Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Tja, i min ögon är det i det närmaste ett nonsensbrott i det här fallet. Jag har gått på fotboll i över 15 år och säkert hamnat i ett tjugotal situationer där jag med lite otur hade kunnat bli åtalad och dömd för våldsamt upplopp. I samband med derbyn är risken extra stor. Jag har många vänner som blivit dömda för just det brottet i samband med fotbollsmatcher för att de är på fel plats vid fel tillfälle, att jag klarat mig är nog mest tur.
Är det någon som har en fetisch för Micke så är det du, det blir bara larvigt. Vi sköter alla personärenden internt, att det ska vara så svårt att respektera tyder på att du enbart är en provokatör.
Nja, om du sprungit i främsta ledet bredvid mordförsöksdömda, kastat sten mot poliser och skrikit att de ska dö säger det mer om dig och ditt umgänge än om mig. Du tycker att det är nonsens? Är det partiets officiella linje?
Sedan behöver du inte vara så sekteristiskt paranoid att du tolkar kritik som provokationer. Vi vill samma sak, nämligen att det ska etableras ett politiskt alternativ som verkligen lyckas ta till vara på de etniska svenskarnas intressen. Eller hur? Du tycker att personer som Micke är vägen framåt, men jag delar inte den uppfattningen.
Även om ni hanterar alla personärenden internt, med all rätt, återspeglas alla beslut utåt, oavsett huruvida de är explicita eller inte. Du och SvP tycker tydligen att det är ett "nonsensbrott" när någon ger sig på polisen för att befria mångfaldigt dömda och narkotikapåverkade personer. Det är väldigt bra att veta. Skriv det på nästa valaffisch. Deklarera det i Radio Framåt.
Om vi ska ägna oss mindre åt polemik och mer åt politik, fundera över hur ni som parti framstår i allmänhetens ögon genom era ageranden och era företrädares ageranden. Vi behöver en etniskt orienterad nationell rörelse, inte ytterligare ett parti som värderar sin status inom "rörelsen" högre än svenskarna.
Vad kommer du säga i morgon när Micke försvarar Karl Åhs Värme, oavsett dom?