Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
Nä, jag bryr mig inte ett piss om en neger har begått brott eller ej, ut ska han ändå och jag tycker inte man ska bedöma en person efter vad den personens familjemedlemmar sysslar med. Skulle varit annorlunda ifall han försvarade brottet.
Innan 1945 och "1968" så var det ofta normen i vita samhällen. Då förstod man att arv och miljö var en realitet. Därav uttryck som "äpplet faller inte långt från trädet" och snacket om "good breeding" m.m. Den rashygieniska politik som bedrevs i flera vita nationer förr riktades mestadels mot den egna vita befolkningen. Medlemmar av kända kriminella och dysfunktionella failjer steriliserades ibland. Kom man t.ex. från en ökänd tattarsläkt så bedömdes man knappast som en individ utan som tillhörande ett visst kollektiv.
Citat:
Jag tycker inte man ska jämföra den nationella-rörelsen med andra partier/rörelser, vi är så pass utsatt och blir tvungna att att begå brott för att säkerställa vår existens. Många brott är ju endast subjektiva, vad samhället räknar som brott.
Fast det här rör ju sig tydligen mestadels inte om brottslighet i form av politiskt motiverade handlingar utan om vanlig kriminalitet?
Citat:
Vi kommer behöva hårdföra personer i rörelsen, ifall dom har haft ett kriminellt förflutet är det olyckligt men inget man ska hålla emot dom ifall dom har ändrats och verkligen vill göra rätt för sig istället.
Ett kriminellt förflutet bör man ibland och beroende på sammanhang hålla emot någon och det kan ibland försvåra eller omöjliggöra vissa roller och aktiviteter för resten av livet. Dessutom så tyder ju det mesta på att vissa figurer inte har ändrats utan tvärtom fortsätter med sin livsstil och försvarar densamma.
Citat:
Ja att skryta om sånt är ju rätt så fjantigt, men inget jag kommer orka bry mig om.
Tyder skryt om kriminalitet på att man har "ändrats och verkligen vill göra rätt för sig istället"?
Citat:
Sen så vet jag inte om dom är aktivt kriminella eller endast ett par unga killar som ville tjäna lite extra och kanske for över till Danmark och köpte på sig lite hasch, hade varit annorlunda ifall dom hade haft på sig heroin för då måste man har mer etablerade kontakter. Men jag hade fortfarande hållit det emot familjemedlemmar som inte har med det att göra.
"Endast ett par unga killar som ville tjäna lite extra"?
Jag hoppas inte att SvP:s avsedda målgrupp i första hand är livsstilskriminella och missbrukare av olika slag. Bland vanliga svenska människor så har man inte alls den attityd du tycks ge uttryck för.
Citat:
Nä det kan nog ge dåliga vibbar. Men skrämmer en medlem bort dom pga av sånt, så känns det att dom hade blivit lika iväg skrämda när dom hade läst en aftonbladet artikel om demonstrationer där SvP eller liknande blir förknippad med våld. Nu är jag inte medlem, men hade han gjort mer onytta än nytta så hade han nog inte fått vara kvar.
Inte nödvändigtvis. En del som kommer rösta på partiet drar sig nog dock för att bli medlemmar eller att donera pengar just pga det dåliga intryck som har genererats av alla dessa återkommande historier, rykten och incidenter.
Citat:
Undra om någon hade reagerat om han hade skrivit att han ville spöa Reinfeldt? Tror inte det, och som nationell.nu håller på nu, ser jag dom som värre än expo för deras publik är nationella.
Nej, det hade inte många gjort, eftersom Reinfeldt inte är en verklig person på samma sätt. Reinfeldt är i praktiken en symbol eftersom alla begriper att ingen kommer spöa Reinfeldt.
Citat:
Nej det tycker jag faktiskt inte, det är hejdlösa spekulationer fortfarande. Bara för hans bröder har åkt dit(ifall det stämmer) så försöker dessa människor direkt dra en koppling att MS ska ha något med det att göra utan något konkret bevis för det och jag tror dom endast gör det för att splittra.
Jag har ingen aning om varför några lägger fram dessa uppgifter. Om det stämmer så är det dock ytterligare en negativ sak. En persons bröder är normalt inte som vilka fristående främlingar som helst. Det är inte säkert att en person umgås med sina syskon men om en person själv har en "lite skum" bakgrund, skryter om kontakter med kriminella och dessutom har flera syskon som är kriminella så kan man nog lugnt säga att personen åtminstone umgås i kriminella kretsar, även om personen inte längre är kriminell själv.
Senast redigerad av Varnagel 2013-05-16 kl. 16:06.
Senast redigerad av Varnagel 2013-05-16 kl. 16:06.