Citat:
Ursprungligen postat av Beardz
Om jag har förstått det rätt så kommer rasblandade samt adopterade att få stanna.
Vem har sagt det? Partiledningen? Jag hörde att han katoliken Jonas tyckte det i radioprogrammet, men han sitter väl trots allt inte i partistyrelsen, eller? Med tanke på partistyrelsens bakgrund, medlemmarnas vilja och partiets punktprogram så har jag ganska svårt att se ett sådant förslag gå igenom.
Så länge det rör sig om relativt få individer kan man vara generös och inta den position som Jonas gör, men det är ju en fråga som bör tas upp vid senare tillfälle när partiet har skaffat sig mer makt och vi vet hur situationen ser ut. Att kompromisslöst inta hållningen att rasblandade och adopterade ska få stanna i Sverige punkt, i detta läge oavsett deras antal kan inte betraktas som något annat än ogenomtänkt vansinne och idioti.
SvP:s styrka ligger i deras kompromisslöshet och deras radikala och principfasta politik. Man bör också fortsättningsvis utnyttja och använda sig av den styrkan.
Personligen ställer jag mig faktiskt starkt kritisk till Jonas de Geers klumpiga uttalande och hade gärna sett ett förtydligande på vad han egentligen menar.
Principprogrammet talar sitt tydliga språk och den enda slutsatsen jag kan dra är att Jonas åsikter som han framför är sina egna och inte heller representativa för partiet.
"1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.
Det svenska folkets yttersta intresse är dess fortlevnad. Vårt folk, de etniska svenskarna, har i många generationer byggt Sverige med blod, svett och tårar. Våra förfäder har försvarat landet med sina liv för att kunna överlämna ett svenskt Sverige till sina barn. Nu är det vår tur att skapa ett Sverige där våra barn kan växa upp i trygghet och där svenskarna styr över sitt eget öde. Sverige behöver vara svenskt för att svenskarna skall kunna skapa sin egen kultur, sina egna seder och bruk samt fritt kunna välja vilka influenser som skall påverka eller berika Sverige från andra delar av världen.
För alla folks långsiktiga överlevnad krävs ett eget etniskt homogent livsrum, då det är ett generellt kriterium för överlevnad varför det knappast är något anmärkningsvärt att även svenskarna värnar sin egna fortlevnad. Svenskarnas parti förespråkar därför en avveckling av den mångkultur som genomsyrar dagens samhälle och som otvivelaktigt leder såväl svenskarna som det svenska samhället i fördärvet. Detta innebär att endast personer som är genetiskt lika svenskarna skall kunna få medborgarskap i Sverige för att kunna tas upp av samhället och bli en del av den svenska identiteten."