2012-12-19, 09:07
  #3013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snwk
Om någon kan putta mig i rätt riktning så kan jag åka in och sätta upp en livestream ifall det fortsätter vara tumult idag.

Använder en Iphone 4, hur går jag tillväga för att sätta upp en stream?


Bambuser funkar nog bra!
Citera
2012-12-19, 09:11
  #3014
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastrovious
Asså ärligt talat blir så jävla trött på det här blatte snacket. För det första vad är skillnaden mellan detta och något ännu mer meningslöst som fotbollshuliganism? Varför snackas det inte om SD i såna sammanhang? Jo för att majoriteten i sådana sammanhang är svenskar. Då är det ok helt plötsligt eller? Det är väl inte så konstigt att det samlas blattar när majoriteten tjejer som hängts ut är just blattar? Såg en av filmerna som spelats in och det var två svenska tjejer. MAN VÄLJER VAD MAN VILL SE!!! många smygrasister här som känner sig hotade av att blattar står på sig och säger ifrån när man är missnöjda.
Det har snackats mycket sista tiden om att vi saknar civil kurage i det här landet, ja det kan jag svära på inte är något nytt fenomen utan något URSVENSKT! EN SVENSK TIGER.. kolla senaste tidens händelser där folk har gripit in och agerat, 8 av 10 är blattar. Då e de minsann inget fel på dom.
Vakna upp för he*vete och inse!!!! Sluta sitt bakom tangentbordet och knyt näven, ut å visa vad du tycker istället. VÅGA!!!!!

Uppenbarligen är det blattar som hänger ut lättklädda tjejer/tjejer som har sex/tjejer de ljuger om ha haft sex. Ordval orrar.

Sen när blattarna själva blir uthängda/syrran blir uthängd, blir det upplopp alternativt försök till lynchning.

Svennebrudarna som blir uthängda gråter ut i pressen och anmäler till polisen.
Citera
2012-12-19, 09:12
  #3015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det finns väl gott om trådar där denna snack inte finns, eftersom de inte handlar om invandrare och rastypiskt beteende?
Instämmer. För att nämna några populära trådar utan integrationsdebatter:

"Patetisk lätt kränkt kärring gråter ut i aftonbladet angående The Hobbit"
"Känd politiker i Malmö åkte med rattfylla"
"Mysteriet på Greveholm - julkalender 2012"

Hade den här tråden handlat om vänsterungdomar som kastat sten på Östermalmskärringar så är jag tämligen säker på att det inte hade diskuterats integration. För det hade ju inte haft något med saken att göra. Fast nu har ju flera hundra invandrarungdomar, som ett resultat av den hederskultur de lever i, startat upplopp för att någon har hängt ut deras systrar som horor.
Citera
2012-12-19, 09:13
  #3016
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt

Sedan så är det skillnad på den här typen av "kravaller" och fotbollshuliganism. Huliganismen och verksamheten med firmor sker oftast under en mer organiserad form, ofta på fält eller fotbollsplaner utanför. Det är sällan vi i samband med ett derby ser människor hoppa på bilar, gruppmisshandla tjejer och sådana saker. Det händer, absolut, men inte ofta.

Jag tycker det känns som att du försvarar dessa människors beteende, vilket är otroligt tragiskt isåfall.

Fel. Att fullvuxna fotbollshuliganer på 100kg gruppmisshandlar en ensam tjej har ALDRIG skett, och kommer med högsta sannolikhet aldrig att ske heller
Citera
2012-12-19, 09:14
  #3017
Medlem
Det blir med all säkerhet fler upplopp idag...vad kostar det oss skattebetalare. 200 poliser? Hoppas att polisen skickar räkningen till dessa upploppsmakares föräldrar istället !!Man skulle helt enkelt bara samla ihop alla deras mobiler och lägga i en säck Nu får det banne mig vara nog!
Citera
2012-12-19, 09:14
  #3018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Okej, first of all. Det främlingsfientliga snacket i den här tråden är naturligtvis pinsamt, likaså alla "SD2012-kommentarer.

Däremot är det ingen som påstått att fotbollshuliganism är okej. Vem har sagt det? Du säger att majoriteten där är svenskar. Mycket möjligt, men vad har du för källa till det uttalandet?

Som vi ser på filmerna, och det är väldigt viktig att inte förneka, så är det en otroligt stor del av människor i gårdagens kravaller som är invandrare eller har en annan etnisk bakgrund. Hurvida det spelar någon roll är en annan sak, men man ska aboslut inte sitta och förneka det, då det framgår väldigt tydligt i bilder och filmer från händelsen.

Sedan så är det skillnad på den här typen av "kravaller" och fotbollshuliganism. Huliganismen och verksamheten med firmor sker oftast under en mer organiserad form, ofta på fält eller fotbollsplaner utanför. Det är sällan vi i samband med ett derby ser människor hoppa på bilar, gruppmisshandla tjejer och sådana saker. Det händer, absolut, men inte ofta.

Jag tycker det känns som att du försvarar dessa människors beteende, vilket är otroligt tragiskt isåfall.

Lägg av. Gruppmisshandla? Du har lika mycket underlag å fakta som jag har i detta. Jag såg den filmen och nej det är inte okej beteende. Men att koppla det till "typiskt blatte beteende" är helt åt helvete fel. Det finns nötter i alla ssmhällen, dessa som slog på tjejen borde få stryk, svensk, dansk, afrikan eller arab spelsr ingen roll!! Jag är blatte, född å uppvuxen i Angered och förstår precis hur dom tänker. Att det blev så stor anslutning människor beror på att dom är kids. Minns själv hur nyfiken man va på den tiden. Man väljer alltså vad man vill se. Så fort en grupp blattar samlas passar alla på att slänga en känga å säga hur ociviliserade dom är. Men att stå å titta på när någon får stryk eller våldtas är civiliserat eller? Nej du har rätt. Jag har inga källor. Men jag har två ögon å livserfarenhet, jag blundar inte för det uppenbara!!!
Citera
2012-12-19, 09:16
  #3019
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleri
Fel. Att fullvuxna fotbollshuliganer på 100kg gruppmisshandlar en ensam tjej har ALDRIG skett, och kommer med högsta sannolikhet aldrig att ske heller

Syftade mer på vandalisering av bilar och övrigt misshandel, kanske inte just oskyldiga tjejer.
Citera
2012-12-19, 09:17
  #3020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visiona
Det blir med all säkerhet fler upplopp idag...vad kostar det oss skattebetalare. 200 poliser? Hoppas att polisen skickar räkningen till dessa upploppsmakares föräldrar istället !!Man skulle helt enkelt bara samla ihop alla deras mobiler och lägga i en säck Nu får det banne mig vara nog!

Och du tror deras föräldrar har medel för att betala något?
Citera
2012-12-19, 09:17
  #3021
Medlem
longwoods avatar
Jag har läst lite om detta men jag har inte förstått varför man slåss emot varandra ? Kan någon vänlig själ svara på de?.
Citera
2012-12-19, 09:17
  #3022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visiona
Det blir med all säkerhet fler upplopp idag...vad kostar det oss skattebetalare. 200 poliser? Hoppas att polisen skickar räkningen till dessa upploppsmakares föräldrar istället !!Man skulle helt enkelt bara samla ihop alla deras mobiler och lägga i en säck Nu får det banne mig vara nog!


Neeeej, gör inte det. Då får skattebetalarna stå för fiolerna ändå. Föräldrarna röker vattenpipa och lever på bidrag. Men de borde vara ute på stan, de har ju inget att göra, där kunde de hålla sina "barn" i örat.
Citera
2012-12-19, 09:19
  #3023
Medlem
Schizofrenens avatar
Detta är ett solklart exempel av den fullständigt vidriga hederskultur som vi berikas med i Sverige. Personer som anser att deras heder står över all lag och rätt, tar sig friheten att vandalisera och förstöra den allmänna ordningen för att deras kusins barnbarns kompis svärdotter har blivit kränkt.

Det är inte ens slump att det bara är ungdomar från förorten som är där. Vid 16-20 års ålder ska man helt enkelt förstått att hoppa på bilar, misshandel och allmänt packbeteende inte är acceptabelt. Detta är med anda ord fullt acceptabelt i deras öga-för-öga kultur. Mår så jävla illa över att alla politiker och """journalister""" dansar runt problemet och gör allt för att förklara det hela som RASISM. Konstigt, för hela Sverige ser att det är något som är jävligt skevt just nu. Frågan är om det har gått så långt att det är oåterkalleligt?
Citera
2012-12-19, 09:21
  #3024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse1980
Och du tror deras föräldrar har medel för att betala något?
Deras familjer får betala räkningarna och avstå julklapparna i år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in