Citat:
Ursprungligen postat av
JedemDerSeine
Jag vill uttrycka min tacksamhet att Du, som kvinna, har vågat stiga fram och axla ett sådant betydande ansvar, eftersom den nationella rörelsen behöver mer kvinnliga förebilder. Hade jag tillhört din ortsgruppe, skulle jag ställt mig framför dig och sagt; zum befehl, men tyvärr har jag inte den äran. Det jag vill fråga dig är varför så få kvinnor ansluter sig och vad vi kan göra för att förbättra detsamma?
Tack för dina vänliga ord!
Det är en svår fråga du ställer, och jag är rädd att jag inte kan ge dig svaret på den frågan. Jag vet varför jag är här, men kan tyvärr inte svara för andra kvinnor, även om vi kvinnor är lika på många plan

Men det finns en del kvinnor runt om oss som valt att gå med på ett eller annat sätt, sen att de kanske inte valt att vara så aktiva kan bero på olika saker, samma anledningar som det säkert kan bero på för de män som valt att inte vara aktiva. Men vi ska inte glömma, att ett stöd är värt mycket i tider som dessa!
Sen tror jag många kvinnor ger sitt stöd till oss, alla stöd syns ju inte alla gånger utåt
/ Rebecka Wilfridsdotter