Citat:
Ursprungligen postat av
Lolsorz
Håller du med Straybullet? Är den Svenska rasen någonting värt att bevara?
Ja givetvis är våra unika germanska särarter någonting som är värt att bevara. Självfallet.
Citat:
Ända lösningen om man vill bevara den Svenska rasen ren, blir då alternativa medborgarskap för närstående folk.(eller något)
Pratar du om nordgermaner i allmänhet nu eller personer som i rakt nedstigande led är ättlingar till de stenålderspopulationer som befolkade det här området för många tusentals år sedan och som inte har något arv från andra grupper? Det senare låter sig nämligen inte göras då människorna som bor och som har bott här i alla tider har haft ett utbyte med de närstående folken runtomkring, Danmark, Norge, Finland, Baltikum, Tyskland osv.
Frågan är alltså vad du egentligen menar när du pratar om att bevara den svenska rasen ren. Den svenska rasen som du pratar om finns inte på så sätt att det inte finns någon egentlig genetisk avskiljning mellan exempelvis svenskar och norrmän eller svenskar och danskar. Däremot kan man förstås prata om de germanska eller tom nordgermanska folken och undergrupperna.
Så om du förklarar vad du menar lite mer exakt med den svenska rasen så är det möjligt att du kan få bättre svar efter det. Antingen av mig eller någon annan.
Citat:
Eller ska närstående få blanda sig hur mycket dom vill med Svenskarna?
Människor som bedöms tillräckligt rasligt närstående svenskarna för att få stanna i Sverige som medborgare bör naturligtvis också inneha samma medborgerliga rättigheter som pursvenskarna. Man kan naturligtvis också om man vill förespråka att människor som inte i rakt nedstigande led är släkt med Erik Segersäll och Olof Skötkonung inte är att betrakta som svenskar och att dessa ska ut ur landet eller göras till någon andra klassens medborgare. Problemet är väl att man samtidigt gör sig själv till åtlöje och att det inte är varken genomförbart eller önskvärt. Det blir ganska fånigt helt enkelt, det är åtminstone min uppfattning. Och enligt mina erfarenheter är de som oftast gaggar om att tyskar, britter och danskar ska ut ur Sverige sällan särskilt seriösa i sitt engagemang utan oftast trollgubbar och provokatörer.
Jag menar att SvP:s gränsdragning är ganska rimlig och rationell och fokuserar på det största hot vi kanske någonsin har stått inför. Nämligen svenskarnas och andra vita folks förintelse, undanträngning och död genom den rasfrämmande massinvandringen. Vill man då i sammanhanget samtidigt också diskutera tyskar och norrmän så får man naturligtvis göra det, men det är en frasradikalism som jag verkligen inte hoppas att SvP följer efter och hoppar på. Det finns nämligen ingenting att vinna på den diskussionen och jag ser heller inte vad för konstruktivt som ska komma ur den.
Här är lite relevant läsning:
https://www.realisten.se/2010/11/09/sagan-om-den-svenska-genen/