2012-12-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Völund
Att whina på att vår streaming-hjälte ibland håller mobilen snett är jävligt korkat. Snubben går där själv och har ingen backup. Hur många har balls nog att gå fram och filma stabilt i en sådan situation? Dessutom är det iskallt ute i Göteborg idag (var själv vid området för ungefär 60 minuter sen) vilket gör att det blir ännu svårare att ha stadig hand. Vi får en stream. Be happy, whiners!

Du gör ett kanonjobb!

Det är väl ingen som har direkt gnällt? Det kan ju vara lätt att glömma bort när man själv står med kameran att bilden vrids när den spelas upp?

Om mitt tidigare inlägg togs som gnäll, så ber jag om ursäkt, även jag tycker han gör ett grymt jobb!
Citera
2012-12-19, 13:17
Medlem
soulfly82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Herregud. Nu har aftonbladet startat en chatt där dom ska diskutera näthat.
I bräschen är den gamle näthataren Kawa Zolfagary och svarar på frågor...
Första frågan och svaret:

"Vilka siter är det detta hat som triggar ungdomar sprids?"

Svar:
Kawa Zolfagary:
Kent: Det finns både etablerade sidor som organiserar sig på nätet, då rör det sig oftast om rasistiska sidor i stil med Avpixlat som har kopplingar till SD. Sen finns det även sidor som dyker upp som är mer spontana och rör något mer specifikt, som våldtäkterna i Bjästa.

Självklart försöker dom göra även detta till en hatbild mot invandrare. Otroligt

edit: Självklart är det avpixlats fel att detta upplopp startade.
Aftonbladets logik i ett nötskal

Alltså jag kräkte precis upp frukosten. Afa måste ju gotta sig i hur PK-media vinklar allt till att det är "rasisternas" fel att nysvenskar startar upplopp....

Hur har det gått? Någon under dagens upplopp som blivit skadad?
Citera
2012-12-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goopy
Jag var där igår när det var som hestast förmodligen. Jag intervjuade några ungar som gick på skolan och filmade en del. Ungdomarna kastade föremål mot poliserna (mest clementiner och snöbollar, haha).

Många av dem som arbetade i husen runt omkring själva skolbyggnaden öppnade fönstren och tittade ut för att filma, då svarade svärmen med ilskna och upproriska ungdomar med hårt artilleri rakt in i fönsterna med allt vad som kunde finnas.

Vid ett tillfälle så kom det en civil uttryckningsvan och körde igenom folkmassan som då började följa efter den här vanen med sirener till en parkeringsplats, precis där vattnet tar till. Där möttes jag och min trofaste iPhone i filmläge av en fullkomligt förryckt poliskonstapel som viftar hejdlöst med sin teleskopsbatong mot bl.a en helt passiv ung tjej i slöja, för att sedan rusa mot folkmassan där han möts av en ännu mer passiv åskadare som han prompt lappar till på nacken/axeln med sin batong.

När jag ser detta går jag närmre för att få en bättre bild av vad som sker framför mina ögon och blir då själv konfronterad av den här polismannen som sparkar mig på benet så fort han kom nära nog.

Jag har som sagt hela det här händelseförloppad på film, någon som skulle vara intresserad av att se?

Jag tycker personligen att det är oacceptabelt av en polis att bete sig på det här sättet, trots att det var en störig stämning så tycker jag inte det är okej att bruka våld på det sättet. Han var ute på jakt, den här killen.
Upp med filmen, inget att orda om!
Citera
2012-12-19, 13:19
Medlem
Inga fler Flashbackare från götet?, Gå ihop så ni kan stå stilla och filma och försvara er om det smäller
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Är det något jag ogillar är det folk som ligger runt. Det är smutsigt på något sätt och sådana går inte att lita på när det kommer till förhållanden. Tjejer har det mycket lättare dessutom för att få ragg och kan där med välja och vraka. Det är inte sunt leverne och ligga runt som en kåt kanin.

Att hänga ut oskyldiga folk är ju dock åt helvete fel och borde göras något åt, annars förstår jag inte varför man ska ta illa upp om ryktet stämmer.

3 eller 5 personer är ju för fan ingenting. Ta dessa siffror och multiplicera med 10.

jasså det gör alltså ingenting att man ligger runt med exempelvis 5 pers,men när antalet ökar så är det absolut inte okej längre, och sen när faaan fick du rätten att bestämma och avgöra om vad som är okej eller inte för andra när det kommer till antalet att ligga med? klart som fan att folk ska ha rätt att sexa med hur många de vill utan att kränkas för det.och vad i helvete är det som säger att man abslout inte kan lita på någon som har legat runt? stiick med
din vidriga jävla nolla.
Citera
Medlem
Ints avatar
Citat:
Jag var där igår när det var som hestast förmodligen. Jag intervjuade några ungar som gick på skolan och filmade en del. Ungdomarna kastade föremål mot poliserna (mest clementiner och snöbollar, haha).

Många av dem som arbetade i husen runt omkring själva skolbyggnaden öppnade fönstren och tittade ut för att filma, då svarade svärmen med ilskna och upproriska ungdomar med hårt artilleri rakt in i fönsterna med allt vad som kunde finnas.

Vid ett tillfälle så kom det en civil uttryckningsvan och körde igenom folkmassan som då började följa efter den här vanen med sirener till en parkeringsplats, precis där vattnet tar till. Där möttes jag och min trofaste iPhone i filmläge av en fullkomligt förryckt poliskonstapel som viftar hejdlöst med sin teleskopsbatong mot bl.a en helt passiv ung tjej i slöja, för att sedan rusa mot folkmassan där han möts av en ännu mer passiv åskadare som han prompt lappar till på nacken/axeln med sin batong.

När jag ser detta går jag närmre för att få en bättre bild av vad som sker framför mina ögon och blir då själv konfronterad av den här polismannen som sparkar mig på benet så fort han kom nära nog.

Jag har som sagt hela det här händelseförloppad på film, någon som skulle vara intresserad av att se?

Jag tycker personligen att det är oacceptabelt av en polis att bete sig på det här sättet, trots att det var en störig stämning så tycker jag inte det är okej att bruka våld på det sättet. Han var ute på jakt, den här killen.

Lägg av, du ska fan inte hänga ut en stackars polis på det sättet, ifall man befinner sig i folkmassan så är man lovligt byte för batong. Skärp dig för fan, det sista som behövs är att PK-media byter fokus på detta så att det handlar om polisen, radera filmen.
Citera
2012-12-19, 13:20
Medlem
Citat:

Han är polis och snorungarna vägrar flytta på sig, varför skulle de inte göra så? Hade inte folk varit där hade de sluppit undan risken med att få batongslag osv. Sluta dalta med snorungarna och lär dem ta konsekvenserna utav sitt handlande.
Citera
2012-12-19, 13:21
Medlem
Citat:

Aa ladda upp den! Kan tänka mig att flera här är intresserade. Hur är läget idag i GBG? Inget upplopp eller? Kan tänka mig att polisen började ta åtgärder för att förhindra gårdagens händelser.
Citera
Medlem
anton mordarens avatar
Är det bara jag eller är det inte konstigt att det inte har startats några bilbränder eller något? Man tycker ju liksom att sånt hör till.
Citera
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
http://i49.tinypic.com/2rg16i0.png

Felicia Lundh tycker att det är dumt att sprida en massa rykten...

"Tänk dig själv ifall någon sprider en massa falsk rykten om dig"

-åsså hjälper hon till med att göra samma sak...!
Citera
2012-12-19, 13:22
Medlem
Raketer! Händer det något nu? Är filmaren död?
Citera
2012-12-19, 13:22
Medlem
Falken-92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanStiles
Vet någon varför dom valde att samlas runt just framtidsgymnasiet idag?

De har fått för sig att det är någon på framtidsgymnasiet som ligger bakom det hela nu.
Om de ändrat uppfattning eller om de tror att det är flera inblandade kan jag inte svara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in