Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-13, 01:23
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
Någon vits att rösta SvP på söndag ändå? Blir nog SD för egen del men hur tänker ni andra svenskpartister?

Vare sig SvP eller ND ställer upp i kyrkovalet, så du kan lugnt rösta på SD på söndag.
Citera
2013-09-13, 02:59
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Grekerna är vita "västerländska" européer så om SvP får bestämma så får dem stanna om dem vill.
Citera
2013-09-13, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
Någon vits att rösta SvP på söndag ändå? Blir nog SD för egen del men hur tänker ni andra svenskpartister?
Nä det blir definitivt ingen röst på SD. Dom där liberala populist tomtarna ska ha så lite röster som möjligt så att dom fattar att det inte går att både agera folkförrädare och sen tro att man ska ha en massa röster. Det har gått så pass utför för det där partiet så idag kan dom möjligtvis tänka sig att förbjuda halal, burka och böneutrop men alla muslimer (ca500 000) samt alla utomeuropeiska invandrare som helhet (ca 1,5 miljoner) skall få stanna. Dessutom skall moskeerna få stå kvar (även källarmoskeerna). Vem fan röstar på ett parti som vill ha fortsatt mångkultur och ett par 100 moskeer på svensk mark. Dessutom är dom ju så pass homofilvänliga idag så frågan är om dom ens vill fortsätta motarberta homoäktenskap, homoadoptioner o dyl. SD representanter sprang ju runt på gaypride, dagen till ära utklädda till transor. Antingen skriver man Svenskarnas parti på en blank valsedel eller också så skiter man i kyrkovalet
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2013-09-13 kl. 11:46.
Citera
2013-09-13, 12:50
Medlem
Pusts avatar
SvP verkar inte anse att Sverige är till för alla européer, i alla fall inte utifrån hur just jag tolkar det. Såhär skriver i alla fall Stefan Jacobsson och alla får väl försöka tolka det hur de vill:

Citat:
På grund av att det i många europeiska länder finns en stor variation
där en del människor tillhör samma folkslag som svenskarna, medan andra
inte gör det, så är det kortaste svaret att vi anser att ett
medborgarskap ska baseras bland annat på biologiskt, men inte
geografiskt, ursprung.

En människa som biologiskt tillhör samma folkslag som svenskarna, men
bott hela sitt liv i t ex Bulgarien, Grekland eller Afrika för den
delen, ska alltså kunna bli svensk, medan en person som tillhör ett
annat folkslag, oavsett var personen tidigare bott, inte ska kunna vara
svensk medborgare.

När man pratar om arbetskraftsinvandringen som kom på främst 60-70 talet
måste man komma ihåg att efter 10 år hade över 50 procent av dessa
återutvandrat. Vår inställning är dock densamma som beskrivit ovan, dock
så är olika grupper självklart prioriterade på olika sätt.

Vårt första steg måste vara att sätta stopp för fortsatt invandring.
Sedan att börja utvisa de som begått brott i Sverige eller befinner sig
här illegalt. Först efter det kommer vi att återupprätta ett
utvandringsprogram efter devisen "sist in, först ut". Denna process
räknar vi med att kommer att pågå under en längre tid och inte något som
kommer att ske över en natt. För många av de arbetskraftsinvandrare som
kommit för ett 40-tal år sedan kan det mycket väl tänka sig att de
kommer hinna avsluta sina liv här.
Citera
2013-09-13, 13:18
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
Grekerna är vita "västerländska" européer så om SvP får bestämma så får dem stanna om dem vill.
Nej det är de inte, som Kurganski pedagogiskt förklarat tidigare i tråden. Lär dig stava förresten ditt jävla blockmongo.
Citera
2013-09-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Kan ju också vara därför det har stått till. Personligen tycker jag det är bra med kompromisser då det inte finns någon anledning att vara principfast för principens skull, såvida det inte går så långt som med SD vill säga.

Men varför kompromissa i en fråga där kompromissen är betydelselös? Det finns i princip ingen chans att en pensionär skulle välja att bo kvar om de har barn och/eller släktingar som repatrieras, snarare blir reaktionen att vi är inhumana om vi låter pensionärer stanna men inte deras anhöriga. Ut med alla bara, det blir bäst så.
Citera
2013-09-13, 13:58
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Men varför kompromissa i en fråga där kompromissen är betydelselös? Det finns i princip ingen chans att en pensionär skulle välja att bo kvar om de har barn och/eller släktingar som repatrieras, snarare blir reaktionen att vi är inhumana om vi låter pensionärer stanna men inte deras anhöriga. Ut med alla bara, det blir bäst så.
Vill de inte vara kvar så är de välkomna att lämna landet. Kanske finns det pensionärer som inte har någon familj, då tycker jag likt SvP att dessa kan få stanna då de inte utgör något hot. Att skicka ut även dessa handlar enbart om en principsak och kan väl inte direkt motiveras i praktiken. Att låta dessa stanna är en väldigt liten gest men kan ha stor betydelse för dessa människor, det tycker jag är överordnat principen "alla ska ut".
Citera
2013-09-13, 14:18
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Nej det är de inte, som Kurganski pedagogiskt förklarat tidigare i tråden. Lär dig stava förresten ditt jävla blockmongo.

Det finns max 15 000 greker i Sverige, det är vansinnigt ostrategiskt att bedriva något slags hets mot andra europeiska grupper i Sverige när vi inom enstaka decennier kommer ha en stor utomeuropeisk befolkningsmajoritet i Skandinavien. Många syd- och östeuropéer är dessutom påfallande rasmedvetna och familjeorienterade, de medför ingen degenererad Hollywoodliberalism i sina spår utan har oftare Kyrkan och andra värdekonservativa inslag i sin omgivning. Européer är närbesläktade och delar ett gemensamt kulturarv, exakt var och hur man ska dra gränsen (Europa, Eurasien, Storgermanskt rike etc) tvistas det av förklarliga skäl om men om vi förutsätter att Europas gränser är en god utgångspunkt kan vi dessutom finna genetiskt stöd se rapport. Svenskar är mycket genetiskt lika många nord- och centraleuropeiska grupper. Från Tyskland till Balkan. Det betyder sen inte att vi ska ha fri europeisk invandring och utplåna vår egna kulturella och genetiska särdrag, men att tänka lite strategiskt kring våra brodersfolk. Vita kvinnor i fertil ålder utgör 2% av världens befolkning. Bland dessa vita kvinnor ingår bl.a grekiska kvinnor. Vita är en extremt marginaliserad grupp idag och inbördes konflikter bör sedermera undvikas.
Senast redigerad av Skuggvarelse 2013-09-13 kl. 14:20.
Citera
2013-09-13, 14:25
Medlem
whiteblacks avatar
Jag kan förstå att folk vill kasta ut alla invandrare som inte har någon koppling till Sverige.

Men att ni skulle vilja kasta ut min fru från Asien och mina barn är fan skamligt.
Citera
2013-09-13, 14:31
Medlem
QMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiteblack
Jag kan förstå att folk vill kasta ut alla invandrare som inte har någon koppling till Sverige.

Men att ni skulle vilja kasta ut min fru från Asien och mina barn är fan skamligt.

Att du har en fru från Asien är skamligt.
Citera
2013-09-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Håller med. Det finns alltför många bakåtsträvare inom rörelsen. SvP har inga problem med greker. De stödjer ju för fan Gyllene Gryningen.
Och Sverigedemokraterna ser dig som en bakåtsträvare, vart vill du komma? Jag stödjer Gyllene Gryning i Grekland, men inte fan vill jag ha en stor våg av greker till Sverige. Har du inga problem med det? Jag vill inte blanda alla europeiska folk med varandra, då kan hela Europa lika gärna kunna bli ett enda land med den inställningen. Jag vill att svenskar ska vara och se ut som svenskar i framtiden, och jag vill att greker ska vara och se ut som greker i framtiden.

Sedan vad Hitler tyckte och gjorde hit och dit är helt irrelevant. Låter något dumt så är det förmodligen dumt. Visst om det är enstaka greker hit och dit och enstaka ryssar hit och dit, men att säga att det är "helt okej" med en massa greker och ryssar är för mig antisvenskt.
Citera
2013-09-13, 14:48
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiteblack

Problematiken här är att man inledningsvis måste sätta allt i ett sammanhang: din fru av asiatisk härkomst och kanske primärt er hybridiserade avkomma utgör ett kollektivt samhällsproblem, samtidigt som din familj ur ett individuellt perspektiv inte alls behöver vara det (din fru kanske är högutbildad och värdefull som arbetsresurs, dina barn kanske gifter sig vitt och deras barn och deras). Hade vi levt i ett vitt Sverige och du och 10 till råkade hitta kärleken från Asien, hade det inte varit ett problem. Det var inte ett problem för 2000 år sedan när äventyrslystna fornnordiska män till havs tog med sig hem en turkisk kvinna från Konstantinopel, det är ett problem idag är hundratusentals arabiska män bestrider de svenska landsgränserna. Att tiotusentals svenska män inte bara gifter sig med thailändskor (och därmed lämnar en minskad upplaga vita män för vita kvinnor) utan även skaffar barn som blir halvasiatiska (och därmed mer genetiskt avlägsna än vad som kan falla inom rimlighetens gräns) innebär ett samhällsbekymmer. Européer står närmare asiater genetiskt än vad européer gör med afrikaner, så en hybridisering mellan européer och asiater är att föredra i ett sådant scenario - men det är inte eftersträvansvärt med hybridisering överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in