Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2012-09-17, 12:07
  #1993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanInteSova
Ja, det är väll de jag menar. Kan göra de lite svårare för media att smutts kasta honom iallafall. Utöver de så är de lite allt möjligt jag stör mig på. T.ex. deras val av parti symbol.

Förvisso så förstår jag deras motivation, och vist är de en fin symbol, men tycker ändå inte riktigt detta hör hemma i modern politik. Kanske är min hjärntvättade media hjärna som talar men jag skulle skämmas för att ställa mig bakom en sån här symbol politiskt, oavsett budskapet.

Jag reagerar inte på symbolen på samma sätt, men då förstår jag vad du menar. Någon företrädare kanske kan förklara hur man tänkt rent propagandamässigt?
Citera
2012-09-17, 12:55
  #1994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Om det stämmer så kommer jag inte att rösta på SvP. Om det stämmer så kan och bör man nog som nationalist avfärda SvP helt och hållet. Jag hoppas att det inte stämmer.

Eller är även SvP på väg mot en politik som förespråkar bevarande (eller återskapande) av "det svenska kulturarvet och traditionella kristna värderingar" snarare än en politik som sätter folkets och rasens överlevnad i första rummet?
De som inte tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, som man uttrycker det kommer inte få behålla sina svenska medborgarskap, vad det sen skulle innebära för rasblandade samt adopterade, om de ska få bo kvar fast utan medborgarskap, eller om de måste lämna landet vet jag inte. Men om du lyssnar på ett av de senare avsnitten av Radio Framåt så snackas det bland annat om detta.
Citera
2012-09-17, 13:16
  #1995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
De som inte tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, som man uttrycker det kommer inte få behålla sina svenska medborgarskap, vad det sen skulle innebära för rasblandade samt adopterade, om de ska få bo kvar fast utan medborgarskap, eller om de måste lämna landet vet jag inte. Men om du lyssnar på ett av de senare avsnitten av Radio Framåt så snackas det bland annat om detta.

Har inte lyssnat på det programmet. Det är för många en känslomässigt besvärlig fråga men idag är det sedan länge försent att förespråka en "snäll" politik. Redan idag finns det så många rasfrämmande adoptivbarn och rasblandade att det är helt orimligt att acceptera att de blandas in i folket. Det rör sig försmodligen om minst många tiotusentals och snart kanske hundratusentals människor. Det skulle oåterkalleligt förändra och påverka det svenska folket om alla dessa tillåts stanna och smälta in i befolkningen.
Citera
2012-09-17, 13:26
  #1996
Medlem
NirvanAs avatar
Håller SvP på att mjukna? fy fan.

Alla rasblandade och adopterade måste UT
Citera
2012-09-17, 13:49
  #1997
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Om det stämmer så kommer jag inte att rösta på SvP. Om det stämmer så kan och bör man nog som nationalist avfärda SvP helt och hållet. Jag hoppas att det inte stämmer.

Eller är även SvP på väg mot en politik som förespråkar bevarande (eller återskapande) av "det svenska kulturarvet och traditionella kristna värderingar" snarare än en politik som sätter folkets och rasens överlevnad i första rummet?
I de samtal jag haft med riksledningen så finns det inget som tyder på att man skulle praktisera "öppen svenskhet" sedan att alla folkfrämlingar skulle försvinna på dagen är en utopi. Repatriering är nyckelordet här.

/Micke
Citera
2012-09-17, 16:12
  #1998
Medlem
Saoshyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardz
Om jag har förstått det rätt så kommer rasblandade samt adopterade att få stanna.
Vem har sagt det? Partiledningen? Jag hörde att han katoliken Jonas tyckte det i radioprogrammet, men han sitter väl trots allt inte i partistyrelsen, eller? Med tanke på partistyrelsens bakgrund, medlemmarnas vilja och partiets punktprogram så har jag ganska svårt att se ett sådant förslag gå igenom.

Så länge det rör sig om relativt få individer kan man vara generös och inta den position som Jonas gör, men det är ju en fråga som bör tas upp vid senare tillfälle när partiet har skaffat sig mer makt och vi vet hur situationen ser ut. Att kompromisslöst inta hållningen att rasblandade och adopterade ska få stanna i Sverige punkt, i detta läge oavsett deras antal kan inte betraktas som något annat än ogenomtänkt vansinne och idioti.

SvP:s styrka ligger i deras kompromisslöshet och deras radikala och principfasta politik. Man bör också fortsättningsvis utnyttja och använda sig av den styrkan.
Personligen ställer jag mig faktiskt starkt kritisk till Jonas de Geers klumpiga uttalande och hade gärna sett ett förtydligande på vad han egentligen menar.

Principprogrammet talar sitt tydliga språk och den enda slutsatsen jag kan dra är att Jonas åsikter som han framför är sina egna och inte heller representativa för partiet.

"1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

Det svenska folkets yttersta intresse är dess fortlevnad. Vårt folk, de etniska svenskarna, har i många generationer byggt Sverige med blod, svett och tårar. Våra förfäder har försvarat landet med sina liv för att kunna överlämna ett svenskt Sverige till sina barn. Nu är det vår tur att skapa ett Sverige där våra barn kan växa upp i trygghet och där svenskarna styr över sitt eget öde. Sverige behöver vara svenskt för att svenskarna skall kunna skapa sin egen kultur, sina egna seder och bruk samt fritt kunna välja vilka influenser som skall påverka eller berika Sverige från andra delar av världen.

För alla folks långsiktiga överlevnad krävs ett eget etniskt homogent livsrum, då det är ett generellt kriterium för överlevnad varför det knappast är något anmärkningsvärt att även svenskarna värnar sin egna fortlevnad. Svenskarnas parti förespråkar därför en avveckling av den mångkultur som genomsyrar dagens samhälle och som otvivelaktigt leder såväl svenskarna som det svenska samhället i fördärvet. Detta innebär att endast personer som är genetiskt lika svenskarna skall kunna få medborgarskap i Sverige för att kunna tas upp av samhället och bli en del av den svenska identiteten."
__________________
Senast redigerad av Saoshyant 2012-09-17 kl. 16:16.
Citera
2012-09-17, 16:35
  #1999
Medlem
Jag ställde, härförleden, frågan till en högt uppsatt SvP:are hur han ser på svenska medborgare av blandad etnicitet. Jag fick ett rakt och koncist svar som löd så här:

- Etniskt blandade barn och vuxna skall inte straffas. Dessa skall vara fullgoda medborgare i Sverige med samma skyldigheter och rättigheter som alla andra.
__________________
Senast redigerad av Freddes 2012-09-17 kl. 16:41.
Citera
2012-09-17, 16:40
  #2000
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
Vad gäller för t.ex Mikael Skillt om han har fått ett återfall och gått tillbaka till sin judinna? Eller Langéen till arabtjejen? Är ju inte direkt schysst att splittra ett par.
Om det sker så hoppas jag att jag utesluts ur partiet, men att utvisa mig ur landet är ju inte hållbart. Skulle vår fiktiva återförening resultera i ett barn så får jag väl besöka det i Israel där det skulle bo tillsammans med sin mor.

/Micke
Citera
2012-09-17, 16:42
  #2001
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddes
Jag ställde, härförleden, frågan till en högt uppsatt SvP:are hur de ser på svenska medborgare av blandad etnicitet. Jag fick ett rakt och koncist svar som löd så här:

- Etniskt blandade barn och vuxna skall inte straffas. Dessa skall vara fullgoda medborgare i Sverige med samma skyldigheter och rättigheter som alla andra.
Vem skulle denne högt uppsatte SvP:are vara? För det stämmer ju uppenbarligen inte med partiprogrammets punkter.

/Micke
Citera
2012-09-17, 16:45
  #2002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Vem skulle denne högt uppsatte SvP:are vara? För det stämmer ju uppenbarligen inte med partiprogrammets punkter.

/Micke

Vem det är tänker jag inte tala om. Möjligt att han gav uttryck för sin personliga åsikt. SvP:s partiprogram har jag inte läst så noga. Men jag ska väl ta och göra det.
Citera
2012-09-17, 16:53
  #2003
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddes
Vem det är tänker jag inte tala om. Möjligt att han gav uttryck för sin personliga åsikt. SvP:s partiprogram har jag inte läst så noga. Men jag ska väl ta och göra det.
Ok, men du förstår väl att ditt påstående inte kan tas på allvar när du inte namnger honom. Ingen med ansvarsbefattning i SvP är hemlig så varför du inte vill namnge honom framstår som märkligt för mig iaf.

/Micke
Citera
2012-09-17, 16:57
  #2004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Ok, men du förstår väl att ditt påstående inte kan tas på allvar när du inte namnger honom. Ingen med ansvarsbefattning i SvP är hemlig så varför du inte vill namnge honom framstår som märkligt för mig iaf.

/Micke

Jag tror nog att jag kan tas på allvar utan att namnge honom.
Att jag inte namnger honom beror på att jag, i förtroende, vill kunna fortsätta att föra en dialog med olika slags politiker utan att de ska vara rädda för att jag senare ska hänga ut dem och deras åsikter på internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in