Citat:
Ursprungligen postat av
SweCrime
Jag så denna videon igår
http://www.youtube.com/watch?v=VMlADJ0SGdI
Utmärkt agerande enligt mig men jag funderar på en sak, hade det inte vart bra om dom vakterna eller vad det kallas hade en kamera på sig? T.ex. en gopro eller en sådana mini kameror (kallas också för spionkameror).
Ser absolut inga nackdelar med det förutom kostnaden då men det är ändå en mycket bra investering.
Vet att åtminstone ett par medlemmar redan har sådana kameror. Kanske hade varit något att använda under demos ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
trtrtrtr
Fortfarande ingenting. Jag tycker det är mycket märkligt att SvP/Realisten själva inte är måna om att ge Robin en chans att nyansera SR:s vinklade inslag för väljarna och läsarna. Tydligen är det locket på som gäller. Kan detta bero på att det Robin sa var lite för svårsmält för de "vanliga svenskar" man försöker attrahera? Kanske Straybullet eller Dan har svaret.
Nej, jag har inget direkt svar mer än att jag är övertygad om att partiet står bakom Robin och att man knappast är besvikna över hans insats trots att 90 minuter klipptes ner till 2 minuter. Jag har själv knappt varit involverad i arbetet med Realisten de senaste två veckorna pga tidsbrist/personliga skäl så jag vet inte hur man har resonerat exakt.
Partiet har ju dessutom från ledningshåll uttryckt sig positivt om användning av DNA-test i tveksamma fall, så det är ju inte Robins egna påhitt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kvillebacken1
Intressant dock att Leif GW dömde ut DNA-register för hela svenska folket som omöjligt (SVT 22/10).
Att topsa varenda svenska och lägga in ett register skulle kosta miljarder, man skulle kunna hinna med i en takt av 100.000 personer per år. Tekniken finns men det finns en massa praktiska omöjligheter med ett sånt förslag.
Tänker SvP driva ett sånt här krav eller är det bara eran Robin i Mora som talade lite för snabbt... ?
Det finns heller ingen anledning att DNA-testa varje svensk, och det är heller inget som SvP vill. Däremot kan det vara rimligt att utföra DNA-test på tveksamma fall och där den etniska bakgrunden är oklar för att få en så rättvis bedömning som möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snake-Blake
Om representanter för Svenskarnas parti spelar in när de blir intervjuade blir det lättare att försvara sig mot vinklade intervjuer.
Ja, detta är ett mycket bra förslag. Med en vanlig smartphone/mp3-spelare kan du ju i princip spela in vad som helst idag.