Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-10-23, 23:23
  #12373
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om det nu visar sig att kommunen man bor på inte har eller kommer ha några svp-representanter, är det då meningslöst att rösta SvP även i kommunvalet? Och samma fråga på landstingsvalet...

Känns ju spontant som att endast valet till riksdagen har nån mening

Det är oerhört viktigt att man ändå röstar på SvP om det är ens tanke. Rent parlamentariskt kommer det inte göra någon skillnad om man röstar på SD, däremot visar röster på SvP att vi har potential i det området och kommer därför lägga mer fokus där inför 2018. Får vi noll röster i en kommun så kommer inget fokus lägga där om inget speciellt händer.

Det gäller att vi kan få lite översikt över hur potentialen ser ut i olika kommuner. Sympatiserar man med oss bör man alltså rösta på oss, annars kommer vi ha en mycket sämre chans i kommande val.
Citera
2013-10-23, 23:25
  #12374
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om det nu visar sig att kommunen man bor på inte har eller kommer ha några svp-representanter, är det då meningslöst att rösta SvP även i kommunvalet? Och samma fråga på landstingsvalet...

Känns ju spontant som att endast valet till riksdagen har nån mening

Absolut inte!
Det är som att se klistermärken i sitt område för SVP/ND/SMR/NU man vet att man inte är ensam och det skänker glädje,hopp och mod.

Det kan även leda till att någon väljer att kandidera för partiet i nästa val då de ser att det finns nationalister på orten.

Nu kan jag inte lagen men är det inte så att SVP mot all förmodan kommer in i en kommun där de inte har någon representant så blir stolen till och kan tillsättas av en medlem i SVP som skriver sig i kommunen ?
Citera
2013-10-24, 00:06
  #12375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Det är oerhört viktigt att man ändå röstar på SvP om det är ens tanke. Rent parlamentariskt kommer det inte göra någon skillnad om man röstar på SD, däremot visar röster på SvP att vi har potential i det området och kommer därför lägga mer fokus där inför 2018. Får vi noll röster i en kommun så kommer inget fokus lägga där om inget speciellt händer.

Det gäller att vi kan få lite översikt över hur potentialen ser ut i olika kommuner. Sympatiserar man med oss bör man alltså rösta på oss, annars kommer vi ha en mycket sämre chans i kommande val.

Vad betyder lägga fokus? Ha informationsmöte och så likt ni haft under det senaste året? Tänkte på GBG där självaste ledarN och flertalet andra inresta kommer, är ni taggade över de 12 rösterna ni fick i Sveriges näst största stad?
Citera
2013-10-24, 00:11
  #12376
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetkrigarN
Vad betyder lägga fokus? Ha informationsmöte och så likt ni haft under det senaste året? Tänkte på GBG där självaste ledarN och flertalet andra inresta kommer, är ni taggade över de 12 rösterna ni fick i Sveriges näst största stad?
Det är väl inte så konstigt när Göteborg är en av de rödaste städerna i hela Sverige.

Sen att jämföra med förra valet är smått komiskt, det borde inte gå att nämna förra valet då så otroligt mycket har hänt sen dess.
Citera
2013-10-24, 05:38
  #12377
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Dom var väl etta på bollen den här gången helt enkelt. Dyker säkert upp på realisten med
Fortfarande ingenting. Jag tycker det är mycket märkligt att SvP/Realisten själva inte är måna om att ge Robin en chans att nyansera SR:s vinklade inslag för väljarna och läsarna. Tydligen är det locket på som gäller. Kan detta bero på att det Robin sa var lite för svårsmält för de "vanliga svenskar" man försöker attrahera? Kanske Straybullet eller Dan har svaret.
Citera
2013-10-24, 06:38
  #12378
Medlem
Är det ingen som stör sig på att denna Robin ger löften om att göra saker på kommunal nivå som inte ens hanteras på kommunal nivå över huvud taget?


Det är som valen i USA där presidentkandidaterna a debatterar över ämnen som kongressen bestämmer över, inte presidenten. Det är missvisande och ett försök att styra folkets uppmärksamhet åt fel håll. När man bedriver en valkampanj för att komma in i kommunfullmäktigen så skall man hålla sig till löften som man faktiskt har en chans att förverkliga i den positionen.
Citera
2013-10-24, 07:12
  #12379
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Intressant dock att Leif GW dömde ut DNA-register för hela svenska folket som omöjligt (SVT 22/10).

Att topsa varenda svenska och lägga in ett register skulle kosta miljarder, man skulle kunna hinna med i en takt av 100.000 personer per år. Tekniken finns men det finns en massa praktiska omöjligheter med ett sånt förslag.

Tänker SvP driva ett sånt här krav eller är det bara eran Robin i Mora som talade lite för snabbt... ?
Citera
2013-10-24, 10:22
  #12380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Fortfarande ingenting. Jag tycker det är mycket märkligt att SvP/Realisten själva inte är måna om att ge Robin en chans att nyansera SR:s vinklade inslag för väljarna och läsarna. Tydligen är det locket på som gäller. Kan detta bero på att det Robin sa var lite för svårsmält för de "vanliga svenskar" man försöker attrahera? Kanske Straybullet eller Dan har svaret.

Det tror jag också. Igen normal person tycker att det är rätt att DNA testa en person för att bestämma om han ska utvisas eller inte.

SvP dom sagt har övergett aktivisterna som har skapat partiet.
Citera
2013-10-24, 10:32
  #12381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Är det ingen som stör sig på att denna Robin ger löften om att göra saker på kommunal nivå som inte ens hanteras på kommunal nivå över huvud taget?


Det är som valen i USA där presidentkandidaterna a debatterar över ämnen som kongressen bestämmer över, inte presidenten. Det är missvisande och ett försök att styra folkets uppmärksamhet åt fel håll. När man bedriver en valkampanj för att komma in i kommunfullmäktigen så skall man hålla sig till löften som man faktiskt har en chans att förverkliga i den positionen.

Specificera gärna vad du syftar på men den viktigaste frågan här dvs att riva upp avtalet med migrationsverket är om jag inte minns helt fel nu ett ställningstagande som är upp till kommunen att fatta. Likaså har väl kommunen visst veto över vad som serveras för mat inom kommunala institutioner såsom skolan. Grejen med pedofiler vet jag inte hur det förhåller sig med men man kan säkert lobba för det på något sätt även på kommunal nivå. Förövrigt har SvP i de kommuner man innehaft mandat drivit en mängd kommunala frågor om allt från bostadsplanering till sanitära olägenheter och trafikfrågor. Att ta ställning till dylika frågor innan de dyker upp på den kommunala dagordningen är dock omöjligt då ingen kans e in i framtiden över just vilka frågor som kommer bli en het potatis i en kommun före mandatperiodens början.
Citera
2013-10-24, 10:37
  #12382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Intressant dock att Leif GW dömde ut DNA-register för hela svenska folket som omöjligt (SVT 22/10).

Att topsa varenda svenska och lägga in ett register skulle kosta miljarder, man skulle kunna hinna med i en takt av 100.000 personer per år. Tekniken finns men det finns en massa praktiska omöjligheter med ett sånt förslag.

Tänker SvP driva ett sånt här krav eller är det bara eran Robin i Mora som talade lite för snabbt... ?

Såvitt jag själv vet finns inget sådant uttalande varken från partiledning eller i partiprogrammet. SvP vill tvärtemot dagens etablissemang minska övervakningen av de egna medborgarna, inte öka den. Det där med att DNA testa folk är som sagt i extrema särfall då tex någon som ser ut som en neger försöker hävda sin rätt till Sverige genom biologiskt arv. Då kan topsning vara ett bra sätt att avfärda det hela som rent trams. Förövrigt kan nog vem som helst i 99% av alla fall se vem som är en svensk och vem som inte är det på samma sätt som vem som helst kan se vem som är japan, gambian, turk eller eskimå utan större problem.
Citera
2013-10-24, 10:47
  #12383
Medlem
Snake-Blakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f1NKL
Hur menar du nu ?

Om representanter för Svenskarnas parti spelar in när de blir intervjuade blir det lättare att försvara sig mot vinklade intervjuer.
Citera
2013-10-24, 11:00
  #12384
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Jag så denna videon igår http://www.youtube.com/watch?v=VMlADJ0SGdI
Utmärkt agerande enligt mig men jag funderar på en sak, hade det inte vart bra om dom vakterna eller vad det kallas hade en kamera på sig? T.ex. en gopro eller en sådana mini kameror (kallas också för spionkameror).

Ser absolut inga nackdelar med det förutom kostnaden då men det är ändå en mycket bra investering.
Vet att åtminstone ett par medlemmar redan har sådana kameror. Kanske hade varit något att använda under demos ja.

Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Fortfarande ingenting. Jag tycker det är mycket märkligt att SvP/Realisten själva inte är måna om att ge Robin en chans att nyansera SR:s vinklade inslag för väljarna och läsarna. Tydligen är det locket på som gäller. Kan detta bero på att det Robin sa var lite för svårsmält för de "vanliga svenskar" man försöker attrahera? Kanske Straybullet eller Dan har svaret.
Nej, jag har inget direkt svar mer än att jag är övertygad om att partiet står bakom Robin och att man knappast är besvikna över hans insats trots att 90 minuter klipptes ner till 2 minuter. Jag har själv knappt varit involverad i arbetet med Realisten de senaste två veckorna pga tidsbrist/personliga skäl så jag vet inte hur man har resonerat exakt.

Partiet har ju dessutom från ledningshåll uttryckt sig positivt om användning av DNA-test i tveksamma fall, så det är ju inte Robins egna påhitt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Intressant dock att Leif GW dömde ut DNA-register för hela svenska folket som omöjligt (SVT 22/10).

Att topsa varenda svenska och lägga in ett register skulle kosta miljarder, man skulle kunna hinna med i en takt av 100.000 personer per år. Tekniken finns men det finns en massa praktiska omöjligheter med ett sånt förslag.

Tänker SvP driva ett sånt här krav eller är det bara eran Robin i Mora som talade lite för snabbt... ?
Det finns heller ingen anledning att DNA-testa varje svensk, och det är heller inget som SvP vill. Däremot kan det vara rimligt att utföra DNA-test på tveksamma fall och där den etniska bakgrunden är oklar för att få en så rättvis bedömning som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Om representanter för Svenskarnas parti spelar in när de blir intervjuade blir det lättare att försvara sig mot vinklade intervjuer.
Ja, detta är ett mycket bra förslag. Med en vanlig smartphone/mp3-spelare kan du ju i princip spela in vad som helst idag.
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2013-10-24 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in