Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-03-19, 22:11
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Onödigt av Mats Brodin att provocera SD-aren.

Varför då? Blev du ledsen? Dom hade en debatt/konversation om han blir provocerad av det så passar han nog inte att vara med i ett parti.
Citera
2013-03-19, 22:54
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Onödigt av Mats Brodin att provocera SD-aren.

Helt rätt av Mats att ifrågasätta dem! Blev de provocerade av det så är de fan mer lättkränkta än Michael Garderud.
Citera
2013-03-20, 00:58
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cometmain
[PHP][/PHP]

Nej det tänker jag inte göra. Kan inte du skjuta dig själv?

Jag har aldrig blivit överkörd av en nazist. Men det är väl så det verkar när man upprepar samma flosker i absurdum.

Nej och tur är väl det för annars hade ditt ego tagit så stort med stryk att du tagit tillvara på rådet du gav någon annan herre.

Här får du gärna ge dig in och bevisa din förmåga, jag kommer läsa i den mån jag faktiskt hinner (och bryr mig).
https://www.flashback.org/t1636711p777
Citera
2013-03-20, 13:20
Medlem
En av de stora Sundsvallssnackisarna förra veckan tycks inte ha blivit något vidare hett ämne här, nämligen att SvP:s affischnamn Micke Skillt dömdes för våldsamt upplopp efter att ha kastat sten på poliser i samband med ett fotbollsderby:

http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.5679588-mikael-skillt-doms-for-valdsamt-upplopp
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/mittnytt/mikael-skillt-doms-for-valdsamt-upplopp
http://www.yelah.net/samhalle/aktuellt/kand_nazist_atalad

Härlig kille ni väljer att lyfta fram. Bra reklam som verkligen attraherar det svenska folket . Det skulle vara intressant att höra hur ni inom SvP ska försvara honom när Micke nu återigen gör bort sig och partiet.

Det finns många nationalister som längtar efter ett seriöst politiskt alternativ, men det blir allt tydligare att SvP inte vill vara det alternativet. SD väljer att ta bort kompetent folk som Patrik Ehn samtidigt som SvP väljer att behålla skräp som Micke Skillt. Ett allt mer urvattnat SD är inget alternativ, men med tanke på hur SvP agerar är ledningen uppenbarligen inte heller mogna uppgiften att utgöra en politisk utväg. Sektmentaliteten är allt för ingrodd.

Vad anser ni medlemmar inom SvP angående hur detta hanteras av ledningen?
Citera
2013-03-20, 13:27
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuisto
En av de stora Sundsvallssnackisarna förra veckan tycks inte ha blivit något vidare hett ämne här, nämligen att SvP:s affischnamn Micke Skillt dömdes för våldsamt upplopp efter att ha kastat sten på poliser i samband med ett fotbollsderby:

http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.5679588-mikael-skillt-doms-for-valdsamt-upplopp
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/mittnytt/mikael-skillt-doms-for-valdsamt-upplopp

Härlig kille ni väljer att lyfta fram. Bra reklam som verkligen attraherar det svenska folket . Det skulle vara intressant att höra hur ni inom SvP ska försvara honom när Micke nu återigen gör bort sig och partiet.

Det finns många nationalister som längtar efter ett seriöst politiskt alternativ, men det blir allt tydligare att SvP inte vill vara det alternativet. SD väljer att ta bort kompetent folk som Patrik Ehn samtidigt som SvP väljer att behålla skräp som Micke Skillt. Ett allt mer urvattnat SD är inget alternativ, men med tanke på hur SvP agerar är ledningen uppenbarligen inte heller mogna uppgiften att utgöra en politisk utväg. Sektmentaliteten är allt för ingrodd.

Detta skedde innan han blev medlem i partiet och var något han berättade sin sida av när han löste medlemskap. Utöver det kommer vi inte kommentera något mer här på Flashback eftersom det är interna angelägenheter och därför sköts just internt.
Citera
2013-03-20, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Detta skedde innan han blev medlem i partiet och var något han berättade sin sida av när han löste medlemskap. Utöver det kommer vi inte kommentera något mer här på Flashback eftersom det är interna angelägenheter och därför sköts just internt.

Ja, det skedde innan han blev medlem, men varför ta in någon som står åtalad för våldsamt upplopp?

Dan, jag har stor respekt för dig, men jag förstår verkligen inte hur ni hanterar det här ärendet. Och jag är inte ensam. I framtiden är jag gärna partikamrat med dig, men er fetisch kring Micke är bara sjuk. Se bara vad som redan framkommit om honom och hur nationalister ser på hans agerande i den här tråden.

Vi vill samma sak. Varför låter ni honom förstöra möjligheterna för ett konstruktivt samarbete? Så länge Micke accepteras är vi många som inte vill ta i er med tång. Det handlar inte om ideologi utan om bedömningen av ledningens kompetens.
Citera
2013-03-20, 13:39
Medlem
QMs avatar
Citat:

De här "seriösa" nationalisterna borde tänka om lite. Om man vill ha ett seriöst alternativ så kanske det är värt att börja engagera sig och styra grejer i rätt riktning. SvP behöver verkligen de här seriösa nationalisterna du talar om så man kan få en riktigt stark grund. Att sitta och vänta är inte seriöst i mina ögon.

Förövrigt tycker jag Micke, förutom ett fåtal grejer, har skött sig bra. Nu vet jag inget om själva domen eller brottsmålet, men det låter ju lite skumt.
Citera
2013-03-20, 13:41
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ja, det skedde innan han blev medlem, men varför ta in någon som står åtalad för våldsamt upplopp?

Tja, i min ögon är det i det närmaste ett nonsensbrott i det här fallet. Jag har gått på fotboll i över 15 år och säkert hamnat i ett tjugotal situationer där jag med lite otur hade kunnat bli åtalad och dömd för våldsamt upplopp. I samband med derbyn är risken extra stor. Jag har många vänner som blivit dömda för just det brottet i samband med fotbollsmatcher för att de är på fel plats vid fel tillfälle, att jag klarat mig är nog mest tur.

Är det någon som har en fetisch för Micke så är det du, det blir bara larvigt. Vi sköter alla personärenden internt, att det ska vara så svårt att respektera tyder på att du enbart är en provokatör.
Citera
2013-03-20, 13:45
Medlem
Skillt blev även anklagad för att internetstalka sitt ex(?).

https://www.flashback.org/sp42555212

Sant eller ej, kan jag inte uttala mig om men den här Izabella upplever det så i alla fall.
Citera
2013-03-20, 13:48
Medlem
Kommunistfans avatar
Är det bara jag som inte kan handla från arminius.se? Det går inte att lägga varor i varukorgen

edit : det löste sig när jag tryckte på enter nm
Senast redigerad av Kommunistfan 2013-03-20 kl. 13:53.
Citera
2013-03-20, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Tja, i min ögon är det i det närmaste ett nonsensbrott i det här fallet. Jag har gått på fotboll i över 15 år och säkert hamnat i ett tjugotal situationer där jag med lite otur hade kunnat bli åtalad och dömd för våldsamt upplopp. I samband med derbyn är risken extra stor. Jag har många vänner som blivit dömda för just det brottet i samband med fotbollsmatcher för att de är på fel plats vid fel tillfälle, att jag klarat mig är nog mest tur.

Är det någon som har en fetisch för Micke så är det du, det blir bara larvigt. Vi sköter alla personärenden internt, att det ska vara så svårt att respektera tyder på att du enbart är en provokatör.

Nja, om du sprungit i främsta ledet bredvid mordförsöksdömda, kastat sten mot poliser och skrikit att de ska dö säger det mer om dig och ditt umgänge än om mig. Du tycker att det är nonsens? Är det partiets officiella linje?

Sedan behöver du inte vara så sekteristiskt paranoid att du tolkar kritik som provokationer. Vi vill samma sak, nämligen att det ska etableras ett politiskt alternativ som verkligen lyckas ta till vara på de etniska svenskarnas intressen. Eller hur? Du tycker att personer som Micke är vägen framåt, men jag delar inte den uppfattningen.

Även om ni hanterar alla personärenden internt, med all rätt, återspeglas alla beslut utåt, oavsett huruvida de är explicita eller inte. Du och SvP tycker tydligen att det är ett "nonsensbrott" när någon ger sig på polisen för att befria mångfaldigt dömda och narkotikapåverkade personer. Det är väldigt bra att veta. Skriv det på nästa valaffisch. Deklarera det i Radio Framåt.

Om vi ska ägna oss mindre åt polemik och mer åt politik, fundera över hur ni som parti framstår i allmänhetens ögon genom era ageranden och era företrädares ageranden. Vi behöver en etniskt orienterad nationell rörelse, inte ytterligare ett parti som värderar sin status inom "rörelsen" högre än svenskarna.

Vad kommer du säga i morgon när Micke försvarar Karl Åhs Värme, oavsett dom?
Citera
2013-03-20, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QM
De här "seriösa" nationalisterna borde tänka om lite. Om man vill ha ett seriöst alternativ så kanske det är värt att börja engagera sig och styra grejer i rätt riktning. SvP behöver verkligen de här seriösa nationalisterna du talar om så man kan få en riktigt stark grund. Att sitta och vänta är inte seriöst i mina ögon.

Förövrigt tycker jag Micke, förutom ett fåtal grejer, har skött sig bra. Nu vet jag inget om själva domen eller brottsmålet, men det låter ju lite skumt.

Det finns många seriösa nationalister i landet. En del är gamla uvar från "rörelsen" som genom åren tagit viss distans av olika skäl, andra är veteraner som tidigare varit engagerade inom SD, och därtill finns många nyväckta som insett den prekära och allvarliga situationen i samhället.

Många vill engagera sig, men de ser inget seriöst alternativ, oavsett hur seriösa de själva är. När Dan här proklamerar att SvP anser det vara "nonensensbrott" att kasta sten på poliser, klippa fingrar av folk, arbeta som kriminell indrivare, trivialisera lustmord på etniska svenskar, ha nära kontakter med kriminella mc-gäng, o.s.v. stärker det exempelvis mångas ovilja att bli aktiva inom SvP. Tyvärr, tycker jag spontant, men om Dan står fast vid sin linje är det kanske lika bra. Ett sådant parti kan aldrig nå framgång och hans svar här är redan förevigade.

Frågan är bara vad alternativet är i sådana fall? Jag tycker om SvP:s partiprogram, men de verkar inte vara politiskt kompetenta med tanke på Dans svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in