Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2010-12-02, 11:23
  #205
Medlem
Behovstyrds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sd-Micke
Jag skulle betrakta mig som en vänster-Sverigedemokrat. Jag vet att nazistiska organisationer är förbjudna i Tyskland. Men det hindrar ju, som du Toten Engel kanske känner till, inte att det finns nazister...

Du är ett jävla skämt. Det är vad du är.

"vänster-Sverigedemokrat"...
Är det samma sak som drogliberalblandrasjudebögpedofil?

Här har du lite underhållning, idiot:

http://www.guesswhosthejew.com/
Citera
2010-12-02, 12:16
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Är jag rasist? Jag vill inte ta någon annans land, jag vill inte utrota något annat folk. Jag vill endast bevara mitt folk i mitt land! Du däremot vill förstöra svenskarna genom att fylla vårat land med folk som är så olika oss att samhället och folket går sönder! Vem är rasist egentligen?

Du vill kränka en massa mänskliga rättigheter och behandla människor på ett inhumant sätt, bara för att de tillhör "fel ras". Det är rasism.

Citat:
Sedan om man nu tycker det är kul att hjälpa människor i andra länder, skulle inte alla pengar invandringen kosta göra resten av världen betydligt bättre? Vad tror du en afrikans bostad, bidrag och allt sådant kostar? Hur många söta små negerbarn hade inte kunnat räddas för de pengarna?
Ingen vinner på mångkulturen förutom de som vill förstöra världen!

Det handlar inte om att det skulle vara kul att hjälpa människor i andra länder (seriöst, hur pantad är du om du tror att folk tycker det är kul?), utan det är snarare en nödvändighet. Som jag skrev i mitt förra inlägg vill jag minska invandringen, bl.a. för att samhället och människorna som kommer hit ska få en riktig chans till integration. Jag vill också öka biståndet för att även kunna hjälp folk på plats i större omfattning. Ni nazister som vill stoppa invandringen helt och slänga ut alla invandrare måste ju spara en massa pengar på detta, så hur mycket tänker ni öka biståndet med?
Citera
2010-12-02, 14:17
  #207
Medlem
Gift44s avatar
1. Vad tycker och tror du om SvP?
2. Uppfattning om Daniel Höglund?
3. Hur kommer det att gå för SvP i valet 2010 och i framtiden?[/quote]

1: Kom igen nu, det är NSF i ny skepnad, ett skojsigt parti som jag gärna ser utraderat.
2: En vilsegången själ, som dock verkar satsa på att bli extremhögerns Jimmie... Sansad talare men oengagerad. Kanske kan han inte uttrycka sina verkliga åsikter.
3: Det gick väl bättre än väntat . I nästa val kanske de får två mandat. Eller noll.
Vilddjurets tal när det gäller inlägg. Illuminati någon?
Citera
2010-12-02, 14:46
  #208
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Du vill kränka en massa mänskliga rättigheter och behandla människor på ett inhumant sätt, bara för att de tillhör "fel ras". Det är rasism.



Det handlar inte om att det skulle vara kul att hjälpa människor i andra länder (seriöst, hur pantad är du om du tror att folk tycker det är kul?), utan det är snarare en nödvändighet. Som jag skrev i mitt förra inlägg vill jag minska invandringen, bl.a. för att samhället och människorna som kommer hit ska få en riktig chans till integration. Jag vill också öka biståndet för att även kunna hjälp folk på plats i större omfattning. Ni nazister som vill stoppa invandringen helt och slänga ut alla invandrare måste ju spara en massa pengar på detta, så hur mycket tänker ni öka biståndet med?

Men majoriteten av invandrarna vill ju inte ens integreras själva. Det är knappast svenskarna som har skapat utanförskapet och att invandrarna envisas med hemspråksundervisning och flaggviftning med andra flaggor än den blågula. Sedan är det ju inte enbart "färgade" invandrare som lever i utanförskap. Även många blonda finnar i exempelvis Eskilstuna gör det. De verkar ju tycka att Finland är såpass himla mycket bättre än Sverige. Vore det inte bättre för dessa människors psykiska välmående om de hejade på det finska hockeylaget, viftade med sina finska flaggor och talade finska i Finland istället för Sverige?

För övrigt så förstår jag inte hur du får västeuropéer till en "ras"?

1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

Dan Eriksson:

Citat:
Den enda lösningen är segregation, men den måste ske på internationell grund och inte en nationell dito. Alla ickeeuropéer måste repatrieras till sina hemländer så fort det går, och i längden vore det önskvärt om även icke-nordiska folk kunde återvända till sina europeiska hemländer.

Här är en bild på en italienare och en tysk. Jag tolkar det i alla fall som att SvP ju anser att även en del ljushåriga invandrare inte är välkomna hit, så varför associerar du partiet med "rasism" hela tiden?
Citera
2010-12-02, 15:08
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Men majoriteten av invandrarna vill ju inte ens integreras själva.

Källa?

Citat:
Det är knappast svenskarna som har skapat utanförskapet och att invandrarna envisas med hemspråksundervisning och flaggviftning med andra flaggor än den blågula. Sedan är det ju inte enbart "färgade" invandrare som lever i utanförskap. Även många blonda finnar i exempelvis Eskilstuna gör det. De verkar ju tycka att Finland är såpass himla mycket bättre än Sverige. Vore det inte bättre för dessa människors psykiska välmående om de hejade på det finska hockeylaget, viftade med sina finska flaggor och talade finska i Finland istället för Sverige?

Integration för mig handlar inte om att man ska överge sin kultur, sina traditioner och en viktig del av sin identitet. Snarare handlar det om att lära sig svenska, ha ett arbete och kunna enas med resten av folket under gemensamma lagar och synsätt samt en ömsesidig respekt. Skattefinansierad hemspråksundervisning är ingen bra idé.

Citat:
För övrigt så förstår jag inte hur du får västeuropéer till en "ras"?

1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

Här är en bild på en italienare och en tysk. Jag tolkar det i alla fall som att SvP ju anser att även en del ljushåriga invandrare inte är välkomna hit, så varför associerar du partiet med "rasism" hela tiden?

Du verkar ha dålig koll. Är du medveten om att SvP tidigare hette Nationalsocialistisk Front och hade ett partiprogram där man krävde undervisning i rasbiologi i skolorna? Nu försöker de tvätta bort naziststämpeln eftersom de, efter nästan 15 år, insett att nazism inte är populärt i Sverige. Därför kan de inte använda begrepp som "ras", utan pratar om "genetiskt arv" istället. Att de fortfarande är samma nynazistiska och rasistiska parti är uppenbart för alla som inte är efterblivna.
Citera
2010-12-02, 15:16
  #210
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Du vill kränka en massa mänskliga rättigheter och behandla människor på ett inhumant sätt, bara för att de tillhör "fel ras". Det är rasism.
Jag vill inte kränka någon annans "rättigheter", jag vill bara ha mitt eget land ifred. Hade jag velat ha ihjäl varenda människa på jorden och klona upp en massiv befolkning av Svenskar för att befolka den, det hade varit rasistiskt kan erkänna. Jag är dock så pass snäll att jag låter andra människor vara i fred(till skillnad från dig). Vi svenskar har rättigheter till vårat land, som vi kämpat för i tusentals år...men det har du glömt eller? Vad ger invandrare rätt att bo här? Mångkultur, folkmord och blandring av folk det är inhumant men att vilja leva i sitt eget land är knappast det.

Citat:

Det handlar inte om att det skulle vara kul att hjälpa människor i andra länder (seriöst, hur pantad är du om du tror att folk tycker det är kul?), utan det är snarare en nödvändighet. Som jag skrev i mitt förra inlägg vill jag minska invandringen, bl.a. för att samhället och människorna som kommer hit ska få en riktig chans till integration. Jag vill också öka biståndet för att även kunna hjälp folk på plats i större omfattning. Ni nazister som vill stoppa invandringen helt och slänga ut alla invandrare måste ju spara en massa pengar på detta, så hur mycket tänker ni öka biståndet med?
Nödvändigt enligt vem? Vi har ingen plikt att hjälpa någon, tvärt om får man vara försiktig med allt för mycket bistånd om landet i fråga inte kan hantera det. Bistånd är något man som privatperson ger till andra privatpersoner i andra länder, personligen finns det många länder jag skulle tänka mig att skänka pengar till även utanför Europa om det fanns en god orsak. Men de pengar vi sparar på att rädda Sverige skall givetvis inte gå till något sådant, dock kan detta i teorin (om det nu skulle finnas någon gudomlig lag som säger att hjälpa hela världen med massa pengar är nödvändigt) gagna världen betydligt bättre om vi istället gav alla pengar direkt till deras länder istället för att ta hit mindre än en promille av deras totala befolkning som dessutom orsakar oreda och kostar enorma pengar här i Sverige!
Citera
2010-12-02, 16:33
  #211
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Källa?

Det är väl ganska svårt att hitta en källa på detta, då jag tvivlar på att det har gjorts några undersökningar. Duger att rekommendera för dig att gå in på valfri "typisk invandrares" Facebook och checka in vänlistan, som säkerligen kommer att bestå av 90-95% Abdallas Khabdul eller dylikt? Duger att påpeka faktumet att många bryter trots att de är födda här eller kom hit vid två års ålder?

Jag har inte hävdat att enskilda invandrare inte vill integrera sig. Självklart finns det integrerade invandrare också. Men många gillar uppenbarligen att bryta.

Citat:
Du verkar ha dålig koll. Är du medveten om att SvP tidigare hette Nationalsocialistisk Front och hade ett partiprogram där man krävde undervisning i rasbiologi i skolorna? Nu försöker de tvätta bort naziststämpeln eftersom de, efter nästan 15 år, insett att nazism inte är populärt i Sverige. Därför kan de inte använda begrepp som "ras", utan pratar om "genetiskt arv" istället. Att de fortfarande är samma nynazistiska och rasistiska parti är uppenbart för alla som inte är efterblivna.

Jag stödjer själv inte SvP och inser självklart att partiet fortfarande står bakom samma ideologi som NSF gjorde. Jag tvivlar ju på att flera ledare för ett politiskt parti ändrar uppfattning över en och samma natt. Men jag tycker ändå att det är bättre att kalla SvP för etnocentriska eller bara "främlingsfientliga" istället för "rasistiska". De anser inte att kaukasiska öst- eller sydeuropéer (men samtidigt välkomnar de väl öst- och sydtyskar som förmodligen har en del "slaviskt/baltiskt" respektive "romerskt" arv i ådrorna) har något här att göra. Alltså är det väl ganska felaktigt att kalla dem för rasister? Såvitt jag vet så tillhör alla européer samma ras ("Caucasian"). "Nordisk" ras som NSF förut talade om är/var ett påhitt från deras sida. "Nordvästliga européer", som de talar om nu, är också mer eller mindre ett påhitt (visst går det att geografiskt skilja på nordvästeuropéer och sydeuropéer, men det betyder inte att de tillhör olika raser).

Men nog om detta nu, då denna diskussion egentligen tillhör underforumet Rasforskning.
Citera
2010-12-02, 17:23
  #212
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Revfront hotar Svenskarnas Parti på sin webbplats att inte kasta in dom två nötterna
till ersättare efter Flintkalle. Hmm har Revfront långt att åka för att ta sig till Grästorp är motfrågan?
ni som har koll på vilka platser dom antifascistiska jordhålorna är förankrade
Citera
2010-12-02, 20:38
  #213
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Revfront hotar Svenskarnas Parti på sin webbplats att inte kasta in dom två nötterna
till ersättare efter Flintkalle. Hmm har Revfront långt att åka för att ta sig till Grästorp är motfrågan?
ni som har koll på vilka platser dom antifascistiska jordhålorna är förankrade
Det var det löjligaste jag någonsin har hört.
Citera
2010-12-03, 02:04
  #214
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Behovstyrd
Du är ett jävla skämt. Det är vad du är.

"vänster-Sverigedemokrat"...
Är det samma sak som drogliberalblandrasjudebögpedofil?

Här har du lite underhållning, idiot:

http://www.guesswhosthejew.com/

Ja, vad är de som är så konstigt med det? En sverigedemokrat med djup avsky för nazister men med en liten dragning åt socialismen. Det är ungefär jag...
Citera
2010-12-03, 02:53
  #215
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sd-Micke
Ja, vad är de som är så konstigt med det? En sverigedemokrat med djup avsky för nazister men med en liten dragning åt socialismen. Det är ungefär jag...

Ibland stannar inte bussen på alla hållplatser. Hissen går inte till alla våningar. Inte, alla indianer i kanoten, blankaste kronan i portmonnän, vassaste kniven bland matsilvret. Lyset på men ingen hemma.

Skål på dig lille vän.
__________________
Senast redigerad av felia 2010-12-03 kl. 02:58.
Citera
2010-12-03, 12:31
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Jag vill inte kränka någon annans "rättigheter", jag vill bara ha mitt eget land ifred. Hade jag velat ha ihjäl varenda människa på jorden och klona upp en massiv befolkning av Svenskar för att befolka den, det hade varit rasistiskt kan erkänna. Jag är dock så pass snäll att jag låter andra människor vara i fred(till skillnad från dig). Vi svenskar har rättigheter till vårat land, som vi kämpat för i tusentals år...men det har du glömt eller? Vad ger invandrare rätt att bo här? Mångkultur, folkmord och blandring av folk det är inhumant men att vilja leva i sitt eget land är knappast det.

Du kränker andra människors rättigheter om du skickar tillbaka dem till krig eller förtryck, enbart för att de tillhör "fel ras". Alltså låter du knappast andra människor vara i fred. Vi har rättigheter till vårt land, men det innebär ju inte att vi ska ha stängda gränser.

Det som ger invandrare rätt att bo här är de internationella avtal som vi godkänt. I FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna kan man t.ex. läsa:

"Ingen får godtyckligt anhållas, hållas fängslad eller landsförvisas."

"Var och en har rätt att i andra länder söka och åtnjuta asyl från förföljelse."

Citat:
Nödvändigt enligt vem? Vi har ingen plikt att hjälpa någon, tvärt om får man vara försiktig med allt för mycket bistånd om landet i fråga inte kan hantera det. Bistånd är något man som privatperson ger till andra privatpersoner i andra länder, personligen finns det många länder jag skulle tänka mig att skänka pengar till även utanför Europa om det fanns en god orsak. Men de pengar vi sparar på att rädda Sverige skall givetvis inte gå till något sådant, dock kan detta i teorin (om det nu skulle finnas någon gudomlig lag som säger att hjälpa hela världen med massa pengar är nödvändigt) gagna världen betydligt bättre om vi istället gav alla pengar direkt till deras länder istället för att ta hit mindre än en promille av deras totala befolkning som dessutom orsakar oreda och kostar enorma pengar här i Sverige!

Som sagt, det är bl.a. internationella överenskommelser som gör det nödvändigt. Det är en mänsklig rättighet att fly och därför bör vi kombinera flyktingmottagande med bistånd och hjälp i närområdena.

Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Det är väl ganska svårt att hitta en källa på detta, då jag tvivlar på att det har gjorts några undersökningar. Duger att rekommendera för dig att gå in på valfri "typisk invandrares" Facebook och checka in vänlistan, som säkerligen kommer att bestå av 90-95% Abdallas Khabdul eller dylikt? Duger att påpeka faktumet att många bryter trots att de är födda här eller kom hit vid två års ålder?

Jag har inte hävdat att enskilda invandrare inte vill integrera sig. Självklart finns det integrerade invandrare också. Men många gillar uppenbarligen att bryta.

Mycket svagt argument får jag ju säga. Om du tittar på en valfri "typisk svensks" Facebook så kanske vänlistan består av 90-95% Kalle Svensson eller dylikt? Dessutom är det en generalisering som du inte har någon egentlig grund för förrän du har undersökt saken ordentligt. Att många bryter beror på att man bor i segregerade områden där det nästan bara bor invandrare, och detta måste förändras.

Och angående SvP så är det felaktikt att kalla dem för "enbart" främlingsfientliga. De är fullblodsrasister och -nazister och ska kallas vid sitt rätta namn. De har sina egna luddiga rasindelningar och de människor som de kan tänka sig att ta in i Sverige är de som tillhör "den vita rasen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in