Citat:
Ursprungligen postat av Halmbal
Tror inte det hjälper. Finns nog rätt många oseriösa individer med medlemsnummer också. Men verkar i vilket fall vara mycket bättre rensat och högre klass än tidigare med NSF och deras medlemmar.
Hittills har jag inga direkta anmärkningar på de medlemmar i SvP som jag har träffat och/eller stött på.
Det beror väl visserligen på lite hur man menar.
Citat:
Ursprungligen postat av KBAragger
vet ni hur många procent SvP fick förra valet?
0,01% eller 700 röster.
Inga speciellt uppseendeväckande siffror mao, men man får betänka att partiet vid tidpunkten var helt nytt och i allt väsentligt väldigt okänt. Nu har vi två år till på oss att sprida information om partiet, visa att vi finns och syns och se till att människor röstar på oss.
En undersökning nyligen slog exempelvis fast att över 10% av det svenska folket kan tänka sig att
gå med i en organisation som vill
stoppa invandringen helt. Vi har med andra ord redan nu otroligt många potentiella väljare och medlemmar och förhoppningsvis ännu fler i framtiden. Det stora problemet är ju att SvP är ett litet parti än så länge och små partier har små resurser.
Många vet helt enkelt inte om att vi finns eller vad vi står för, och det är något vi måste arbeta med.
Det bästa rådet jag kan ge alla nationalister och stolta svenskar som tycker att SvP är för litet och marginaliserat för att vara ett intressant alternativ är att engagera sig i, förbättra och göra partiet större. Det är nämligen så det fungerar.