2012-12-18, 16:26
Medlem
Varför ska man hela tiden hålla på och dalta med allt jävla mena pack. Undra vad som skulle hänt om detta slulle ha utspelats i exempelvis Kina. Pansarvagnarna skulle rullat in och återställt ordningen och överlevande skulle avrättats.
Citera
2012-12-18, 16:27
Medlem
HC47s avatar
En "man" som sänker tjejen som misshandlas också... Vissa människor har verkligen ingen värdighet. Hoppas han hängs ut och får lite av sin egen medicin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
En "man" som sänker tjejen som misshandlas också... Vissa människor har verkligen ingen värdighet. Hoppas han hängs ut och får lite av sin egen medicin.

Har du länk till källan?
Citera
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vissa tror verkligen på allt. Det finns ingen chans att det där stämmer.

Nej, som sagt hade inte Sahlgrenska-, Östra-, Kungälv- eller Högsbo sjukhus tagit mot några skadade klockan 15.30 och då var ju upproret till stor del över.
Citera
Medlem
Om det nu är så illa att någon tagit livet av sig så kommer media aldrig skriva om det!
Inte för att jag tror att det är sant, någonstans!
Citera
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=coS-sm9OuIg - Här är den "exklusiva" filmen, som aftonb skryter med!
Länk till presskonferens?
Citera
2012-12-18, 16:28
Medlem
Whiros avatar
Expressen: Vi har inte fått några rapporter om skadade
Aftonbladet: visar film på en tjej som blir misshandlad

Ser ut som hon fick bra med stryk eller ?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampan.
Källa på det? Inga sjukhus har fått in några skadade personer.

Finns ingen trovärdig källa.
Citera
Medlem
halgurds avatar
TV4 news sänder live från presskonferens i Göteborg nu:

http://www.tv4play.se/se-tv-direkt/tv4-news
Citera
Medlem
zemfiras avatar
Nu tar vi det lilla lugna. Media har överdrivit situationen till max - det är sant, MEN det media inte sagt eller det dom flesta flashback medlemmarna inte fattar är att GM hängt ut namn på ca 200 pers (varav många blattebrudar med kända efternamn i Göteborg) dvs. Alikhan familjen, Simmo familjen och även vänner till OG!

Vi som bor i Göteborg och är någorlunda medvetna om hur det funkar när det gäller sådant här vet att saker precis har börjat. GM kommer nog aldrig komma tillbaka till Göteborg pga hotbilden som cirkulerar mot henne just nu.
Citera
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Leif, gode vän Leif, detta har du o jag förutspått länge. Teknikens bakslag i ansiktet på ungdomen.

Jävla snorungar som kostar mega mkt i insatser medans bankrånare,mördare,bedragare,guldförsäljare o allsköns pack kan strosa runt obehindrat i götet nu när alla blåvita e på gymnasiet.

Min kära beast, jag undrar om denna händelse kommer sprida sig ut i förorten under kvällen? Kan det helt enkelt bli så att kvällen slutar med att Göteborg står i brand? Grabbarna i förorten är inte sena på att sätta fyr på allt i deras väg när de väl protestera mot något. Att bete sig på ett civiliserat sätt är inte deras starka sida för att vara extra tydlig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Jag irriterar mig bestämt på alla dessa "SD 2014!"-kommentarer som dyker upp i trådarna som en j-vla spammande blob. Vad är det som SD ska göra åt saken, menar ni? Vilken tillit förtjänar den slemmiga jesusblatte-kramaren Åkesson och dennes alkoholiserade järnrörsjude egentligen?

Låt det inte falla i glömska att kaozet började som en motreaktion mot att minderåriga flickor hängdes ut som horor. Det vore mer skrämmande om man inte reagerade starkt på detta. Att en svensk flicka som vad jag förstår gör sin bekännelse och bekräftar uppgifterna om sin egen inblandning i en trekant och annat allmänt lösaktigt beteende bekräftar på inget vis andra uppgifter. Det handlar i mångt och mycket om förtal och grundlösa påståenden från andra flickor och gymnasieelever. I denna ålder är det ett förbannat jidder flickor emellan, allt som krävs är en bild och lite "skvaller" och sedan får flickorna ett rykte som är svårt att tvätta bort. Hur trovärdiga är dessa uppgifter?

Kontoägaren och ryktesspridaren förtjänar att straffas. Sen att det kaozas under allt mer stormliga former är olyckligt och lika oacceptabelt det. Förstörelse av egendom och annat tattigt beteende ska bemötas med hänsynslöshet. Om någon kaozade på min bil hade denne fått ett trubbigt föremål hårt och hänsynslöst intryckt i pannan. Polisen bör tillämpa mer oortodoxa metoder, typ gummipatroner, vattenkanoner och övervåld. Lär er av Brasilien.

Men som sagt... att hänga ut småflickor på detta vis är oacceptabelt och ska bemötas därefter. Man bör heller inte beskylla babbarna (eller svennarna) som apar sig då det är rättsväsendet och den fjolliga inställningen till brottsbekämpning som motiverar kaozet desto mer. Det är polisens fel.

Måste motvilligt erkänna att du har faktiskt en poäng här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in