Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Frågan kvarstår dock fortfarande hur SvP ser på hur urvalsprocessen av dessa ledande skulle se ut och hur kontrollorganet ska se ut. Jag menar att om man vill ersätta dagens statsskick med något annat så får man allt förklara sig lite bättre än vad som gjorts tidigare. Nu förstår ju även jag att ska man ändra något så fundamentalt i Sveriges statsskick så krävs det extremt lång tid om det ska göras parlamentariskt, men målet finns ju med i punktprogrammet så.
Frågor av denna detaljerade typ kan jag inte svara på utan att det riskerar att bli rejält fel och galet. Du får ursäkta och vänta tills Mrphonk är aktiv i tråden igen alternativt kontakta SvP per email.
Citat:
Ursprungligen postat av trevligochmysig
Däremot finns det frågetecken kvar kring tyckandet kringe SD. Höglund har sagt att SD var ett rätt bra parti så länge man talade om etnisk homogenitet, det gjorde man fram tills 2011. Det tycker jag är motsägelsefullt.
Jag skulle nog inte säga att SD verkade för etnisk homogenitet och ett svenskt Sverige 2011, möjligtvis nämndes det någonstans i deras förra partiprogram men i praktiken har man ju varit "kulturnationalister" och förespråkat en "öppen svenskhet" bra mycket längre än så.
Citat:
Sedan förstår jag väl inte varför man inte skulle kunna kommentera ND men det finns säkert skäl till det så jag lämnar frågan.
Jag vet inte riktigt varför SvP som parti ska kommentera ND mer än jag redan har gjort, kommentera vad och hur menar du?
Mitt helt personliga intryck är att ledningen gör mer skada än nytta. Det intrycket förstärks naturligtvis när offentliga företrädare för partiet som är närmare 40 år gamla, har varit politiskt aktiva i närmare 20 år och som har läst statsvetenskap på universitet ändå tycker om att tjafsa och internetbråka som ett litet barn på Flashback. Det är helt enkelt inte seriöst och den berörda personen bör nog fundera på om dylikt beteende verkligen gynnar hans sak och stärker hans aktier.
Citat:
Ursprungligen postat av trevligochmysig
Den som följt tråden vet att jag tagit upp ämnet förut så jag ser det viktigt, och det vet jag att ledningen i SvP internt tycker också. Därför är bristen av svar märklig. Jag kan istort sett bara komma fram till att man inte skall styras av majoritetsbeslut (eller ens propotionerliga?), det är inte mycket till styrelseskick. Och hur ledningen skall utses är kanske det största frågetecknet bland många i punkten.
Straybullet, läge att fortsätta på den trevliga linjen de senaste sidorna med rätt konkreta svar?
Jag saknar detaljkunskap och mandat för att svara på den frågan. Skulle jag svara skulle ju svaret bli ett personligt sådant och inte nödvändigtvis överensstämma med partiets officiella linje/idé. Därför avstår jag och svarar istället på sådant jag har kunskap och/eller starka åsikter om.
Hoppas ni har överseende.
Citat:
Ursprungligen postat av Halmbal
Kommer er hemsida anpassas till den nya grafiska profilen som används på era flygblad?
Just nu ser det rätt konstigt ut, med olika grafiska profiler på hemsida och information/propaganda. Det måste vara enhetligt.
Jag håller med dig där. Den nya grafiska profilen är ju dessutom väldigt snygg.
Citat:
Ursprungligen postat av JimmySvenzon1978
känns det inte ganska meningslöst att verka inom partier/organisationer som aldrig kommer att få en reell påverkan?
Nej, det känns faktiskt inte meningslöst att verka inom ett parti/organisation som arbetar för de svenska folkens överlevnad, framtid och bevarande. Det känns tvärtom som det viktigaste i världen. Visst är det enkelt och smidigt att lägga sig ner och dö och säga "det spelar ingen roll, vi kommer aldrig att vinna", men det är ju samtidigt defaitistiskt, vanvettigt och fegt. Man slutar inte strida när ens land blivit ockuperat, det är då kampen börjar på riktigt.
Ingen annan (bortsett från den "nationella rörelsen") verkar ju ha något intresse av att göra något åt saken, de verkar vara nöjda med den rådande samhällssituationen och framtiden som väntar oss. Så om inte vi arbetar för förändring, vilka ska då göra det?
Var står du själv politiskt förresten?