2012-12-18, 18:11
Medlem
Helt sick

http://www.exponerat.info/hundratals-sten-och-flaskkastande-elever-i-upplopp-i-goteborg/

vafan händer i göteborg, vad gör föräldrarna? Vad FAN gör polisen?
Citera
Medlem
Fettopappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellpan

Någon som har en äkta live uppdatering från centrum?
Kanske värt att åka in och kolla.

Lugnt i stan för tillfället. Ett gäng poliser i nordstan och några hästar runt brunns. Blattar överallt som skriker "FUCK AAAAAINA!!!!" och fjantar sig.
Citera
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicephorus
det var runt 300 kids från främst Hisingen som dök upp. Därefter ringde man in folk från Tynnered, VF osv.

Någon från polisen sa att uppåt 150 ungdomar på plats. På SVTs västnytt stod det 500 ungdomar. Vad har du fått 300 personer ifrån?
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraschen
Men de personer som gör upploppet är ju kritiska till hur instagramtjejen agerat genom att måla ut klasskompisar som horor. I mina ögon är det ganska legitimt. Att några få personer är våldsamma händer ju alltid när 200-300 personer i 15-18-årsåldern sluter samman.

Varför allt invandrarhat just den här gången?

Jag själv tycker att instagram kontot är värre än att några bilar blir sönderslagna. Okey, att tjejen som blev nerslagen var överdrift. Det tycker jag också.

Men annars att starta ett instagram konto för att hänga ut folk. Detta är bara mobbing och förtal.
Citera
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten-steve
jag går på skolan och va på plats större delen av dagen! ställ era frågor! kan inte lova att svara på allt, men så mycket som möjligt!
Var det några lärare som försökte tala med och lugna ner den stora grupp som samlades utanför skolan? De flesta skulle nog undvika det men det brukar finnas en del lärare med pondus.
Citera
2012-12-18, 18:12
Medlem
JimCarr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Den har länkats femtielva tusen gånger redan .

Det sjuka i den är att blattefittorna säger "nu går vi" istället för att ingripa. Blir så jävla förbannad på så fega människor!

Jag såg det, haha. Ber om ursäkt för repost.
Hade dock inte SJÄLV ingripit. Då hade jag fått allah på mig. Men att dem skrattar äcklar mig. Det är ingen slump att det blev såhär. Hade det varit en skola där 90 % var "svensk", så hade det som mest blivit tjafs och onda blickar. Sorgligt att det verkligen är sant.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-tie
Jag förstår inte varför hundratals utlänningar från MENA löper amok i Göteborg pga att några tonåringar/barn har hängts ut på nätet. Tog de bara tillfället att löpa amok när de fick ett, typ höjt pris på mjölk, låt oss löpa amok?
Så är det ju alltid. Arabiska Våren. Reclaim the Streets, EU-toppmöten. Det är ju bara en minoritet som är där av den ursprungliga anledningen. Resten ser sin chans att kaosa och leva rövare och slå sönder saker och ting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Jag själv tycker att instagram kontot är värre än att några bilar blir sönderslagna. Okey, att tjejen som blev nerslagen var överdrift. Det tycker jag också.

Men annars att starta ett instagram konto för att hänga ut folk. Detta är bara mobbing och förtal.

Oj så farligt.

Hur fan kan man vara så känslig?

Det är så med blattar, ibland om man bara tittar på dom så kollar dom snett och frågar om man ska slåss. Deras beteende.
Citera
Medlem
DoktorBlutegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraschen
Men de personer som gör upploppet är ju kritiska till hur instagramtjejen agerat genom att måla ut klasskompisar som horor. I mina ögon är det ganska legitimt. Att några få personer är våldsamma händer ju alltid när 200-300 personer i 15-18-årsåldern sluter samman.

Varför allt invandrarhat just den här gången?

I dina ögon är det alltså legitimt att samla ihop en pöbel med syftet att misshandla en tjej(förmodligen döda henne) och sedan när det inte går misshandla oskyldiga människor, bedriva stor skadegörelse, slå sönder bilar på sånt sätt att en hel jävla kravallstyrka behövs inkallas för att lugna ned situationen? Detta för lite skitsnack på internet som lika gärna kan vara ett troll.

Invandrarhatet kommer ifrån att det var i princip enbart invandrare(MENA) och det är enbart invandrare som sysslar med sånt här.
Citera
2012-12-18, 18:13
Medlem
Seth-Rydells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Lugnt i stan för tillfället. Ett gäng poliser i nordstan och några hästar runt brunns. Blattar överallt som skriker "FUCK AAAAAINA!!!!" och fjantar sig.
Det håller på ännu alltså? Hur många rör det sig om? En större grupp eller enskilda smågrupper?
Citera
Medlem
Ryktas om att nån blev våldtagen eller försök till våldtäkt? stämmer detta?
Citera
Medlem
Laxnesss avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15952277.ab

Ingressen
Citat:
Ett 15-tal ungdomar kastade sten och snöbollar på polisen under kravallerna i Göteborg i dag.

Ingen är i nuläget gripen.

– Det är ganska unga ungdomar vi pratar om och vi försöker identifiera dem med hjälp av sociala medier, säger polisens kommenderingschef Lena Matthijs.

Samtidigt misstänks den 17-årig flickan bakom Instagramkontot för grovt förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in