eller något)

Eller ska närstående få blanda sig hur mycket dom vill med Svenskarna?
Citera
2013-09-25, 11:08
  #11777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolsorz
Håller du med Straybullet? Är den Svenska rasen någonting värt att bevara?

Ända lösningen om man vill bevara den Svenska rasen ren, blir då alternativa medborgarskap för närstående folk.(eller något)

Eller ska närstående få blanda sig hur mycket dom vill med Svenskarna?

Jag förstår inte detta med gener.

Svenska rasen, är det kontrollerat att det är samma som tillexempel vikingarnas, eller?

Vi har blandats med närstående folk hela tiden under vår historia, jag tycker att gener är suspekt värde av kontroll, borde då valonerna som kom hit inte räknas som svenskar? Jag vet inte mitt ursprung till vikingarna, måste man göra släktforskning för att vara säker på att man är riktig svensk.

Tyvärr för mig är definitionen en helt annan.

För mig är en svensk en person som har funnits här i Sverige i 4 generationer, där alla spår av annan hemhörighet är bortspolat. dvs om det flyttar in en Ungrare hit idag, så är han ungrare, då han skaffar sig en unge, så kan han vilja att ungen ska minnas sitt ungerska arv, samma sak då han får ett barnbarn. men då den första generationen har dött bort, så finns det ingen som påminner den här personen om sitt gamla hemland, för pappa och farfar har bara levt sitt liv i Sverige. Då kan den här ungen räknas som Svensk.

Det gör att jag i allafall räknar de tidigare inflödet av arbetskraft dvs från 1800-talet och tidigare som 100% svenskar. (alltså inte den nya formen av massinvandring).

Om vi ska gå tillbaka till vikingarna, vilka är svenskar, är det bara vikingarna eller är det trälarna också som vikingarna kidnappade på sina resor?
Citera
2013-09-25, 18:10
  #11778
Medlem
Lolsorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericus
Jag förstår inte detta med gener.

Svenska rasen, är det kontrollerat att det är samma som tillexempel vikingarnas, eller?

Vi har blandats med närstående folk hela tiden under vår historia, jag tycker att gener är suspekt värde av kontroll, borde då valonerna som kom hit inte räknas som svenskar? Jag vet inte mitt ursprung till vikingarna, måste man göra släktforskning för att vara säker på att man är riktig svensk.

Tyvärr för mig är definitionen en helt annan.

För mig är en svensk en person som har funnits här i Sverige i 4 generationer, där alla spår av annan hemhörighet är bortspolat. dvs om det flyttar in en Ungrare hit idag, så är han ungrare, då han skaffar sig en unge, så kan han vilja att ungen ska minnas sitt ungerska arv, samma sak då han får ett barnbarn. men då den första generationen har dött bort, så finns det ingen som påminner den här personen om sitt gamla hemland, för pappa och farfar har bara levt sitt liv i Sverige. Då kan den här ungen räknas som Svensk.

Det gör att jag i allafall räknar de tidigare inflödet av arbetskraft dvs från 1800-talet och tidigare som 100% svenskar. (alltså inte den nya formen av massinvandring).

Om vi ska gå tillbaka till vikingarna, vilka är svenskar, är det bara vikingarna eller är det trälarna också som vikingarna kidnappade på sina resor?

Nu kan vi försöka hålla flera bollar i luften, det SvP förespråkar är ett multietnisk samhälle som tolererar närstående raser. Mitt förslag är då att man borde hålla raserna segregerade ifrån den Nord europeiska/germanska rasen som är kärnan av den Svenska rasen. För det första, Svenskarna parti ska främja det svenska folket först, alltså jobba åt att bevara dom recessiva särdragen som är unika för den Svenska rasen. För det andra, borde man jobba för att inte rasfrämmande influenser, som dom Judiska dragen ska få något inflytande i den Svenska genpoolen. Eller övriga rasfrämande drag.

Att sprida rasfrämmande gener inom den Svenska genpoolen kan ses som passiv krigföring gentemot den Svenska populationen, eftersom det hotar den Svenska genetiska uppsättningen.
__________________
Senast redigerad av Lolsorz 2013-09-25 kl. 18:14.
Citera
2013-09-25, 19:17
  #11779
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericus
Jag förstår inte detta med gener.

Det kan jag intyga.

Citat:
Svenska rasen, är det kontrollerat att det är samma som tillexempel vikingarnas, eller?

Tror du verkligen att dagens svenskar inte är av samma ras som vikingarnas? Ibland blir man bara...förbluffad.

Citat:
Jag vet inte mitt ursprung till vikingarna, måste man göra släktforskning för att vara säker på att man är riktig svensk.

Jag kan rekommendera kyrkböckerna från vikingatiden. Det är bara att knalla in på landsarkivet och fråga, så hjälper de dig så gärna.

Citat:
För mig är en svensk en person som har funnits här i Sverige i 4 generationer,

Fyra? Inte tre eller fem? Hur lyckades du komma fram till den generationen?

Citat:
Det gör att jag i allafall räknar de tidigare inflödet av arbetskraft dvs från 1800-talet och tidigare som 100% svenskar. (alltså inte den nya formen av massinvandring).

Arbetskraftsinvandringen från 1800-talet och tidigare, var bara en rännil i jämförelse med dagens springflod.

Citat:
Om vi ska gå tillbaka till vikingarna, vilka är svenskar, är det bara vikingarna eller är det trälarna också som vikingarna kidnappade på sina resor

Vikingar? Slavar? Ja, de måste ha arbetskraftsinvandring till sockerrörsplantagerna.
Citera
2013-09-25, 20:02
  #11780
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lolsorz
Håller du med Straybullet? Är den Svenska rasen någonting värt att bevara?
Ja givetvis är våra unika germanska särarter någonting som är värt att bevara. Självfallet.

Citat:
Ända lösningen om man vill bevara den Svenska rasen ren, blir då alternativa medborgarskap för närstående folk.(eller något)
Pratar du om nordgermaner i allmänhet nu eller personer som i rakt nedstigande led är ättlingar till de stenålderspopulationer som befolkade det här området för många tusentals år sedan och som inte har något arv från andra grupper? Det senare låter sig nämligen inte göras då människorna som bor och som har bott här i alla tider har haft ett utbyte med de närstående folken runtomkring, Danmark, Norge, Finland, Baltikum, Tyskland osv.

Frågan är alltså vad du egentligen menar när du pratar om att bevara den svenska rasen ren. Den svenska rasen som du pratar om finns inte på så sätt att det inte finns någon egentlig genetisk avskiljning mellan exempelvis svenskar och norrmän eller svenskar och danskar. Däremot kan man förstås prata om de germanska eller tom nordgermanska folken och undergrupperna.

Så om du förklarar vad du menar lite mer exakt med den svenska rasen så är det möjligt att du kan få bättre svar efter det. Antingen av mig eller någon annan.

Citat:
Eller ska närstående få blanda sig hur mycket dom vill med Svenskarna?
Människor som bedöms tillräckligt rasligt närstående svenskarna för att få stanna i Sverige som medborgare bör naturligtvis också inneha samma medborgerliga rättigheter som pursvenskarna. Man kan naturligtvis också om man vill förespråka att människor som inte i rakt nedstigande led är släkt med Erik Segersäll och Olof Skötkonung inte är att betrakta som svenskar och att dessa ska ut ur landet eller göras till någon andra klassens medborgare. Problemet är väl att man samtidigt gör sig själv till åtlöje och att det inte är varken genomförbart eller önskvärt. Det blir ganska fånigt helt enkelt, det är åtminstone min uppfattning. Och enligt mina erfarenheter är de som oftast gaggar om att tyskar, britter och danskar ska ut ur Sverige sällan särskilt seriösa i sitt engagemang utan oftast trollgubbar och provokatörer.

Jag menar att SvP:s gränsdragning är ganska rimlig och rationell och fokuserar på det största hot vi kanske någonsin har stått inför. Nämligen svenskarnas och andra vita folks förintelse, undanträngning och död genom den rasfrämmande massinvandringen. Vill man då i sammanhanget samtidigt också diskutera tyskar och norrmän så får man naturligtvis göra det, men det är en frasradikalism som jag verkligen inte hoppas att SvP följer efter och hoppar på. Det finns nämligen ingenting att vinna på den diskussionen och jag ser heller inte vad för konstruktivt som ska komma ur den.

Här är lite relevant läsning: https://www.realisten.se/2010/11/09/sagan-om-den-svenska-genen/
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2013-09-25 kl. 20:06.
Citera
2013-09-26, 17:06
  #11781
Medlem
Snake-Blakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Mina idéer grundar sig mestadels på att maximera stödet i ett demokratiskt val, det betyder inte alltid att jag själv tycker det är den bästa lösningen. Men ska man först kämpa den demokratiska vägen så finns det vissa områden som är extra känsliga och ett är barn. Därför kan det vara klokt att vända argumenten mot motståndarna.

Det är bra att du har idéer. Får jag fråga vem du är, utan att du röjer din riktiga identitet såklart, och varför jag ska lyssna på dina idéer?

Citat:
Det jag har sett uppgifter på är just att depression och självmord är betydligt högre bland halvblod och adopterade. Det är så alarmerande så något land i Sydamerika låter bara spanjorer adoptera numera och inte andra europeiska länder. Just för att barnet delar utseendet och språket, alla andra länder har man sett att det är stora problem, barnen mår dåligt.

Vilket land syftar du på?

Citat:
Detta ska man självklart vända till att som förälder vill man inte det bästa för sina barn om man adopterar från främmande kulturer (det finns massor av barn i Ryssland och Ukraina man kan adoptera) eller om man rasblandar. Som statlig myndighet vill man barn illa om man tar hit barn av annan etnicitet.

Jag vet inte om jag håller med dig om att barn från Ryssland och Ukraina skulle vara bättre än barn från "främmande kulturer" (dina egna ord). Rysk och Ukrainsk kultur skiljer sig avsevärt från den Svenska kulturen.

Citat:
Sverigevänner tycker att det som är bäst för barnen är viktigast och inte vad som är bäst för giriga föräldrar, därför för man en politik som är bäst för barnen dvs att barnen får växa upp i länder där de andra barnen ser ut som man själv gör. Resultatet blir färre självmord och större chans till ett lyckligt liv.

Giriga själviska föräldrar som bara tänker på sig själva - vänstermänniskor och liberaler
Barnets bästa viktigast av allt - nationalister & sverigevänner

Så det har alltså mer med utseendet att göra än det genetiska?

Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Visst men du kommer inte kunna vara aktiv inom många yrken
som kräver högskoleutbildning och samtidigt vara aktiv nationalist.
Då är det bättre att ha ett "enklare" arbete där man kan dra in pengar
till brödfödan utan att riskera bli av med arbetet på grund av sina åsikter.
Nu generaliserar jag visserligen, men i stora drag är det så det förhåller sig.

Jag förstår inte varför Jacobssons "enkla" arbete skulle förhindra honom att vara en bra partiledare?

Jag ser det mer som en fördel att han har/haft ett "vanligt" jobb. Då kan han ju i högre grad relatera till gemene medelsvenssons vardagliga kamp.
Citera
2013-09-26, 17:18
  #11782
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiteblack
Men att ni skulle vilja kasta ut min fru från Asien och mina barn är fan skamligt.

Det är just det som känns för kallhamrat för mig. Jag förstår logiken, men jag har inte riktigt hjärta för en sådan politik. Sen så är jag osäker på om jag vill avskaffa det nuvarande demokratiska styret (som jag är fullt medveten om är genomkorrupt i många avseenden) för det gäller att jämföra med vad alternativet blir.

Vi får se hur det blir framöver. Jag håller alla dörrar öppna.
Citera
2013-09-26, 17:47
  #11783
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiteblack
Men att ni skulle vilja kasta ut min fru från Asien och mina barn är fan skamligt.

Du får väl flytta med dem till asien? Du valde ju trots allt en asiatiskt fru, du borde du rimligtvis inte ha så jävla mycket emot att bo i Asien, och låta dina barn bli asiater, för du har ju tagit ifrån dem det rena nordiska blodet som du själv fick i arv av dina föräldrar. Är det någon som dragit olycka över dig och din familj är det du själv, ingen annan. Det är du som valt bort det svenska folket, och att du tror att du när vi visat dig vara en förrädare skall kunna leva kvar och nära dig på våra resurser finner jag tämligen magstarkt.
Citera
2013-09-26, 19:26
  #11784
Medlem
https://www.realisten.se/2013/09/26/blagula-bandet-gor-succe/

Det är roligt att eran kampanj går bra men en fråga. Hur många pins beställde ni från början? Kan vara roligt att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in