2012-12-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Många här retar sig på att invandrarna kutar omkring och skriker.. men jag säger: Hedrar åt blattarna som vågar säga ifrån när brott begås. Att hänga ut oskyldiga barn och ungdomar ska aldrig vara ok. Här tar blattarna tag i problemet och säger "Stopp!", "sluta"

Var är svenskarna?

Nej. Svenskarna går istället ihop som i Bjälsta och försvarar våldtäktsmannen, eller kutar omkring och gör upplopp när det handlar om fotboll.

Vet inte men... det känns inte ok att det skapas ett drev mot invandrarna för att de säger ifrån.

Det är väl bra att nån säger ifrån. Eller?
Det här var ta mig fan det absolut mest genomkorkade och verklighetsfrånvända jag läst på väldigt länge...

Du är medveten om det finns folk som har som yrke att hjälpa människor när ett brott har begåtts?
Men du ser alltså hellre att vi helt avskaffar rättsväsendet och så går ihop i stora mobbar och vandaliserar och misshandlar folk när vi känner oss kränkta eller ett brott har begåtts mot en själv eller någon man känner?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sett till risk för skador är det en enorm skillnad mellan att hoppa på någons huvud å ena sidan, och att sparka på någon å andra sidan. Har själv för länge sedan en lördagskväll blivit påhoppad av tre-fyra personer som sparkade på mig när jag låg ned, några blåmärken på ben och rygg blev det men inte värre.

Fegt och jävligt grisigt att sparka på en liggande person, men att säga att det per automatik är särskilt farligt är alltså inte riktigt sant. Det behöver inte vara farligare än att slå en person. Ett slag kan vara dödligt, om det tar illa och omständigheterna i övrigt är kassa, men det behöver alltså inte vara särskilt farligt för den fysiska hälsan - samma sak med sparkar.

Det jag själv reagerar mest är inte det fysiska våldet hon utsätts för, smärtan och risken för skador eller men, utan på att hon faller och hon försvarslös ligger och får ta emot sparkar. Det är fegt, ynkligt och misshandel, men inte nödvändigtvis något som behöver föranleda ens ett sjukhusbesök.
Oavsett så är det förjävligt att misshandla en annan människa - även om denne har snackat skit om någon annan.
Citera
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Haha, ja just det: om någon är dum mot dig så ska den personen lynchas. Det är ett civiliserat beteende. Du vet svenskar höll på så också för ett par hundra år sedan, men det har ju gått framåt en del sedan dess lyckligtvis.
Visst, om du tycker att det är att ha gått framåt när man beväpna sig med järnrör.
Citera
2012-12-18, 20:41
Medlem
Thorvics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Många här retar sig på att invandrarna kutar omkring och skriker.. men jag säger: Hedrar åt blattarna som vågar säga ifrån när brott begås. Att hänga ut oskyldiga barn och ungdomar ska aldrig vara ok. Här tar blattarna tag i problemet och säger "Stopp!", "sluta"

Var är svenskarna?

Nej. Svenskarna går istället ihop som i Bjälsta och försvarar våldtäktsmannen, eller kutar omkring och gör upplopp när det handlar om fotboll.

Vet inte men... det känns inte ok att det skapas ett drev mot invandrarna för att de säger ifrån.

Det är väl bra att nån säger ifrån. Eller?
Det är rättsväsendets uppgift. Visst kan det vara frestande att ta lagen i egna händer ibland... men det är ju helt fel. Eller vad tycker du? Hur skulle vårat samhälle se ut om alla gjorde så. Jag vill också tillägga att det är en stor skillnad på att ta lagen i egna händer och civilkurage.
Senast redigerad av Thorvic 2012-12-18 kl. 20:43.
Citera
Medlem
JohnLocke2s avatar
Fri media i våra grannländer rapporterar från händelsen:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10048709
Citera
Medlem
birre123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorvic
Någon har säkert backup. Det var i alla fall en blatte med namnet "Ah*ad" som hade gjort en video där det såg ut som om de skulle ut i krig.

Jag har en backup, laddar upp just nu.
Citera
Medlem
Zemeksiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zemeksius
Lyckades även få fram att tjejen som blev misshandlad (GM's syster) inte hade något med kontot att göra och blev slagen bara på grund av att hon är besläktad med M*rin*.

Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Och man kan fråga sig vad hon hade med saken att göra? Det kännetecknar blattarnas syn på blodsband och att man drar in hela sin motståndares familj och släkt i konflikten precis som man gör nere i mellanöstern och i Afrika. Inte konstigt att det ser ut som det ser ut i vissa länder.

Du gissade rätt!

/Blatte
Citera
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Det skulle vara intressant att höra hur ni anser att medierna har skött detta idag.

Det finns en stor tråd om just det näst högst upp på heta ämnen.

Citat:
Ursprungligen postat av birre123
Jag har en backup, laddar upp just nu.

Länka här sedan, vill väldigt gärna se
Citera
Medlem
zemfiras avatar
Hennes systers blogg
http://www.nattstad.se/minimi
Citera
2012-12-18, 20:42
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karott
http://web.stagram.com/n/orrozgbg/ där har du en sida som postats ett par ggr tidigare.

http://www.liveleak.com/view?i=955_1355837416 och där har du misshandeln, också postad ett antal ggr innan.

Tycker också som någon annan nämnde att det verkligen ser ut att vara nere i bagdad.. trasiga bilar, flygande föremål och terroristskanderande svartingar

Fattas bara några bildäck som brinner och aningens mer raserade byggnader.

Grovt och sparka på en tjej som ligger ner.
Citera
2012-12-18, 20:42
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonellen
Vilka är alla rödjackor man ser överallt?

Tror det kan vara Dialogpolisen!
Citera
2012-12-18, 20:43
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranor
Bara jag som inte förstår?

På grund av att någon på detta gymnasium gjort en smutskastningsprofil på IG så har man svarat med upplopp, misshandel av en tjej och snöbollskastning m.m. mot polisen? Jag får det inte att gå ihop? Vad är det jag inte förstår? Detta är ju alldeles absurt.

Att du inte förstår säger rätt mycket om dig. OM du blivit uthängd med namn och bild på facebook som pedofil, våldtäktsman, idiot och fått enormt mycket uppmärksamhet fast allt är baserat på en lögn. Dina föräldrar reagerar, dina grannar reagerar, alla dina vänner i skolan börjar ta avstånd, hela skolan vänder sig mot dig. Det visar sig att fler blivit uthängda, ni går ihop och känner er djävligt påhoppade.

Klart som fan att man reagerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in