2012-12-18, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WEYNEROONEY
Om vi är flera som anmäler kan Polisen göra något, såvida glamoureus och de andra pedofilerna inte sitter bakom proxy.

Lär dig läsa och stava, så kanske du kan dels läsa på lagboken så kanske du inser att du begår förtalsbrott just nu
Citera
Medlem
WEYNEROONEYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampan.
Suck, det går något rykte om att en har blivit mördad och 3 har tagit självmord. Vad är det för skit? Då skulle det stå i Aftonhoran för länge sedan.
Skitsnack

En är död, orsak inte känd medans en annan är svårt skadad.
Citera
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Jag irriterar mig bestämt på alla dessa "SD 2014!"-kommentarer som dyker upp i trådarna som en j-vla spammande blob. Vad är det som SD ska göra åt saken, menar ni? Vilken tillit förtjänar den slemmiga jesusblatte-kramaren Åkesson och dennes alkoholiserade järnrörsjude egentligen?

Låt det inte falla i glömska att kaozet började som en motreaktion på att minderåriga flickor hängdes ut som horor. Det vore mer skrämmande om man inte reagerade starkt på detta. Att en svensk flicka som vad jag förstår gör sin bekännelse och bekräftar uppgifterna om sin egen inblandning i en trekant och annat allmänt lösaktigt beteende bekräftar på inget vis andra uppgifter. Det handlar i mångt och mycket om förtal och grundlösa påståenden från andra flickor och gymnasieelever. I denna ålder är det ett förbannat jidder flickor emellan, allt som krävs är en bild och lite "skvaller" och sedan får flickorna ett rykte som är svårt att tvätta bort. Hur trovärdiga är dessa uppgifter?

Kontoägaren och ryktesspridaren förtjänar att straffas. Sen att det kaozas under allt mer stormliga former är olyckligt och lika oacceptabelt det. Förstörelse av egendom och annat tattigt beteende ska bemötas med hänsynslöshet. Om någon kaozade på min bil hade denne fått ett trubbigt föremål hårt och hänsynslöst intryckt i pannan. Polisen bör tillämpa mer oortodoxa metoder, typ gummipatroner, vattenkanoner och övervåld. Lär er av Brasilien.

Men som sagt... att hänga ut småflickor på detta vis är oacceptabelt och ska bemötas därefter. Man bör heller inte beskylla babbarna (eller svennarna) som apar sig då det är rättsväsendet och den fjolliga inställningen till brottsbekämpning som motiverar kaozet desto mer. Det är polisens fel.
Senast redigerad av Caine.Atrebatum 2012-12-18 kl. 16:29.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalkan
Någon som har lust att länka presskonferensen som skall sändas 16:30? Vill inte klicka runt på aftonhoran i onödan.

Aftonbladet kommer inte att sända den utan rapportera via livechatten.
Citera
2012-12-18, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
nja, det skulle kunna hända i vilken gymnaieskola som helst där de som går där kommer från socialgrupp 3. Den springande punkten är nog inte endast integration men det är naturligtvis en bidragande orsak.

För nåt år sen vill jag minnas en bloggare som hängde ut brudar från övre medelklassen i göteborg med ett jävla liv som följd. Men inga upplopp eller misshandlar. Utan bara mediadrev.

Minns du vad jag menar?

Detta vara Saman, https://www.flashback.org/t806865p22

Stämmer att det blev ett jävla liv men det var ju inte snack om varken bråk eller upplopp till följd av detta, och de inlägg som postades i hans blogg var i mitt tycke grovare. Han blev väll förövrigt dömd för bland annat bedrägeri efteråt men framförallt förtal gällande bloggen. Kan tänka mig att samma påföljd kommer ske här.
Citera
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneBark
Tråkigt för några bilar som fått lite bucklor, men allvarligare än så blev det aldrig.

Varför är det alltid bilar som får ta smällen när blattar är förbannade i grupp? Känner de sig kränkta av bilarna å sin kamelers vägnar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Orroz betyder väl hora på eritreanska?

Är det någon som ungefär vilka brott som begåtts, hur mycket som blivit sönderslaget osv.
Är det som en vanlig "reclaim" eller har dom bara kastat snöbollar?

Vad är det som skiljer detta från vanligt hederligt upplopp?
Som stenkastning och förstörelse av bilar?

Vad är det konkret som har gjorts? Och då skiter jag i orsakerna, utan är bara intresserad av skadorna på samhället/folket.

Jag vill avsluta med ett par visdomsord.
När det handlar om bråk bland göteborgare så är det frågan om självsanering, vilket är något mycket bra för oss vanliga svenskar, oavsett etnisk bakgrund. Faktum är att göteborgarna har parasiterat på övriga landet länge nog nu. Kanske är detta droppen och att nu övriga landet har fått nog. Hoppas det. Göteborg down, Skåne to go!

Det ryktas bara om ett par misshandelsfall, en knivskurning, några krossade fönster och ett par söndersparkade lyktstolpar(!). Snöbollar, sten och flaskor sägs ha kastats mot polis, byggnader, fönster och allmänhet. Detta har dock inte bekräftats av någon.
Ännu ett rykte säger att en äldre dam fått en flaska i huvudet och börjat blöda ymnigt.

Det enda som får detta att klassas som upplopp är väl att polisen fick rycka ut lite mer än vanligt.

Strax innan klockan 16 sade Aftonbladet att de strax skall publicera filmen där en tjej blir misshandlad av minst fyra personer. Edit: Filmen var densamma som redan postats 100 gånger i tråden. Man ser en tjej bli påhoppad bakifrån, men inga sparkar eller "fyra mot en".

Sjukhusen i Göteborg har fortfarande inte fått in några skadade ifrån upploppet.

Sammanfattning:
https://www.flashback.org/sp40978026
Senast redigerad av Nemoooo 2012-12-18 kl. 16:29.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VF183
Så för att förstå det här korrekt så är det här mellanöstern/muslim gänget ute efter tjejen som hängde ut skitnackarna. Inte själva skitnackarna?

Vad är det för jävla konstig idé om rättvisa de har i sina gener och kulturer?

Är militärpolisen på linje med gummikulor på väg?

Det är ju vi som säger; ni måste lämna eran hederkultur med våld också vidare, sedan blir de kallade horor och blir uthängda när de börjar dejt folk. Personen som har startat kontot på instagram borde bli anmäld ordentligt.

Och att lite bilar som får bucklor är väl det som man minst borde bry sig om här.
Citera
Medlem
Softices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glamoureus
Lär dig läsa och stava, så kanske du kan dels läsa på lagboken så kanske du inser att du begår förtalsbrott just nu

Oavsett vad så är det för jävligt att sociala medier används på ett så respektlöst sätt, mot andra människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WEYNEROONEY
Skitsnack

En är död, orsak inte känd medans en annan är svårt skadad.
Källa på det? Inga sjukhus har fått in några skadade personer.
Citera
2012-12-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Den där tjejen alltså. Hon måste börja tänka innan hon skriver... Nyss "informerade" hon om 4 döda liksom, nu kan det plötsligt vara "osant". Haha...

Jag tror det är en massa attentionwhores ärligt talat som bara vill få trafik på sina bloggar..
bara man lyssnar på "språket" i filmerna inser man snabbt att de har rymt från skansen..
Citera
2012-12-18, 16:26
Medlem
slutatacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
"EXKLUSIV FILM" skriver AB om något som laddats upp av ett antal olika youtubekonton idag.

Exklusivt hos media så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in