Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2012-07-01, 01:38
  #1405
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
J
Men av ditt svar att döma så misstänker jag att det är komplicerad diskussion som försiggår inom partiet eller är jag helt ute och cyklar?
Naturligtvis är det så. Vi är ju ett nytt parti och hur styrelseskicket ska fungera i detalj går ju inte att höfta fram bara sådär över en middagsdiskussion utan det är ju helt enkelt någonting som får växa fram och ta den tid det tar. Man får fila på det och analysera fram och tillbaka vilken detaljlösning i alla lägen och delar som är den mest effektiva och bästa.

Jag delar dock din analys om att man är lite otydliga och att en bättre sammanfattning åtminstone på ett ungefär hur man hade tänkt sig (utan närmare realpolitiska detaljer naturligtvis) borde publiceras på hemsidan snarast. Jag har också för mig att jag har hört att en uppdatering kommer och att man ska författa en informationstext om just detta.

Vi vill naturligtvis inte vara otydliga, det har vi ingenting att vinna på, tvärtom. Särskilt som vår övriga kärnpolitik är ganska glasklar. Men det är som jag skrev ovan viktigt att det blir rätt, noga analyserat och ordentligt genomarbetat.
Citera
2012-07-01, 20:07
  #1406
Medlem
Robin Woods avatar
Vad tycker Svp om att det går invandrade knarklangare i våra städer, och som staten samtidigt antagligen har getts en förmånlig förtidspension efter avtjänat straff?
Hur skall en sådan gärning bemötas egentligen!
Citera
2012-07-02, 02:35
  #1407
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Vad tycker Svp om att det går invandrade knarklangare i våra städer, och som staten samtidigt antagligen har getts en förmånlig förtidspension efter avtjänat straff?
Hur skall en sådan gärning bemötas egentligen!
Mycket dåligt naturligtvis. De ska inte ha några pensioner alls utan kastas ut ur landet så fort de har avtjänat sitt straff. Man kan även förespråka mer radikala åtgärder men eftersom jag för stunden känner mig så human och liberal så nöjer jag mig med åtgärderna jag listade ovan.
Citera
2012-07-02, 18:47
  #1408
Bannlyst
Har SVP-Pikéttröjorna försvunnit helt ur lagret eller är det bara tillfälligt?
Det bästa vore ju om man gjorde som med vindjackorna, dvs att man måste uppge sitt medlemsnummer om man vill köpa en tröja. På så vis slipper man ju riskera oseriösa individer som springer runt i partiets officiella kläder.
Citera
2012-07-02, 19:23
  #1409
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Har SVP-Pikéttröjorna försvunnit helt ur lagret eller är det bara tillfälligt?
Det bästa vore ju om man gjorde som med vindjackorna, dvs att man måste uppge sitt medlemsnummer om man vill köpa en tröja. På så vis slipper man ju riskera oseriösa individer som springer runt i partiets officiella kläder.

Tror inte det hjälper. Finns nog rätt många oseriösa individer med medlemsnummer också. Men verkar i vilket fall vara mycket bättre rensat och högre klass än tidigare med NSF och deras medlemmar.
Citera
2012-07-02, 22:55
  #1410
Medlem
vet ni hur många procent SvP fick förra valet?
Citera
2012-07-02, 23:08
  #1411
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halmbal
Tror inte det hjälper. Finns nog rätt många oseriösa individer med medlemsnummer också. Men verkar i vilket fall vara mycket bättre rensat och högre klass än tidigare med NSF och deras medlemmar.
Hittills har jag inga direkta anmärkningar på de medlemmar i SvP som jag har träffat och/eller stött på.
Det beror väl visserligen på lite hur man menar.

Citat:
Ursprungligen postat av KBAragger
vet ni hur många procent SvP fick förra valet?
0,01% eller 700 röster.
Inga speciellt uppseendeväckande siffror mao, men man får betänka att partiet vid tidpunkten var helt nytt och i allt väsentligt väldigt okänt. Nu har vi två år till på oss att sprida information om partiet, visa att vi finns och syns och se till att människor röstar på oss.

En undersökning nyligen slog exempelvis fast att över 10% av det svenska folket kan tänka sig att gå med i en organisation som vill stoppa invandringen helt. Vi har med andra ord redan nu otroligt många potentiella väljare och medlemmar och förhoppningsvis ännu fler i framtiden. Det stora problemet är ju att SvP är ett litet parti än så länge och små partier har små resurser.
Många vet helt enkelt inte om att vi finns eller vad vi står för, och det är något vi måste arbeta med.

Det bästa rådet jag kan ge alla nationalister och stolta svenskar som tycker att SvP är för litet och marginaliserat för att vara ett intressant alternativ är att engagera sig i, förbättra och göra partiet större. Det är nämligen så det fungerar.
Citera
2012-07-02, 23:08
  #1412
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KBAragger
vet ni hur många procent SvP fick förra valet?
Noll komma någonting. Frågan ställdes ju alldeles nyss och svaret borde finnas längre bak i tråden.
Citera
2012-07-02, 23:09
  #1413
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KBAragger
vet ni hur många procent SvP fick förra valet?
681 röster vilket är 0,01%. http://www.val.se/val/val2010/slutre...ike/index.html

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Hittills har jag inga direkta anmärkningar på de medlemmar i SvP som jag har träffat och/eller stött på.
Det beror väl visserligen på lite hur man menar.


0,01% eller 700 röster.
Inga speciellt uppseendeväckande siffror mao, men man får betänka att partiet vid tidpunkten var helt nytt och i allt väsentligt väldigt okänt. Nu har vi två år till på oss att sprida information om partiet, visa att vi finns och syns och se till att människor röstar på oss.

En undersökning nyligen slog exempelvis fast att över 10% av det svenska folket kan tänka sig att gå med i en organisation som vill stoppa invandringen helt. Vi har med andra ord redan nu otroligt många potentiella väljare och medlemmar och förhoppningsvis ännu fler i framtiden. Det stora problemet är ju att SvP är ett litet parti än så länge och små partier har små resurser.
Många vet helt enkelt inte om att vi finns eller vad vi står för, och det är något vi måste arbeta med.

Det bästa rådet jag kan ge alla nationalister och stolta svenskar som tycker att SvP är för litet och marginaliserat för att vara ett intressant alternativ är att engagera sig i, förbättra och göra partiet större. Det är nämligen så det fungerar.

Vilken är undersökningen? Skulle vara kul att läsa.
Citera
2012-07-02, 23:29
  #1414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Hittills har jag inga direkta anmärkningar på de medlemmar i SvP som jag har träffat och/eller stött på.
Det beror väl visserligen på lite hur man menar.


0,01% eller 700 röster.
Inga speciellt uppseendeväckande siffror mao, men man får betänka att partiet vid tidpunkten var helt nytt och i allt väsentligt väldigt okänt. Nu har vi två år till på oss att sprida information om partiet, visa att vi finns och syns och se till att människor röstar på oss.

En undersökning nyligen slog exempelvis fast att över 10% av det svenska folket kan tänka sig att gå med i en organisation som vill stoppa invandringen helt. Vi har med andra ord redan nu otroligt många potentiella väljare och medlemmar och förhoppningsvis ännu fler i framtiden. Det stora problemet är ju att SvP är ett litet parti än så länge och små partier har små resurser.
Många vet helt enkelt inte om att vi finns eller vad vi står för, och det är något vi måste arbeta med.

Det bästa rådet jag kan ge alla nationalister och stolta svenskar som tycker att SvP är för litet och marginaliserat för att vara ett intressant alternativ är att engagera sig i, förbättra och göra partiet större. Det är nämligen så det fungerar.

jasså? kanske lönt att rösta på då :/ 10% då kan de förändra något iaf. men som du säger det finns inte mkt info om vad dem vill, jag kommer stanna vid SD tills de har en liknande sida som sd så man kan jämföra :P
syftar på den här biten: https://sverigedemokraterna.se/vara-asikter/var-politik-a-till-o/ om dem redan har kunde det varit kul med en liten länk
Citera
2012-07-02, 23:40
  #1415
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Vilken är undersökningen? Skulle vara kul att läsa.
Nu hittar jag inte hela undersökningen men det är SOM som har gjort den.
Hittar dessa texter om den dock.
Citat:
– En kraftfull majoritet, 57 procent, av svenskarna kan tänka sig att gå med i en organisation som motarbetar rasism och främlingsfientlighet. Men det är bara en tiondel som kan tänka sig att gå med i en organisation som skulle vilja stoppa invandring, säger Marie Demker.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5166760
https://www.flashback.org/sp38048436

Edit: Jo jag hittade den visst: http://www.som.gu.se/digitalAssets/1375/1375031_095-106-marie-demker.pdf
Lägg dessutom märke till att detta är människor som öppet erkänner att de skulle kunna gå med i en organisation som vill stoppa invandringen helt. Naturligtvis finns där också ett stort mörkertal av människor som antingen inte velat svarat eller svarat annorlunda på grund av rädsla och oro för att kartläggas.

2007 i en större undersökning ville 4 av 10 svenskar stoppa invandringen helt. Så det finns mao stor potential för partiet som SvP.
http://www.temaasyl.se/Documents/IV/Integrationsbarometer%202007.pdf


Citat:
Ursprungligen postat av KBAragger
jasså? kanske lönt att rösta på då :/ 10% då kan de förändra något iaf. men som du säger det finns inte mkt info om vad dem vill, jag kommer stanna vid SD tills de har en liknande sida som sd så man kan jämföra :P
syftar på den här biten: https://sverigedemokraterna.se/vara-asikter/var-politik-a-till-o/ om dem redan har kunde det varit kul med en liten länk
http://www.svenskarnasparti.se/vidareutveckling-av-de-politiska-punkterna/
http://www.svenskarnasparti.se/var-historiska-uppgift/
http://www.svenskarnasparti.se/infopaket/
Citera
2012-07-03, 18:24
  #1416
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nu hittar jag inte hela undersökningen men det är SOM som har gjort den.
Hittar dessa texter om den dock.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5166760
https://www.flashback.org/sp38048436

Edit: Jo jag hittade den visst: http://www.som.gu.se/digitalAssets/1...rie-demker.pdf
Lägg dessutom märke till att detta är människor som öppet erkänner att de skulle kunna gå med i en organisation som vill stoppa invandringen helt. Naturligtvis finns där också ett stort mörkertal av människor som antingen inte velat svarat eller svarat annorlunda på grund av rädsla och oro för att kartläggas.

2007 i en större undersökning ville 4 av 10 svenskar stoppa invandringen helt. Så det finns mao stor potential för partiet som SvP.
http://www.temaasyl.se/Documents/IV/...ter%202007.pdf



http://www.svenskarnasparti.se/vidar...ska-punkterna/
http://www.svenskarnasparti.se/var-historiska-uppgift/
http://www.svenskarnasparti.se/infopaket/
Trevlig läsning du länkade till. Man får hoppas dessa personer inte bara tycker som de tycker utan även röstar på ett alternativ som jobbar för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in